|
PORADNIK INSTRUKTORA PRAKTYCZNEJ NAUKI ZAWODU
TUCHLIŃSKI R. wydawnictwo: KABE , rok wydania 2013, wydanie Icena netto: 55.20 Twoja cena 52,44 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Poradnik instruktora
praktycznej nauki zawodu
Podstawy psychologii,
pedagogiki, metodyka praktycznego szkolenia, a także wybrane
zagadnienia organizacyjno-prawne dotyczące praktycznej nauki zawodu
przedstawione w sposób zwięzły i przystępny stanowią treść
niniejszej publikacji.
Adresatami tej książki są osoby przygotowujące się do pełnienia funkcji
instruktora praktycznej nauki zawodu. Może ona też być cenną pomocą dla
osób wykonujących już ten rodzaj pracy.
Od
autora
1. Podstawy
psychologii
1.1. Podstawowe wiadomości o psychologii
1.2. Procesy poznawcze
1.3. Percepcja i uwaga w nauce zawodu
1.4. Pamięć i kontrola poznawcza w praktycznej nauce zawodu
1.5. Myślenie w nauce zawodu
1.6. Inteligencja i uzdolnienia
1.7. Świadomość i osobowość
1.7.1. Tożsamość
1.7.2. Mentalność
1.7.3. Potrzeby
1.8. Temperament jako cecha osobowości człowieka
1.9. Zaspokajanie potrzeb a motywacja
1.10. Procesy emocjonalne
1.11. Stres
1.12. Sprawdzian testowy z podstaw psychologii
2. Podstawy
pedagogiki
2.1. Podstawowe wiadomości o pedagogice
2.2. Podstawowe pojęcia pedagogiki w odniesieniu do praktycznej nauki
zawodu
2.3. Proces nauczania w praktycznej nauce zawodu
2.4. Proces wychowania w praktycznej nauce zawodu
2.5. Opieka w praktycznej nauce zawodu
2.6. Proces dydaktyczny
2.7. Ogniwa procesu dydaktycznego
2.8. Jednostka dydaktyczna i jednostka metodyczna
2.9. Treści i cele kształcenia
2.10. Środki dydaktyczne
2.11. Podstawowe pojęcia komunikacji interpersonalnej
2.12. Formy kształcenia w odniesieniu do praktycznej nauki zawodu
2.13. Organizator praktycznej nauki zawodu
2.14. Sprawdzian testowy z podstaw pedagogiki
3. Metodyka
szkolenia praktycznego
3.1. Zasady dydaktyczne
3.2. Pojęcie toku pracy dydaktycznej w praktycznej nauce zawodu
3.3. Korelacje dydaktyczne
3.4. Rola celów dydaktycznych w metodyce
3.5. Charakterystyka celów dydaktycznych w podziale
klasycznym
3.6. Charakterystyka celów dydaktycznych wg kategorii
taksonomicznych
3.7. Pojęcie metody nauczania
3.8. Metody dydaktyczne oparte na słowie
3.9. Metody oparte na działalności praktycznej
3.10. Podstawa programowa i program nauczania
3.11. Scenariusz zajęć dydaktycznych – konspekt
3.12. Opracowanie wzorcowych konspektów do przeprowadzenia
zajęć z praktycznej nauki zawodu
3.12.1. Przykładowy konspekt do przeprowadzenia zajęć teoretycznych
3.12.2. Przykładowy konspekt do przeprowadzenia zajęć praktycznych
3.12.3. Przykładowy konspekt do przeprowadzenia zajęć praktycznych w
formie kursu nauki jazdy
3.13. Testowy sprawdzian wiadomości z metodyki kształcenia praktycznego
4. Wybrane
zagadnienia organizacyjno-prawne praktycznej nauki zawodu
4.1. Podstawowe akty prawne dotyczące praktycznej nauki zawodu w
strukturach pozaszkolnych
4.2. Wymagania formalne wobec instruktora praktycznej nauki zawodu
prowadzonej w strukturach pozaszkolnych
4.3. Zawieranie umów o praktyczną naukę zawodu dla
uczniów i młodocianych
4.4. Czas pracy uczniów
4.5. Czas pracy pracowników młodocianych
4.6. Obowiązki szkoły i pracodawcy względem uczniów i
młodocianych odbywających praktyczną naukęzawodu
4.7. Ewaluacja w praktycznej nauce zawodu
4.8. Przykładowe opracowanie dokumentacji badania ewaluacyjnego
skuteczności nauczania zagadnień bhp
4.8.1. Określenie tematu ewaluacji
4.8.2. Postawienie pytań kluczowych
4.8.3. Określenie kryteriów i źródeł ewaluacji
oraz próby badawczej
4.8.4. Wybór metod i narzędzi badawczych
4.8.5. Przygotowanie harmonogramu ewaluacji
4.8.6. Przeprowadzenie badań wg harmonogramu i udokumentowanie
wyników badań
4.8.7. Sporządzenie wniosków i analiz
4.9. Test z podstaw organizacyjno-prawnych praktycznej nauki zawodu
Literatura
230
stron, A5, oprawa kartonowa
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|