ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 99.99 94,99   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZARZĄDZANIE MAŁYMI I ŚREDNIMI PRZEDSIĘBIORSTWAMI


LISTWAN T. MRUK H.

wydawnictwo: FORUM NAUKOWE , rok wydania 2009, wydanie I

cena netto: 99.99 Twoja cena  94,99 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Małe i średnie przedsiębiorstwa (MSP) mają znaczący wkład w rozwój gospodarczo-społeczny zarówno Unii Europejskiej, jak i Polski. W coraz bardziej zglobalizowanej i konkurencyjnej gospodarce napotykają one jednak wiele barier w rozwoju, ale jednocześnie uzyskują wsparcie ze strony wielu podmiotów otoczenia.

Przedstawione w pracy wyniki badań identyfikują współczesne problemy zarządzania małymi i średnimi przedsiebiorstwami w Polsce.

Przygotowane teksty mają zarówno walor metodyczny, teoretyczny, jak i również aplikacyjny. Zastosowane metody badań mają w wielu przypadkach charakter oryginalny, poszerzający metodykę nad obszarem zarządzania w sektorze MSP. Poszczególne fragmenty pracy prezentują również uzyskane rezultaty badań, syntetycznie ujmując najważniejsze osiągnięcia.

Dostrzegając złożoność problematyki funkcjonowania małych i średnich przedsiębiorstw, władze i pracownicy naukowi Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Poznaniu oraz Filii we Wrocławiu zaprojektowali badania nad uwarunkowaniami skutecznego zarządzania w tych organizacjach gospodarczych. prowadzone badania odnosiły się do wielu aspektów zarządzania - od poziomu strategicznego i przywódczego poczynając, przez problematykę kwalifikacji i motywowania pracowników, komunikowania się z rynkiem finansów, modeli biznesowych, Internetu, aż po programy metody wspierania rozwoju calego sektora MSP. Odwołano się również do szerszej perspektywy programów pomocowych Unii Europejskiej oraz doświadczeń innych krajów, ze szczególnym uwzględnieniem Francji.

Prezentowane opracowania stanowią ciekawy zbiór, mogący zainteresować praktyków, teoretyków zarządzania, przedsiębiorstwa rodzinne, a także banki i instytucje wspierające przedsiebiorczośc.


Spis treści:

Wstęp
Paweł Bator
Zarządzanie wiedzą w małych i średnich przedsiębiorstwach
Benedykt Bober
Kompleksowe zarządzanie ryzykiem w procesie świadczenia usługi szpitalnej ..
Monika Gałganek-Napierała
Wsparcie innowacyjności sektora małych i średnich przedsiębiorstw w wybranych programach perspektywy finansowej 2007-2013
Ryszard Groszak
Modele biznesu internetowego małych i średnich przedsiębiorstw
Franciszek Kapusta
Zarządzanie gospodarstwem rodzinnym w rolnictwie polskim
Tomasz Kawka
Systemy motywowania kadr w małych i średnich przedsiębiorstwach
Barbara Kobusiewicz
Strategia zarządzania kapitałami w małych i średnich przedsiębiorstwach na przykładzie spółek notowanych na rynku giełdowym New Connect
Tomasz Kopczyński
Warunki skutecznego zarządzania projektami w małych i średnich przedsiębiorstwach
Stanisław Kowalczyk
Problemy rozwoju kadry menedżerskiej w małych i średnich przedsiębiorstwach
Tadeusz Listwan
Strategiczne zarządzanie kadrami w małych i średnich przedsiębiorstwach
Justyna Majchrzak-Lepczyk
Ewolucja zachowań konsumentów a zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem
Małgorzata Michalik
Warunki skutecznej komunikacji z klientem w małych i średnich przedsiębiorstwach
Henryk Mruk
Skuteczne przywództwo jako czynnik rozwoju strategicznego małych i średnich przedsiębiorstw
Jarosław Mruk
Franczyza jako model rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce
Jerzy Niemczyk
Możliwości funkcjonowania mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw w sieciach międzyorganizacyjnych
Ryszard Orliński
Kształtowanie struktury informacyjnej systemu rachunkowości w małych i średnich przedsiębiorstwach
Agata Pigla
Społeczne i gospodarcze funkcjonowanie przedsiębiorstw rodzinnych
Iwona Sierpowska
Prawne i społeczne aspekty funkcjonowania zakładowego funduszu świadczeń socjalnych w małym przedsiębiorstwie
Agnieszka Skuza
Budowanie przewagi konkurencyjnej małych i średnich przedsiębiorstw poprzez rozwijanie orientacji na uczenie się
Jarosław Szandurski
Rola e-learningu w zarządzaniu małym i średnim przedsiębiorstwem
Paulina Zydorowicz
Sposoby wspierania małych i średnich przedsiębiorstw we Francji
Noty o Autorach


294 strony, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024