ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

TRENING WYTRZYMAŁOŚCIOWY


MAFFETONE P.

wydawnictwo: GALAKTYKA , rok wydania 2022, wydanie I

cena netto: 89.90 Twoja cena  85,41 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Trening wytrzymałościowy

Jak budować maksymalną wydolność i szybkość bez przetrenowania i kontuzji


Jesteś biegaczem, kolarzem, pływakiem, narciarzem biegowym lub innym sportowcem pragnącym zwiększyć swoją wytrzymałość? Jeżeli tak, to Trening wytrzymałościowy jest właśnie dla ciebie.

Philip Maffetone przedstawia rzetelną wiedzę na temat tego, jak osiągnąć optymalny potencjał sportowy i przez lata cieszyć się zdrowiem oraz unikać kontuzji. Jego zindywidualizowane podejście to unikalny system dopracowywany przez trzy dekady szkolenia i leczenia sportowców – od amatorów do zawodowców, a nawet mistrzów świata.

Doktor Maffetone wyjaśnia, jak zbudować solidną bazę tlenową, która zapewni zwiększone spalanie tłuszczu, stałe dostawy energii oraz sprawny układ odpornościowy, i obala przy tym wiele powszechnych mitów.


Z książki dowiesz się m.in., że:

• warto trenować wolniej, aby być szybszym podczas zawodów,
• drogie buty do biegania mogą powodować kontuzje,
• rozciąganie nie jest konieczne i może prowadzić do kontuzji,
• spożywanie zdrowych tłuszczów pomaga budować wytrzymałość, zmniejsza stany zapalne i poprawia
  funkcjonowanie mózgu,
• węglowodany przetworzone zmniejszają poziom energii i zaburzają równowagę hormonalną,
• wiek nie stanowi żadnej przeszkody w dążeniu do osiągania lepszych wyników,
• i wiele więcej...

PRZEDMOWA  7
WSTĘP . 9
 WPROWADZENIE Moja droga ku wytrzymałości 14

CZĘŚĆ I Budowanie podstaw wytrzymałości
 ROZDZIAŁ 1 Czym jest wytrzymałość?  30
 ROZDZIAŁ 2 Trening mózgu, mięśni i metabolizmu .47
 ROZDZIAŁ 3 Rozwijanie maksymalnej funkcji tlenowej – jak dbać o serce, budując podstawę wytrzymałości  78
 ROZDZIAŁ 4 Test maksymalnej funkcji tlenowej – jak najefektywniej wykorzystać możliwości swojego ciała podczas treningu i zawodów100
 ROZDZIAŁ 5 Rozgrzewka i schłodzenie – dwa kluczowe elementy każdego treningu. 118
 ROZDZIAŁ 6 Inne metody treningu tlenowego i beztlenowego.131
 ROZDZIAŁ 7 Stres treningowy – dobry, zły i brzydki.146
 ROZDZIAŁ 8 Zespół przetrenowania.162
 ROZDZIAŁ 9 Indywidualizacja planu treningowego – dlaczego trzeba zwolnić, żeby osiągnąć sukces.179
 ROZDZIAŁ 10 Rywalizacja – jak przygotować się do zawodów187
ROZDZIAŁ 11 Zalety treningu wysokościowego – na zewnątrz i „w środku”. 208

CZĘŚĆ II Dieta i odżywianie
ROZDZIAŁ 12 Dieta, odżywianie i energia – wprowadzenie 226
ROZDZIAŁ 13 Układ pokarmowy – trawienie jelitowe i wchłanianie składników odżywczych. 232
ROZDZIAŁ 14 Węglowodany i test dwutygodniowy242
ROZDZIAŁ 15 Moc białka – o wiele więcej niż tylko duże mięśnie .270
ROZDZIAŁ 16 Tłuszcze jadalne – zdrowie, regeneracja i zapobieganie urazom 285
ROZDZIAŁ 17 Woda i elektrolity – kluczowe składniki wytrzymałości  304
ROZDZIAŁ 18 Co jeść i pić, aby zwiększyć wytrzymałość – rola ergogeników. 316
ROZDZIAŁ 19 Fitoskładniki i żywność organiczna – czyli dlaczego warto jeść warzywa oraz owoce. 326
ROZDZIAŁ 20 Suplementy diety – uważaj, co połykasz! . 340
ROZDZIAŁ 21 Jak dbać o wątrobę i nerki – detoks i równowaga kwasowo-zasadowa. 362
ROZDZIAŁ 22 Trening na talerzu – zdrowe przepisy, zakupowe porady i kuchenne inspiracje. 369

CZĘŚĆ III Znaczenie profilaktyki zdrowotnej i urazowej
ROZDZIAŁ 23 Anatomia urazu – problemy fizyczne, chemiczne i mentalne. 394
ROZDZIAŁ 24 Rehabilitacja i samodzielna ocena urazu fizycznego. 407
ROZDZIAŁ 25 Równowaga i dysfunkcje układu mięśniowego . 417
ROZDZIAŁ 26 Ból – czym jest i jak go kontrolować431
ROZDZIAŁ 27 Sprawny, ale wątły – dlaczego śmierć to kontuzja ostateczna i jak można jej zapobiec 439
ROZDZIAŁ 28 Mózg sportowca – jak sprawić, by lepiej funkcjonował. 448
ROZDZIAŁ 29 Spalanie tkanki tłuszczowej i inne kwestie wielkiej wagi .470
ROZDZIAŁ 30 Stopy – strukturalna podstawa ciała .478
ROZDZIAŁ 31 Buty – najlepsze lekarstwo dla stóp. 503
ROZDZIAŁ 32 Słońce – witamina D i wydolność 537
ROZDZIAŁ 33 Ocena kondycji fizycznej i stanu zdrowia . 550
ROZDZIAŁ 34 W poszukiwaniu odpowiedniego specjalisty 559

POSŁOWIE 573
INDEKS  574

580 stron, Format: 16.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024