ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

BIZNES PO PROSTU (OPRAWA TWARDA)


CZARNECKI L.

wydawnictwo: EMKA , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 60.50 Twoja cena  57,48 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

„Biznes po prostu” jest znakomitą lekturą zarówno dla tych, którzy chcą sprawdzić się w biznesie, jak i tych, którzy już prowadzą małe firmy i szukają pomysłu na ich rozwinięcie. Adresowana jest również do przedsiębiorców, którzy osiągnęli sukces i starają się utrzymać pozycję lidera.

Książka jest wyjątkową pozycją na naszym rynku. Napisana przez autora, który równie przekonująco mówi o skromnych początkach swojej kariery biznesowej, jak i o doświadczeniach kierowania jedną z największych, prywatnych grup kapitałowych w Polsce. Czytając odnosi się wrażenie, że nie ma tam refleksji czy porad, które nie wynikałyby z jego własnych, nie zawsze pozytywnych doświadczeń.

Leszek Czarnecki w interesujący sposób wprowadza w tajniki przedsiębiorczości.

zytelnik uczestniczy w praktycznej edukacji ekonomicznej, popartej wieloma konkretnymi przykładami. Autor nie daje gotowych recept na rozwiązanie problemów, ani jednoznacznych odpowiedzi. Za to angażuje, zmusza do myślenia i samodzielnego wyciągania wniosków. Budzi zainteresowanie ekonomią, szacunek dla ludzi przedsiębiorczych. Inspiruje.

Niewątpliwym atutem książki jest jej osobisty ton, rzetelność, przykłady czerpane z własnej biografii. Leszek Czarnecki nie boi się również przyznać do błędów, które niegdyś popełnił. Duże wrażenie sprawiają historie ludzi znajomych, nieraz wręcz przyjaciół autora, którzy zrobili nieprzeciętną karierę jako przedsiębiorcy i menedżerowie. Ich życie i ścieżka zawodowa mogą stanowić wzór dla niejednego biznesmena.


Spis treści:

Podziękowania
Wstęp
Słowo od autora

CZĘŚĆ I. JAK ZACZĄĆ?

Rozdział 1. Cechy przyszłego przedsiębiorcy
1.1.Przedsiębiorca zna swój biznes
1.2.Kreatywność
1.3.Myślenie syntetyczne i analityczne
1.4.Przywództwo i dobór ludzi

Rozdział 2. Jak założyć własny biznes
2.1.Trzy determinanty
2.2.Filozofia sportowca
2.3.W spółce czy osobno?

Rozdział 3. Czy nauka (formalne studia) i wiedza są potrzebne w biznesie?

Rozdział 4. Budowanie biznesplanu
4.1.Pomysł na biznes
4.2.Rynek i konkurencja
4.3.Marketing
4.4.Koszty inwestycyjne
4.5.Koszty operacyjne
4.6.Prognozy finansowe
4.7.Problemy prawno-podatkowe
4.8.Kadra
4.9.Finansowanie
4.10.Analiza wrażliwości
4.11.Analiza SWOT
Podsumowanie

Rozdział 5. Korporacja czy własna firma
5.1.Nie każdy musi być przedsiębiorcą
5.2.Korporacja dobrym treningiem przed własnym biznesem
5.3.Franszyza czyli nasza (nie)mała stabilizacja

CZĘŚĆ II. DLA MAŁYCH I ŚREDNICH

Rozdział 6. Codzienne zarządzanie operacyjne
6.1.Zarządzanie czasem
6.2.Delegacja kompetencji
6.3.Gotowość na zmiany
6.4.Nie mierzysz, nie zarządzasz
6.5.Rekrutacja pierwszych pracowników

Rozdział 7. Zarządzanie personelem
7.1.Atmosfera w pracy
7.2.Wyjazdy i imprezy integracyjne
7.3.Szkolenia
7.4.Metody zatrudniania
7.5.Systemy wynagrodzeń
7.6.Polityka sukcesji

