Przedstawiona publikacja jest interesującym kompendium wiedzy z
zakresu wybranych zagadnień ekonomiczno-społecznych powiązanych z innowacjami,
przedsiębiorczością, analizą rynku, marketingiem, logistyką oraz informatyką.
Książka opisuje zjawiska innowacyjnej przedsiębiorczości
wypełnia lukę informacyjną i stanowi cenny materiał dydaktyczny dla młodych
przedsiębiorców oraz dla wszystkich producentów skłonnych rozwijać i doskonalić
swoje jednostki organizacyjne.
Autorzy opracowania wykorzystali bogatą literaturę przedmiotu o
charakterze podstawowym jak również szereg publikacji aktualnych. Nie zabrakło wśród
cytowanych źródeł klasycznych podręczników ekonomicznych autorów krajowych i
zagranicznych. Dzięki temu opracowanie wypełnia standardy naukowej kompilacji
źródłowej. Jednocześnie ta synteza nosi znamiona oryginalności, gdyż większość
definicji operacyjnych poddana została krytycznej ocenie autorów poszczególnych
rozdziałów.
Istotnym atutem publikacji jest jej przejrzystość, komunikatywność i duża liczba
ilustracji, które uzupełniają tekst oraz wyjaśniają szereg opisanych procesów i
zależności. Schematy i wykresy mają dużą wartość poznawczą i ułatwiają odbiór
trudniejszych fragmentów opracowania.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział I
mgr Karolina Sosnowska
Organizacja rynku w aspekcie konkurencyjności
1. Istota i pojęcie procesu rynkowego
2. Innowacyjna funkcja konkurencji
3. Fazy rynkowe w procesie konkurencji
4. Korzyści wynikające z funkcjonowania konkurencji w różnych strukturach rynkowych
5. Podstawowe strategie konkurencji
Rozdział II
dr inż. Edyta Pawlak
Innowacje w kulturze organizacyjnej mikro i małych przedsiębiorstw
1. Pojęcie, rodzaje i znaczenie innowacji
2. Modele procesu innowacyjnego
3. Determinanty rozwoju innowacji
4. Bariery w działaniach innowacyjnych
5. Przedsiębiorstwo innowacyjne
Rozdział III
mgr inż. Julita Stańczuk
Kreatywne poszukiwanie atrakcyjnych pomysłów biznesowych
1. Pomysł a koncepcja biznesu
2. Pomysły, jakich poszukujemy. Źródła inspiracji dla pomysłów na działalność
gospodarczą
3. Podstawowe kierunki poszukiwań atrakcyjnych pomysłów biznesowych
4. Metody zwiększania efektywności generowania pomysłów
5. Techniki twórczego poszukiwania pomysłów
Rozdział IV
mgr Agnieszka Owczarek
Marketing i badanie rynku jako element działalności gospodarczej
1. Działalność marketingowa w przedsiębiorstwie
2. Promocja i reklama jako elementy marketingu
3. Zarządzanie przedsiębiorstwem a wybór właściwej strategii marketingowej
4. Istota badań marketingowych
5. Gromadzenie danych i narzędzia badań marketingowych
6. Ochrona prawna znaków towarowych
Rozdział V
dr inż. Jakub Szpon
Logistyka a partner biznesowy w nowocześnie zarządzanej firmie
1. Logistyka w ujęciu systemowym
2. Informacja a zarządzanie łańcuchem dostaw
3. Logistyka obsługi kontrahenta
4. Budowa związków partnerskich
5. Koszty logistyczne w ujęciu poziomu obsługi kontrahenta
Rozdział VI
mgr Maciej Nosal
Wykorzystanie narzędzi informatycznych w prowadzeniu działalności gospodarczej
1. Porównanie możliwości oprogramowania komercyjnego oraz niekomercyjnego
(Windows, Office, Linux, open source, freeware)
2. Outsourcing usług oraz oprogramowania
3. Handel w Internecie (własny sklep internetowy, pozyskiwanie klientów i kontrahentów)
4. Najtańszy produkt (szukanie produktów, giełdy i porównywarki cenowe produktów)
5. Zarządzanie biurem (kontakty, planowanie czasu pracy, zdalny dostęp)
Literatura
Spis tabel
Spis rysunków
136 stron, B5, oprawa miękka