ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   2 egz. / 214.68 203,95   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ W ASPEKCIE KOSZTOWYM


WÓJCIK G.P.

wydawnictwo: CEDEWU , rok wydania 2020, wydanie I

cena netto: 84.39 Twoja cena  80,17 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zarządzanie jakością w aspekcie kosztowym

Autorski zamysł monografii powstał w wyniku przemyśleń nad ekonomiczno-zarządczymi aspektami jakości w perspektywie dwóch koncepcji, a mianowicie: kompleksowego zarządzania jakością (Total Quality Management - TQM) oraz zarządzania wartością (Value Based Management - VBM). Przedmiotem monografii są koszty jakości, ich definicje, modele oraz wybrane zagadnienia z obszaru zarządzania kosztami (metody, techniki i narzędzia).

Doświadczenia w dziedzinie zarządzania jakością pokazują, że najważniejszym zagadnieniem jest wypracowanie strategii jakości, która powinna się wspierać na trafnej diagnozie silnych i słabych stron organizacji, realizowanej począwszy od postawienia następujących pytań:

• Jaki jest poziom zadowolenia naszych klientów?
• Gdzie powstają wady/braki jakościowe oraz jakie są ich zewnętrzne i wewnętrzne przyczyny?

Zbyt często czynniki zewnętrzne (presji, konkurencji, coraz bardziej wymagający rynek, zastosowanie nowych technologii, zobowiązania wynikające z norm) odgrywają rolę pobudzającą, wpływają na czas działania, formalizm postępowania, margines manewru i prowadzą do niepowodzeń (np. wprowadzanie kół jakości bez strategii ogólnej, opracowywanie przedsięwzięć i przewodników jakości bez ich powiązania z polityką globalną organizacji, uwrażliwianie personelu na jakość bez odpowiednich metod zarządzania jakością). Powodzenie przedsięwzięć związanych z zapewnianiem jakości, połączone jest ze zdolnością do podważenia istniejącej organizacji przedsiębiorstwa.

Zmiana postaw, wzajemnych powiązań, operacyjnych sposobów działania, organizacji, koncepcji, rodzi dynamikę działania zbudowaną z dwóch podstawowych elementów składowych:

• ekonomicznego, który wynika z lepszego komunikowania się z klientami i redukcji kosztów wad jakościowych,
• ludzkiego, który wynika z udziału, możliwości swobodnego wyrażania myśli, opinii i inicjatyw, które wykazują wszyscy pracownicy organizacji przyczyniając się do powstawania zarządzania partycypacyjnego.

Monografia może być wykorzystywana jako literatura uzupełniająca w procesie kształcenia studentów, słuchaczy studiów podyplomowych, doktorantów, a także może być inspiracją do dalszych rozważań pozostałych zainteresowanych zajmujących się szeroko rozumianym zarządzaniem jakością. Adresowana jest ona również do wyższej i średniej kadry kierowniczej przedsiębiorstw, pełnomocników systemu zarządzania jakością, zainteresowanych rozwojem wiedzy o kosztach jakości.

Wstęp

Rozdział 1
Jakość jako element kreowania wartości w organizacji
1.1. Proces kreowania wartości a działania nietworzące wartości w organizacji
1.2. Wpływ zarządzania jakością i marketingu na kształtowanie wartości
1.3. Modele kosztów jakości opartych na wartości

Rozdział 2
Zarządzanie kosztami jakości
2.1. Koncepcje i metody zarządzania kosztami jakości
2.1.1. Podstawowe elementy zarządzania kosztami j akości
2.1.2. Zasady zarządzania kosztami jakości
2.2. Metody zarządzania kosztami jakości
2.2.1. Tradycyjne metody zarządzania kosztami jakości
2.2.2. Pozostałe metody zarządzania kosztami jakości
2.3. Kierunki rozwoju zarządzania kosztami jakości

Rozdział 3
Ekonomiczno-zarządcze aspekty kosztów jakości
3.1. Jakość w aspekcie ekonomicznym
3.2. Rachunek kosztów jakości
3.3. Analiza kosztów jakości

Rozdział 4
Metody badania i analizy kosztów jakości
4.1. Tradycyjne metody zarządzania kosztami jakości
4.1.1. Histogram
4.1.2. Schemat blokowy
4.1.3. Arkusz kontrolny
4.1.4. Diagram Pareto-Lorenza
4.1.5. Diagram Ishikawy
4.1.6. Karty kontrolne
4.1.7. Diagram korelacji
4.2. Nowe metody zarządzania kosztami jakości
4.2.1. Diagram relacji
4.2.2. Diagram strzałkowy
4.2.3. Diagram pokrewieństwa
4.2.4. Diagram macierzowy
4.2.5. Macierzowa analiza danych
4.2.6. Diagram systematyki
4.2.7. Diagram programowania procesu decyzyjnego (PDPC)
4.3. Six Sigma strategiczną metodą zarządzania kosztami jakości
4.4. Pozostałe metody zarządzania kosztami jakości

Rozdział 5
Model zarządzania kosztami jakości
5.1. Założenia modelu zarządzania kosztami jakości w organizacji
5.2. Model zarządzania kosztami jakości w organizacji
5.3. Praktyczne zastosowanie modelu zarządzania kosztami jakości

Podsumowanie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków

256 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2025