Rozdział 8. Budowanie planu marketingowego

Rozdział 9. Zarządzanie kryzysem
9.1.Kryzys spowodowany przez media
9.2.Kryzys personelu
9.3.Problem z płynnością
9.4.Kryzys spowodowany przez organa administracji państwowej
9.5.Kryzys technologiczny

Rozdział 10. Zarządzanie stresem
10.1.Zawsze scenariusz B
10.2.Postawa lidera ma wpływ na całą firmę
10.3.Rola używek, sportów ekstremalnych i rozładowanie codziennego stresu

Rozdział 11. Błędy podczas kariery biznesowej
11.1.Zły model biznesowy to jeden z najczęstszych powodów porażek
11.2.Złe wykonanie
11.3.Brak kontroli kosztowej (dwie fazy tworzenia biznesu) i chybione inwestycje
11.4.Niewłaściwi wspólnicy
11.5.Brak asertywności (rodzina i przyjaciele w firmie)
11.6.Budowanie pozornej potęgi za własne pieniądze (biuro + reklama)
11.7.Wiara w swój geniusz po pierwszym sukcesie
11.8.Brak zmian i ulepszania modelu biznesowego

Rozdział 12. Motywacja w pracy. Pasja przedsiębiorcy
12.1.Ambicja przedsiębiorcy
12.2.Przyjemność z pracy
12.3.Motorem nie mogą być pieniądze

Rozdział 13. Źródła kapitału
13.1.Kredyt kupiecki
13.2.Zaliczka (częściowa przedpłata) na poczet przyszłych dostaw
13.3.Kredyt bankowy, pożyczki hipoteczne
13.4.Leasing
13.5.Faktoring
13.6.Emisja obligacji
13.7.Fundusze private eąuity
13.8.IPO i pre-IPO

Rozdział 14. Rozwój przez przejęcia
14.1.Szansę i zagrożenia przy przejęciach
14.2.Proces due diligence
14.3.Moje przejęcia

Rozdział 15. Moje początki i historia biznesowa
15.1.Początki - Przedsiębiorstwo Techniki Alpinistyczno-Nurkowej TAN S.A
15.2.Europejski Fundusz Leasingowy S.A
15.3.Getin Holding S.A

CZĘŚĆ III. NASTĘPNY KROK

Rozdział 16. Sukces w biznesie
16.1.Znaczenie zwrotu "sukces w biznesie"
16.2.Łatwiej zarobić pieniądze, niż je utrzymać
16.3.Firma rośnie za szybko, przestaję nad nią panować
16.4.Mam wszystkiego dość. Sprzedaż?
16.5.Sukces a filantropia

Rozdział 17. Kiedy było łatwiej - lata 90. versus 2010

Rozdział 18. Lista wybranych 20 sukcesów gospodarczych w Polsce w latach 1990-2010
18.1.Andrzej Blikle i historia profesora matematyki, który produkuje najsłynniejsze polskie pączki
18.2.Tomasz Czechowicz, czyli sukces po upadku
18.3.Irena Eris i Henryk Orfinger, czyli sukces najbardziej rozpoznawalnej polskiej marki kosmetyków
18.4.Janusz Filipiak
18.5.Adam Góral i sukces Asseco, jednej z największych grup informatycznych w Europie Środkowej
18.6.Zbigniew Grycan
18.7.Grzegorz Hajdarowicz
18.8.Wojciech Inglot
18.9.Marcin Iwiński i Michał Kiciński - spółka CD Projekt
18.10.Wojciech Kruk i historia o tym, jak przejmowany przejął przejmującego
18.11.Adam Krzanowski i Jerzy Krzanowski
18.12.Tomasz Kurzewski - sukces największego polskiego producenta programów telewizyjnych
18.13.Rodzina Likusów
18.14.Mariusz Łukasiewicz
18.15.Dariusz Miłek
18.16.Michael Moritz
18.17.Krzysztof i Solange Olszewscy
18.18.Tomasz Sielicki - od menedżera do współwłaściciela ComputerLandu (obecnie Sygnity)
18.19.Wojciech Sobieraj
18.20.Jan Wejchert

Wykaz zdjęć
Wykaz rysunków
Indeks nazwisk i firm


284 strony, Format: 15.5x23.5cm

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024