Poznaj kulisy najgłośniejszych i najbardziej kosztownych wpadek rekinów
biznesu.
W cyklu "Porażki marek" przedstawiamy najbardziej spektakularne
pomyłki światowych gigantów rynkowych, takich jak Johnson&Johnson,
Procter&Gamble, Gerber, Firestone czy RJ Reynolds.
W części 3 poznamy "Porażki Public Relations" firm, które uważają,
że najlepszą metodą zapanowania nad kryzysem jest zaprzeczenie jego istnieniu.
"Kryzys? Jaki kryzys?!" - mówią zazwyczaj.
Każda marka w ciągu swojego istnienia przechodzi kryzys. Jeśli jest to marka znana, to
można się spodziewać, że trafi na pierwsze strony gazet. Kryzys wcale nie musi
zniszczyć marki, jeśli firma działa z wyczuciem i w sposób odpowiedzialny.
Znaleziona w butelce Pepsi-Coli strzykawka nie spowodowała sytuacji kryzysowej. Zespół
prasowy koncernu przekazał mediom komunikat o całym incydencie i firma dołożyła
starań, aby dokładną informację przekazać całej sieci sprzedaży, by tą drogą
dotarła ona do klientów.
Przedstawiamy przykłady firm, które zamiast gasić pożary, swoimi metodami
PR raczej je rozniecają.
Ta lektura powinna się znaleźć w audiotece każdego menedżera.
Czyta: Marcin Styczeń
Realizacja nagrania: Wiesław Sałata
Czas nagrania: 111'17 (2 płyty CD)