ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 54.90 52,16   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ETNOGRAFIA ORGANIZACJI BADANIA POLSKICH FIRM I INSTYTUCJI


KOSTERA M. RED.

wydawnictwo: GWP , rok wydania 2011, wydanie II

cena netto: 54.90 Twoja cena  52,16 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

„Etnografia organizacji” przedstawia wielobarwny obraz polskich firm, instytucji i organizacji, stworzony na podstawie wnikliwych badań etnograficznych.

Książka jest świadectwem przemian zachodzących w polskiej rzeczywistości biznesowej, i nie tylko. Zawiera omówienie badań empirycznych z bardzo rozległego i niejednorodnego terenu. Poszczególne części dotyczą organizacji wielokulturowych, kierowania zespołem, niematerialnych elementów kultury organizacji, a także ról przyjmowanych przez organizacje i ich uczestników.

Książkę w sposób szczególny polecamy, studentom nauk społecznych i ekonomicznych oraz przedstawicielom świata biznesu – kadrze zarządzającej, menadżerom i dyrektorom pragnącym udoskonalenia firm, którymi przewodzą, a także wszystkim osobom zainteresowanym badaniami etnograficznymi.


Wstęp. Badania etnograficzne organizacji (Monika Kostera)
Etnografia jako tradycja metodologiczna
Elementy procesu badawczego
Interpretacja
Pisanie etnografii
Kilka stów o książce

Część I. Sztuka komunikowania się

1.Warszawskie plemię: Team-building i szkolenia (Agnieszka Postuła)
Wstęp
Metody
Komando
Aktorzy, czyli o trenerach firmy Komando
O tym, czym tak naprawdę jest trening
Wnioski

2.Wiedza explicite a wiedza w działaniu w pracy konsultanta (Tomasz Luclwicki)
Wstęp
Metody
Uczenie się
Refleksje na zakończenie

3.Kapłan, wizja i zakon - czyli zarządzanie a świątynia sztuki (Piotr Grabowski)
Wstęp
O metodzie
Studium w terenie
Jak zarządzać Galerią?
Wnioski

4.Rekrutacja jako proces komunikacji - realia (Anna M. Rogowska)
Wstęp
Metoda
Rozmowy tradycyjne
Rekrutacja masowa
"Rekrutacja XXI wieku"
Refleksje wyniesione z rozmów
Wnioski

5.Gdy marzenia stają się rzeczywistością. Etnografia wykopalisk archeologicznych (Weronika Szczęśniak)
Wstęp
Teren
Rytuały
Role kierownicze
Podsumowanie: wykopaliska jako organizacja
6.Wielopoziomowe widowiska - etnografia marketingu sieciowego (Paweł Krzyworzeka)
Przeprowadzone badania i uwagi o metodzie
Sprawcza moc słów, czyli dlaczego unika się słowa "sprzedaż"
Słowa to nie wszystko, czyli kilka zdań o performansie
Pięć gatunków performansów w MLM
Rutyna w performansie
Innowacja w performansie
Podsumowanie

Część II. Role, ideały, zasady

7.Filadelfia - organizowanie jako walka na murach oblężonej twierdzy (Przemysław Piątkowski)
Wstęp
Boże Miasto
Wnioski

8.Społeczne konstruowanie miejsca pracy (Jerzy Kociatkiewicz)
Wstęp
Bezużyteczność cyberprzestrzeni
Nieistotność przestrzeni fizycznej
Niewidzialność komputerów
Działanie bezkolizyjne
Stabilność i dramatyzm
Dom jako czasoprzestrzeń
Tłoczenie się
Różne potrzeby
Praca zbiorowa
Przemieszczanie przestrzeni
Przestrzenie dźwięku i ciszy
Zakochany programista
Wniosek

9.Harcerski autorytet - istota oraz kształtowanie (Izabela Dembicka-Starska)
Wstęp
Co to jest autorytet?
Ideały i ludzie
Harcerstwo: serce i przepisy
Wnioski: autorytet jako idea i praktyka

10.Policyjny genotyp - identyfikacja stróża prawa z organizacją (Kinga Milewska)
Wstęp
Styl pracy - za biurkiem i w terenie
Policjant w akcji, czyli kontakt z obywatelem
Młody policjant w organizacji
Akcyjność, statystyka i "kwitologia"
Droga zawodowa policjanta
Policyjny genotyp
Wnioski z badań - policjant i policja

11.Zmiana i rozwój opganizacji, czyli w co grają ludzie? (Beata Glinka)
Wstęp
Rozwój i zmiany oczami pracowników
Stabilność i zmiana. Debaty nad kształtem rozwoju
Podsumowanie

Część III. W poszukiwaniu tożsamości

12.Klan spółdzielców - opowieść o pewnym warszawskim sklepie (Magdalena Wojtkiewicz)
Wstęp
Badania
Tęczowe dzieje sklepu
Spółdzielnia jak rodzina
Wnioski

13.Poszukiwanie wizerunku i tożsamości: Automovilistico Company Poland (Dorota Joanna Bourne)
Wstęp
Metody badawcze
Socjalizacja
Od wizerunku do tożsamości - ewolucja stosunku do pracy
Wnioski

14.Etnografia cyrku - historia o prawie porażkach (Ewa Kruk, Arkadiusz Kłos)
Wstęp
Dlaczego etnografia? Zdobywanie terenu badań
Badania
Komponowanie etnografii
Zebrany materiał. Twój przyjaciel czy wróg?
Najlepszy plan to brak planu
Narodziny koncepcji

15.Dekalog badacza-pielgrzyma, czyli trochę doświadczeń z obserwacji bardzo uczestniczącej (Anna Bołdak)
Wstęp
Jak pogodzić rolę badacza z rolą pielgrzyma?
Przykazanie 1: Nie będziesz dobrym badaczem, jeśli się nie przyłożysz, czyli o nastawieniu antropologicznym
Przykazanie 2: Nigdy nie odkładaj badań na później
Przykazanie 3: Bądź zorganizowany
Przykazanie 4: Kontaktuj się z innymi
Przykazanie 5: Szanuj swojego rozmówcę
Przykazanie 6: Wyciągaj wnioski
Przykazanie 7: Uzbrój się w cierpliwość podczas procesu zdobywania informacji
Przykazanie 8: Bądź etyczny w prowadzeniu badań
Przykazanie 9: Używaj dostępnych narzędzi
Przykazanie 10: Nie zniechęcaj się
Wnioski

16."Drugi Dom?". Etnografia organizacji humanitarnej (Jerzy Grzechnik)
Wstęp
Parę słów na temat terenu
Różne opinie na temat kwestii związanych ze świetlicą
Pamiętnik wizyt - czyli czego doświadczyłem w świetlicy
Zderzenie dwóch skrajnych opinii na temat kryzysu w świetlicy
Wnioski

17.W poszukiwaniu organizacji - Zdrowe Życie (Michał Izak)
Wstęp
Cele badawcze
Czym jest Zdrowe Życie?
Struktura społeczna
Centralizacja
Formalizacja i podział funkcji
Kursy
Działalność charytatywna
Motywacja
Cele, misja
Przywództwo
Uczestnicy
Wnioski: Gdzie jest organizacja?

Zakończenie. Etnografie życia codziennego w organizacjach (Monika Kostera)
Opowieści o organizacjach
Metodologia a badacz organizacji
Kilka uwag dla prowadzących seminaria

Bibliografia
Indeks rzeczowy
Indeks osobowy


400 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024