|
CONTROLLING STRATEGICZNY W ZARZĄDZANIU MODELAMI BIZNESU W SEKTORZE ICT
WARTINI-TWARDOWSKA J. BUK H. TWARDOWSKI Z. wydawnictwo: CEDEWU , rok wydania 2023, wydanie Icena netto: 74.25 Twoja cena 70,54 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Controlling strategiczny w zarządzaniu modelami biznesu w
sektorze ICT
Podstawowym
warunkiem efektywnego zarządzania przedsiębiorstwem jest tworzenie i
doskonalenie systemu informacji. Zarządzanie modelami biznesu, w tym
synergią z ich łączenia, wymaga solidnego wsparcia w zakresie
opracowania nowoczesnych podejść umożliwiających stworzenie
przejrzystego obrazu powiązań oraz zależności wspomagającego
podejmowanie lepszych decyzji menedżerskich.
W publikacji
skoncentrowano się na synergii uzyskiwanej z łączenia heterogenicznych
modeli biznesu oraz zaawansowanych koncepcjach z różnych
obszarów nauk o zarządzaniu, ekonomii, rachunkowości i
finansów. Jak wiele klasycznych koncepcji, także rozumienie
controllingu i jego komponentów ulega ewolucji w ślad za
kierunkami rozwoju badań naukowych oraz zmianami zachodzącymi w
praktykach organizacyjnych. Monografia jest odpowiedzią na aktualne
wyzwania w tym zakresie, łącząc nowy trend modeli biznesu z rozwojem
sektora ICT.
Szczególna uwaga czytelnika została skierowana na:
• rozwój praktyk controllingu w uwarunkowaniach
organizacji, które stosują heterogeniczne modele biznesu,
• synergie kreowane w wyniku odpowiedniej kombinacji
zasobów, procesów i elementów wartości
dla klienta na poziomie organizacji oraz sposób odwzorowania
synergii (lub destrukcji wartości) w systemie informacyjnym,
• nowatorskie rozważania obejmujące problematykę controllingu
w sektorze ICT.
Wstęp 7
Rozdział 1
Istota, funkcje i
systematyka controllingu 9
1.1. Istota controllingu i jego ewolucja 9
1.2. Rodzaje controllingu 15
1.3. Planowanie i budżetowanie jako podstawy wdrożenia controllingu 22
Rozdział 2
Stan badań nad modelami
biznesu 29
2.1. Istota i struktura modelu biznesu 29
2.2. Przegląd literatury o modelach biznesu dla sektora ICT za okres
2020-2022 33
2.3. Klasyfikacja modeli biznesu w sektorze oprogramowania 47
Rozdział 3
Zarządzanie wybranymi
modelami biznesu w sektorze ICT 53
3.1. Tworzenie architektury biznesu opartej na integracji modeli VAR i
INT 54
3.2. Produkty podstawowe modeli INT oraz VAR 59
3.3. Kluczowe kompetencje modeli INT oraz VAR 66
3.4. Funkcje i procesy kształtujące kompetencje modeli INT oraz VAR 72
3.5. Kluczowe zasoby kształtujące kompetencje modeli INT i VAR 80
3.6. Modele finansowe 84
Rozdział 4
Synergie modeli biznesu -
charakterystyka i pomiar 95
4.1. Przegląd literatury dotyczącej synergii 95
4.2. Wybrane teorie zewnętrznych źródeł tworzenia wartości
przez łączenia biznesów 105
4.3. Od prostej koncepcji do kontrolnego pakietu zarządzania
strategicznego 110
4.4. Praktyki szacowania synergii dla wzrostu wartości 115
4.5. Metodyka pomiaru synergii połączonych modeli biznesu 117
4.6. Scenariusze oszacowania wartości synergii połączonych modeli
biznesu INT, VAR1 i VAR2 - praktyczne zastosowanie 134
Zakończenie 149
Bibliografi a 151
Załączniki 159
Spis rysunków 217
Spis tabel 219
222 strony, Format:
16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|