|
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE ZINTEGROWANE
RYSZ S.J. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2020, wydanie IIcena netto: 77.60 Twoja cena 73,72 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Zarządzanie kryzysowe
zintegrowane
W
drugim wydaniu zaktualizowano podstawy prawne, przedstawiono zmiany w
klastrze podmiotów powołanych do udziału w zarządzaniu
kryzysowym (uwzględniono WOT) oraz zmiany w organizacji systemu PRM. W
przystępny sposób zarysowane zostały zagadnienia związane z
kryzysami wywoływanymi przez cyberprzestrzeń i niestochastycznymi
ryzykami (niepewnościami) dotyczącymi ich występowania. Odniesiono się
także do bezpieczeństwa informacji i ochrony danych osobowych oraz
kryzysów hybrydowych i społecznych oraz zmieniającego się
terroryzmu. Całość zilustrowano rycinami, które pozwalają
lepiej zrozumieć specyfikę rozważanych zagadnień.
Wstęp
Rozdział 1. Katalog
pojęć
1.1. Bezpieczeństwo
1.2. Postrzeganie i poczucie bezpieczeństwa
1.3. Zagrożenie i ryzyko
1.4. Cyberzagrożenia i cyberryzyka
1.5. Kryzys i sytuacja kryzysowa
1.6. Zarządzanie kryzysowe
1.6.1. Zasady kardynalne
1.6.2. Charakterystyka systemu
1.6.3. Fazy i etapy procesu
1.6.4. Infrastruktura krytyczna
1.6.5. Szczebel krajowy
1.6.5.1. Prezes i Rada Ministrów
1.6.5.2. Rządowy Zespół Zarządzania Kryzysowego
1.6.5.3. Rządowe Centrum Bezpieczeństwa
1.6.5.4. Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego
1.6.6. Szczebel wojewódzki
1.6.6.1. Wojewoda
1.6.6.2. Wojewódzki Zespół Zarządzania Kryzysowego
1.6.6.3. Wojewódzkie Centrum Zarządzania Kryzysowego
1.6.7. Zarządzanie kryzysowe w samorządach
1.6.7.1. Szczebel samorządu wojewódzkiego
1.6.7.2. Szczebel powiatu
1.6.7.2.1. Starosta powiatu
1.6.7.2.2. Komisja bezpieczeństwa i porządku
1.6.7.2.3. Powiatowy Zespół Zarządzania Kryzysowego
1.6.7.2.4. Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego
1.6.7.2.5. Środki na zarządzanie kryzysowe w budżecie powiatu
1.6.7.3. Szczebel gminny
1.6.7.3.1. Wójt, burmistrz albo prezydent miasta
1.6.7.3.12. Gminny (miejski) zespół zarządzania kryzysowego
1.6.7.3.3. Środki na zarządzanie kryzysowe w budżecie gminy (miasta)
1.6.8. Siły Zbrojne w zarządzaniu kryzysowym
1.6.9. Zarządzanie kryzysowe w stanach nadzwyczajnych
Rozdział 2.
Integracja zarządzania kryzysowego
2.1. Założenia procesu integracji
2.2. Koncepcje integracji
2.2.1. Integracja przez cele
2.2.1.1. Wyznaczanie celów na podstawie misji oraz wizji
systemu
2.2.1.2. Wdrażanie integracji przez cele w systemie zarządzania
kryzysowego
2.2.2. Integracja w klastrze – hybrydowa formuła zarządzania
kryzysowego
2.2.3. Integracja wokół systemu informacji przestrzennej
Rozdział 3.
Zintegrowane zarządzanie kryzysowe – przykład dobrej praktyki
3.1. Charakterystyka województwa podkarpackiego
3.1.1. Fizjografia regionu
3.1.2. Sieć dróg
3.1.3. Linie kolejowe
3.1.4. Przejścia graniczne
3.1.5. Potencjalne zagrożenia w regionie
3.1.6. Siatka bezpieczeństwa w województwie podkarpackim
3.1.7. Integrowanie środowisk wokół zadań
3.1.7.1. Powiadamianie ratunkowe
3.1.7.2. Ratownictwo medyczne
3.1.7.3. Ratownictwo autostradowe
3.1.7.4. Organizacje pozarządowe
3.1.8. Lokalne inicjatywy na rzecz poprawy bezpieczeństwa
3.2. Komputerowy system geoprzestrzenny w województwie
podkarpackim
3.2.1. Architektura systemu
3.2.2. Funkcjonalności projektu
3.2.2.1. Analityka i symulacje scenariuszy przebiegu zdarzeń
3.2.2.2. Gospodarka zasobami – System Państwowe Ratownictwo
Medyczne
3.2.2.3. Gospodarka zasobami – Państwowa Straż Pożarna
3.2.2.4. Ratownictwo autostradowe
3.2.2.5. Szkolenia i ćwiczenia
3.3. Efekty integracji systemu zarządzania kryzysowego
Rozdział 4.
Podsumowanie – zarządzanie w warunkach szczególnych
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
342
strony, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|