Książka pt. Zarządzanie wiedzą i innowacjami stanowi pierwszą na polskim
rynku próbę powiązania dwóch – dotychczas omawianych oddzielnie – kwestii:
zarządzania wiedzą i zarządzania innowacjami w jedną systemową całość, bowiem
tworzenie innowacyjności bez odpowiedniego zasobu wiedzy byłoby niemożliwe. 
Książka daje odpowiedź napytanie: jak zarządzać wiedzą i
innowacyjnościami, aby przedsiębiorstwo rozwijało się. 
Spis treści:
Wstęp 
1. Wiedza i zarządzanie wiedzą 
Wiedza jako zasób współczesnego przedsiębiorstwa 
Pojęcie wiedzy 
Zarządzanie wiedzą 
Modele zarządzania wiedzą 
Praktyczne aspekty zarządzania wiedzą 
2. Działalność badawczo-rozwojowa jako źródło wiedzy 
Istota działalności badawczej i rozwojowej w kontekście działalności innowacyjnej 
Działalność badawcza i rozwojowa źródłem wiedzy dla procesów innowacyjnych 
Generacje metod zarządzania działalnością badawczo-rozwojowa 
Ukierunkowanie działalności badawczo-rozwojowej relacjami produkt-technologia-rynek 
Działalność badawczo-rozwojowa - aspekty praktyczne 
Uogólnienie wyników 
3. Wiedza, kreatywność, działalność innowacyjna 
Związek wiedzy z innowacjami 
Rola kreatywności w działalności innowacyjnej 
Pojęcie innowacji 
Wspólne elementy oceny innowacji 
Klasyfikacja innowacji 
Źródła innowacji 
Ewolucja systemów innowacji 
Dyfuzja innowacji i jej wpływ na rozwój przedsiębiorstwa 
4. Zarządzanie działalnością innowacyjną 
Integracja funkcji nauka-technika-produkcja-dystrybucja 
Sztuka zarządzania działalnością innowacyjną 
Zarządzanie działalnością innowacyjną - ujęcie modelowe Zarządzanie oparte na
strategicznej innowacji 
Informacja marketingowa i mapa niepewności instrumentami zarządzania działalnością
innowacyjną 
Koncepcja integracji funkcji marketingowej, innowacyjnej i produkcyjnej 
Recepta na wzrost innowacyjności przedsiębiorstwa 
5. Zarządzanie ukierunkowane na rozwój pracowników 
Znaczenie majątku intelektualnego 
Pracownicy właścicielami wiedzy i doświadczenia (przedsiębiorstwo to organizacja
społeczna) 
Strategiczne aspekty zarządzania ludźmi posiadającymi wiedzę 
Wspomaganie innowacyjności kulturą innowacyjną 
Przedsiębiorstwo innowacyjne to organizacja ucząca się 
6. Istota kapitału intelektualnego i jego struktura 
Kapitał intelektualny jako główny składnik wartości rynkowej przedsiębiorstwa 
Pojęcie kapitału intelektualnego 
Społeczny kapitał innowacji i jego elementy 
Podstawowe aspekty mierzenia kapitału intelektualnego 
Elementy kapitału intelektualnego i ich indeksy 
7. Odnawianie modelu działalności przedsiębiorstwa szansą na sukces 
Gdzie tkwią możliwości długotrwałego wzrostu? 
Błędy w zarządzaniu prowadzą do kryzysu przedsiębiorstwa 
Styl zarządzania jako element modelu działalności przedsiębiorstwa 
Podstawowe aspekty odnowy modelu działalności przedsiębiorstwa 
Koncentracja uwagi na klientach 
Przykład do naśladowania 
8. Organizacyjne aspekty zarządzania działalnością innowacyjną w
przedsiębiorstwie 
Strukturalne aspekty działalności innowacyjnej 
Procesowe aspekty działalności innowacyjnej 
Informacyjno-decyzyjne uwarunkowania działalności innowacyjnej 
Działalność innowacyjna w świetle cyklu racjonalnego przebiegu działania 
Istota zespołowego tworzenia innowacji 
Strukturalne aspekty zespołów zadaniowych 
Struktura ról w procesie innowacyjnym 
Międzyzakładowe grupy innowacyjne 
9. Problem czasu w tworzeniu innowacji i jej komercjalizacji 
Czasowa koordynacja procesów badawczo-innowacyjnych 
Zarządzanie ryzykiem 
Za i przeciw pionierowaniu 
Rozwój technologii i rozwój rynku jako mierniki powstawania przemysłu 
10. Innowacyjność polskich i unijnych przedsiębiorstw oraz jej utrudnienia 
Poziom innowacyjności polskich przedsiębiorstw przemysłowych w okresie transformacji
gospodarki 
Bariery ograniczające działalność innowacyjną polskich przedsiębiorstw 
Innowacyjność przedsiębiorstw w byłej Unii Europejskiej i jej utrudnienia 
Ocena innowacyjności polskich przedsiębiorstw na tle 15 UE 
Wspomaganie innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw 
11. Znaczenie innowacji w przedsiębiorstwach państw członkowskich byłej 15
Unii Europejskiej 
Udział obrotów pochodzących z nowych lub odnowionych produktów 
Udział inwestycji przeznaczonych na innowacje 
Główne obszary koncentracji kadry kierowniczej w dziedzinie innowacji 
Sposoby dostępu do rozwiniętych technologii 
Uogólnienie wyników 
12. Czynniki kształtujące silne i słabe strony przedsiębiorstw państw
członkowskich dawnej 15 UE w zakresie innowacji 
Ocena poziomu innowacyjności przedsiębiorstwa na tle głównych konkurentów 
Czynniki składające się na silne strony przedsiębiorstw w zakresie innowacji 
Nie zaspokojone potrzeby przedsiębiorstw w zakresie innowacji 
Uogólnienie wyników 
13. Szkolenie i edukacja instrumentami wzrostu innowacyjności przedsiębiorstw
funkcjonujących w byłej 15 Unii Europejskiej 
Przeciętna liczba dni przeznaczonych na szkolenie i edukację przypadających na
pracownika w ciągu ostatniego roku 
Kwalifikacje i kompetencje pracowników wymagające dalszych intensywnych prac dla
zwiększenia innowacyjności przedsiębiorstwa 
Preferowane miejsca szkolenia najlepiej zapewniające wzrost kwalifikacji i motywacji
pracowników 
Uogólnienie wyników 
Zakończenie 
Bibliografia 
Spis rysunków 
Spis tabel 
408 stron, B5, oprawa miękka
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !.