ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 59.99 56,99   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

UWARUNKOWANIA I SPOSOBY WZROSTU KONKURENCYJNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW


BIAŁASIEWICZ M. RED.

wydawnictwo: ECONOMICUS , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 59.99 Twoja cena  56,99 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zagadnienie konkurencyjności przedsiębiorstwa jako element szerszej koncepcji zarządzania strategicznego stanowi przedmiot zainteresowania niniejszej książki.

Autorzy starali się zaprezentować różne koncepcje konkurencyjności przedsiębiorstwa.

Opracowanie ma charakter studium teoretyczno-poznawczego i składa się z ośmiu rozdziałów. Przedstawione w poszczególnych rozdziałach zagadnienia podzielono na wiele kwestii szczegółowych. Koncepcja pracy wyraża się w jej układzie strukturalnym


Spis treści:

Wstęp

1. Zarządzanie strategiczne - warunki kształtowania i utrzymywania przewagi konkurencyjnej
1.1. Ewolucja podejścia do zarządzania strategicznego
1.2. Istota i poziomy strategii w przedsiębiorstwie
1.3. Proces zarządzania strategicznego
1.4. Konkurencyjność w zarządzaniu strategicznym

2. Konkurencyjność przedsiębiorstw - istota i podejścia do strategii konkurencji
2.1. Pojęcie i rodzaje konkurencyjności przedsiębiorstw
2.2. Koncepcje konkurencyjności przedsiębiorstwa
2.2.1. Koncepcja M.E. Portera
2.2.2. Koncepcja kluczowych kompetencji
2.2.3. Koncepcja wyróżniających firmę zdolności
2.2.4. Koncepcja konkurowania czasem
2.2.5. Informacja w konkurencyjności przedsiębiorstwa
2.3. Przedsiębiorczość w procesie kształtowania konkurencyjności przedsiębiorstwa

3. Łańcuch składników konkurencyjności
3.1. Modele łańcucha konkurencyjności
3.2. Potencjał konkurencyjności przedsiębiorstwa
3.3. Przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa i instrumenty konkurowania
3.4. Pozycja konkurencyjna

4. Wpływ otoczenia na konkurowanie przedsiębiorstw
4.1. Otoczenie ogólne i konkurencyjne przedsiębiorstwa
4.2. Formy rynku a konkurencyjność
4.3. Analiza otoczenia konkurencyjnego
4.4. Konkurencyjność w warunkach rynku globalnego

5. Polityka konkurencji
5.1. Rola państwa w budowaniu polityki konkurencji
5.2. Polityka konkurencji na poziomie regionalnym i lokalnym
5.3. Wspólnotowa polityka konkurencji
6. Wpływ środowiska lokalnego na konkurencyjność podmiotów gospodarczych
6.1. Charakterystyka środowiska lokalnego
6.2. Zasobowe determinanty konkurencyjności lokalnego środowiska przedsiębiorczości
6.3. Społeczna akceptacja firmy
6.4. Partnerstwo lokalne
6.5. Zbiorowa przewaga konkurencyjna w świetle teorii gron

7. Zasoby jako czynnik kreowania przewagi konkurencyjnej
7.1. Podejście zasobowe w analizie strategii konkurencji
7.2. Zasoby materialne w tworzeniu konkurencyjności przedsiębiorstwa
7.3. Zasoby ludzkie w kształtowaniu przewagi konkurencyjnej podmiotu gospodarczego
7.4. Zasoby niematerialne jako źródło przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw
7.5. Kapitał intelektualny w budowaniu trwałej przewagi konkurencyjnej organizacji
7.6. Koncepcja organizacji uczącej się

8. Strategie konkurencji
8.1. Istota i uwarunkowania strategii konkurencji
8.2. Tradycyjne strategie konkurencji
8.3. Nowe strategie konkurencji

Wykaz nazw i skrótów
Spis schematów
Spis tabel
Spis literatury


196 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024