|
CZŁOWIEK DUCHOWOŚĆ WYCHOWANIE IMPULSY MYŚLI O. ANSELMA GRÜNA TOM 1
FIDELUS A. MICHALSKI J. RED. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2020, wydanie Icena netto: 78.00 Twoja cena 74,10 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Człowiek, duchowość,
wychowanie
Impulsy myśli o. Anselma
Grüna. Tom 1
Prezentowana monografia to
pierwsza część refleksji przedstawicieli różnych dziedzin
wiedzy, którzy – każdy z punktu widzenia swojego
obszaru badawczego – usiłowali odpowiedzieć na pytania
dotyczące znaczenia duchowości w życiu człowieka, w procesie jego
rozwoju i wychowania oraz jakie przyjąć konkretne paradygmaty
duchowości w ujęciu pragmatycznym, edukacyjnym oraz filozoficznym.
W dyskursie dotyczącym duchowych podstaw wychowania
znajdujemy się bowiem ciągle w sytuacji, którą można
określić jako: między ufnością a ryzykiem.
Heurystycznym przewodnikiem po tej niezwykle złożonej i bogatej
rzeczywistości został Anselm Grün. Ten niemiecki pisarz,
psychoterapeuta i teolog zdaje się koncentrować swoje szerokie i
wielowymiarowe poszukiwania wokół koncepcji "pełni
człowieczeństwa", co daje nadzieję na odnalezienie nowych
impulsów i inspiracji dla samej pedagogiki, zwłaszcza tych z
jej ujęć, które otwarte są na integralne spojrzenie na
człowieka i mogą zdynamizować złożony proces jego wychowania.
Wstęp
Część I. Duchowość w wychowaniu
Anselm Grün
Duchowość
i sztuka wychowania
Aleksander Nalaskowski
O
duchowości i rozpoznawalności miejsc
Wiesława Limont
Czy
Teoria Dezintegracji Pozytywnej Kazimierza Dąbrowskiego jest teorią
duchowości?
Marek Chmielewski
Homo
spiritualis. Zagadnienie duchowości antropogenicznej
Dariusz Adamczyk
Rozwój:
prawo, zobowiązanie i wartość wychowawcza – w służbie
człowiekowi (w świetle dokumentu Populorum progressio)
Witold Starnawski
Modele
duchowości a wychowanie
Jarosław Michalski
Duchowość
a sens cierpienia w perspektywie analizy egzystencjalnej
Część II. Duchowość w praktyce
pedagogicznej
Anselm Grün
Duchowość
drogą do odkrywania i rozwoju ucznia
Sławomir Chrost
Duchowość
w opiniach studentów pedagogiki. Pokolenia 2011 i 2018
Ewa Krawiecka
Integralny
wzorzec wzrastania człowieka w Fundacji AMF „Nasza
Droga”. 20 lat doświadczenia kształtowania młodzieży ku
wartościom
Marian Zdzisław Stepulak
Współczesne
rozumienie duchowości w obszarze pedagogiki i psychologii
Martyna Czarnecka
Poczucie
sensu życia u osób doświadczających choroby przewlekłej:
rekomendacje dla praktyki psychopedagogicznej
Beata Płaczkiewicz
Edukacja
w klasie integracyjnej i masowej a poziom inteligencji emocjonalnej
uczniów
Artur Aleksiejuk
Edukacja
i formacja duchowa w ujęciu Aleksieja S. Chomiakowa
(1804–1860)
Adam Magruk
Chrystocentryzm
prawosławnej duchowości i miejsce metanoi w życiu wiernych
Małgorzata Chudzikowska-Wołoszyn
O
wypełnianiu daru człowieczeństwa i podobaniu się Bogu w świetle
wychowawczej instrukcji Dhuody z Septymanii (†ok. 843)
Paweł Kaźmierczak
Pedagogiczne
implikacje teodramatyki Hansa Ursa von Balthasara
Magdalena Sędkiewicz
Praktyczne
zastosowanie pedagogiki ignacjańskiej w nauczaniu psychologii w szkole
policealnej
Józef Placha
Potrzeba
i postulat rozwoju do pełni człowieczeństwa w duchowości Dzieła Lasek
Agnieszka Kowalkiewicz-Kulesza
Literatura
jako źródło przeżyć duchowych – polonista w dobie
konsumpcjonizmu
Joanna Góźdź
Rozwój
duchowy w sztukach walki na przykładzie karate
Anna Fidelus
Resocjalizacja
skazanych w ujęciu pedagogiki personalistycznej
Indeks osób
Indeks rzeczowy
Abstract
322
strony, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|