ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 34.90 33,16   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

CZY MOŻNA MNOŻYĆ PIENIĄDZE? ZDROWY ROZSĄDEK W NAUCZANIU MATEMATYKI


ZAREMBA D.

wydawnictwo: HELION , rok wydania 2020, wydanie I

cena netto: 34.90 Twoja cena  33,16 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Czy można mnożyć pieniądze?

Zdrowy rozsądek w nauczaniu matematyki

  • Poznaj sposoby skutecznego przekazywania wiedzy
  • Naucz się wzbudzać zainteresowanie matematyką
  • Dowiedz się, czego unikać na swoich lekcjach

Matematyka jest najlepszym przykładem przedmiotu, który zupełnie niesłusznie ma opinię trudnego, nudnego i nieprzydatnego w codziennym życiu. Tę złą sławę zawdzięcza głównie przestarzałym metodom edukacyjnym, niepodzielnie panującym w większości polskich szkół, oraz nieinteresującym, z punktu widzenia uczniów, przykładom i zadaniom, które są zmuszeni rozwiązywać. Tymczasem matematyka to pasjonująca dziedzina, która znajduje zastosowanie dosłownie wszędzie i której zawdzięczamy rozwój wielu innych nauk i tysiące wynalazków technicznych.

Wyjdź poza schemat i zerwij z tradycją złego nauczania matematyki! Dowiedz się, jak prowadzić interesujące lekcje i zachęcać uczniów do aktywności, poznaj sposoby, dzięki którym dostrzegą zastosowanie zdobytej wiedzy poza murami szkoły, i spraw, aby nauka stałą się dla nich prawdziwą przygodą. Zebrane w tej książce felietony pomogą Ci przygotowywać ciekawe zajęcia, zrozumieć młodych ludzi i wzbudzić w nich pasję do matematyki.

Autorka dzieli się swoim bogatym doświadczeniem i nieszablonowym podejściem do tematu, a także pokazuje, jak w pracy nauczyciela stosować dobre praktyki i korzystać z przykładów, które uczą logicznego myślenia, zamiast powielać schematy.

  • Pasja i pomysłowość
  • Nauka przez zabawę
  • Myślenie ponad schematy
  • Nieszablonowe metody
  • Obalanie starych mitów
  • Radość ze zdobywania wiedzy
  • Eksperymenty, które uczą
  • Samodzielne wyciąganie wniosków
  • Błędy jako okazja do nauki
  • Zastosowanie wiedzy w praktyce
  • Przykłady z życia wzięte

Wstęp (7)

1. Dynamiczne spojrzenie na geometrię szkolną (9)
2. Bez wzoru może być prościej (13)
3. Jak pomóc uczniom w odkryciu cech podzielności przez 3 i 9 (15)
4. Czy 2/5 x 3 jest równe 3 x 2/5? (18)
5. Nie będziesz stosować równań nadaremnie (20)
6. O dzieleniu pieniędzy (22)
7. O przeroście formy nad treścią (25)
8. Czy można mnożyć pieniądze? (27)
9. O pułapkach językowych (30)
10. Raz na lewo, raz na prawo (32)
11. Pułapki procentowe (34)
12. Przykład dowodu na miarę ucznia (36)
13. Geometryczne spojrzenie na wartość bezwzględną (39)
14. O odwracaniu kota ogonem, czyli o korzystaniu z twierdzeń prostych i odwrotnych (41)
15. Precz z iksem w obliczeniach procentowych (44)
16. O porównywaniu ułamków (47)
17. Od podobieństwa do równania prostej (49)
18. Pamiętajcie o kontrprzykładach (52)
19. Czy pierwiastek kwadratowy z 25 jest potrzebny? (55)
20. Ach, ten trapez! (57)
21. O czynnościowym podejściu do twierdzenia Pitagorasa (60)
22. Co najpierw, czyli o kolejności dodawania i odejmowania (64)
23. Wszystko naraz, czyli propozycja globalnego wprowadzenia funkcji trygonometrycznych (67)
24. Nie a, tylko 1, czyli jak obliczyć sin 30? (70)
25. Czy 0,999 = 1? (73)
26. O kolejności czterech działań (76)
27. Minus minusowi nierówny (79)
28. Trudny język (81)
29. Nie zapominajmy, po co uczymy matematyki (85)
30. Dzielenie dzieleniu nierówne (89)
31. Obliczam, więc myślę (91)
32. O zgubnych skutkach nadużywania wzorów (93)
33. O trójkątach równoramiennych i nierównoramiennych (96)
34. Nie szafujmy terminologią (99)
35. Funkcja homograficzna na giełdzie (102)
36. Hossa i bessa na lekcjach matematyki (105)
37. Jak nie obliczać procentów (107)
38. Zgaduj zgadula (109)
39. Nie wolno - a dlaczego? (113)
40. Pole powierzchni czy powierzchnia pola (115)
41. Wzory a zdrowy rozsądek (117)
42. O wysyłaniu SMS-ów, czyli co z czego wynika (119)
43. Rysować czy nie rysować (121)
44. Niestandardowe zastosowanie przyborów geometrycznych (125)
45. Liczmy się ze słowami (127)
46. Oznaczenia bywają zbędne (129)
47. Jeszcze o błędach uczniowskich (132)
48. Dlaczego nie rozwiązać prościej? (135)
49. Mniej formalnie o redukcji wyrazów podobnych (138)
50. Kilka uwag o proporcjonalności (141)
51. Trzecie znaczenie minusa (143)
52. Odcinki i proste na lekcjach geometrii (146)
53. Sinus w warunkach maturalnych (149)

152 strony, 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024