|

ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ W ASPEKCIE KOSZTOWYM
WÓJCIK G.P. wydawnictwo: CEDEWU , rok wydania 2020, wydanie Icena netto: 84.39 Twoja cena 80,17 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Zarządzanie jakością w
aspekcie kosztowym
Autorski zamysł monografii
powstał w wyniku przemyśleń nad ekonomiczno-zarządczymi aspektami
jakości w perspektywie dwóch koncepcji, a mianowicie:
kompleksowego zarządzania jakością (Total Quality Management - TQM)
oraz zarządzania wartością (Value Based Management - VBM). Przedmiotem
monografii są koszty jakości, ich definicje, modele oraz wybrane
zagadnienia z obszaru zarządzania kosztami (metody, techniki i
narzędzia).
Doświadczenia w dziedzinie zarządzania jakością pokazują, że
najważniejszym zagadnieniem jest wypracowanie strategii jakości,
która powinna się wspierać na trafnej diagnozie silnych i
słabych stron organizacji, realizowanej począwszy od postawienia
następujących pytań:
• Jaki jest poziom zadowolenia naszych klientów?
• Gdzie powstają wady/braki jakościowe oraz jakie są ich
zewnętrzne i wewnętrzne przyczyny?
Zbyt często czynniki zewnętrzne (presji, konkurencji, coraz bardziej
wymagający rynek, zastosowanie nowych technologii, zobowiązania
wynikające z norm) odgrywają rolę pobudzającą, wpływają na czas
działania, formalizm postępowania, margines manewru i prowadzą do
niepowodzeń (np. wprowadzanie kół jakości bez strategii
ogólnej, opracowywanie przedsięwzięć i
przewodników jakości bez ich powiązania z polityką globalną
organizacji, uwrażliwianie personelu na jakość bez odpowiednich metod
zarządzania jakością). Powodzenie przedsięwzięć związanych z
zapewnianiem jakości, połączone jest ze zdolnością do podważenia
istniejącej organizacji przedsiębiorstwa.
Zmiana postaw, wzajemnych powiązań, operacyjnych sposobów
działania, organizacji, koncepcji, rodzi dynamikę działania zbudowaną z
dwóch podstawowych elementów składowych:
• ekonomicznego, który wynika z lepszego
komunikowania się z klientami i redukcji kosztów wad
jakościowych,
• ludzkiego, który wynika z udziału, możliwości
swobodnego wyrażania myśli, opinii i inicjatyw, które
wykazują wszyscy pracownicy organizacji przyczyniając się do
powstawania zarządzania partycypacyjnego.
Monografia może być wykorzystywana jako literatura uzupełniająca w
procesie kształcenia studentów, słuchaczy studiów
podyplomowych, doktorantów, a także może być inspiracją do
dalszych rozważań pozostałych zainteresowanych zajmujących się szeroko
rozumianym zarządzaniem jakością. Adresowana jest ona
również do wyższej i średniej kadry kierowniczej
przedsiębiorstw, pełnomocników systemu zarządzania jakością,
zainteresowanych rozwojem wiedzy o kosztach jakości.
Wstęp
Rozdział 1
Jakość
jako element kreowania wartości w organizacji
1.1. Proces kreowania wartości a działania nietworzące wartości w
organizacji
1.2. Wpływ zarządzania jakością i marketingu na kształtowanie wartości
1.3. Modele kosztów jakości opartych na wartości
Rozdział 2
Zarządzanie
kosztami jakości
2.1. Koncepcje i metody zarządzania kosztami jakości
2.1.1. Podstawowe elementy zarządzania kosztami j akości
2.1.2. Zasady zarządzania kosztami jakości
2.2. Metody zarządzania kosztami jakości
2.2.1. Tradycyjne metody zarządzania kosztami jakości
2.2.2. Pozostałe metody zarządzania kosztami jakości
2.3. Kierunki rozwoju zarządzania kosztami jakości
Rozdział 3
Ekonomiczno-zarządcze
aspekty kosztów jakości
3.1. Jakość w aspekcie ekonomicznym
3.2. Rachunek kosztów jakości
3.3. Analiza kosztów jakości
Rozdział 4
Metody
badania i analizy kosztów jakości
4.1. Tradycyjne metody zarządzania kosztami jakości
4.1.1. Histogram
4.1.2. Schemat blokowy
4.1.3. Arkusz kontrolny
4.1.4. Diagram Pareto-Lorenza
4.1.5. Diagram Ishikawy
4.1.6. Karty kontrolne
4.1.7. Diagram korelacji
4.2. Nowe metody zarządzania kosztami jakości
4.2.1. Diagram relacji
4.2.2. Diagram strzałkowy
4.2.3. Diagram pokrewieństwa
4.2.4. Diagram macierzowy
4.2.5. Macierzowa analiza danych
4.2.6. Diagram systematyki
4.2.7. Diagram programowania procesu decyzyjnego (PDPC)
4.3. Six Sigma strategiczną metodą zarządzania kosztami jakości
4.4. Pozostałe metody zarządzania kosztami jakości
Rozdział 5
Model
zarządzania kosztami jakości
5.1. Założenia modelu zarządzania kosztami jakości w organizacji
5.2. Model zarządzania kosztami jakości w organizacji
5.3. Praktyczne zastosowanie modelu zarządzania kosztami jakości
Podsumowanie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
256
stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|