ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

NOWOCZESNE ZARZĄDZANIE NAJNOWSZE TRENDY KONCEPCJE I METODY W ZARZĄDZANIU


MICHALSKI K. WERENOWSKA A. RED.

wydawnictwo: CEDEWU , rok wydania 2024, wydanie I

cena netto: 106.89 Twoja cena  101,55 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Nowoczesne zarządzanie

Najnowsze trendy, koncepcje i metody w zarządzaniu


Niniejszy podręcznik zawiera wiedzę niezbędną do sprawnego i efektywnego funkcjonowania we współczesnych organizacjach. Jego autorzy, doświadczeni eksperci w dziedzinie zarządzania, przedstawili w nim najważniejsze procesy i metody zarządzania. Kompleksowość tematyczna podręcznika czyni go doskonałym przewodnikiem w dzisiejszych niespokojnych, ale i ciekawych czasach, w których nieodzowne jest nowoczesne zarządzanie w oparciu o znajomość najnowszych trendów, koncepcji i metod.

Pośród czterech głównych obszarów tematycznych zarządzania w podręczniku omówiono m.in. następujące
zagadnienia:

• Zarządzanie organizacją w ujęciu strategicznym strategia, główne koncepcje zarządzania, zarządzanie procesami, zasobami ludzkimi oraz finansami
• Zarządzanie systemami informacyjnymi w ujęciu strategicznym systemy i technologie IT, zarządzanie danymi, technologie cyfrowe w ZZL
• Wyzwania w zarządzaniu marketingowym i mediami marketing logistyczny, badanie satysfakcji klienta, własność intelektualna, media relations, zarządzanie informacją w kryzysie
• Zarządzanie w sektorach gospodarki i przestrzeni społecznej zarządzanie instytucjami kredytowymi, zarządzanie logistyką, public affairs, public relations, lobbing

Ponadto do każdej z części dołączono:

• studium przypadku
• pytania kontrolne
• pytania testowe

Wstęp 15

Część I WYBRANE ASPEKTY ZARZĄDZANIA ORGANIZACJĄ W UJĘCIU STRATEGICZNYM

Rozdział 1
Strategia - charakterystyka wybranych elementów - Marta Idasz-Balina 19
1.1. Dlaczego strategia jest ważna? 19
1.2. Strategia i jej definicja 20
1.3. Poziomy strategii w organizacjach 22
1.4. Szkoły myślenia strategicznego 24
1.5. Formułowanie strategii w firmie 27
Literatura 29
Pytania kontrolne 31
Pytania testowe 31
Studium przypadku: My Space staje się częścią większej sieci 33

Rozdział 2
Koncepcje zarządzania organizacją - Katarzyna Łukasiewicz 35
2.1. Koncepcje i metody w naukach o zarządzaniu 35
2.2. Koncepcja zarządzania relacjami z klientami 37
2.3. Koncepcja zarządzania zaangażowaniem pracowników 38
2.4. Koncepcja zarządzania talentami 40
2.5. Koncepcja benchmarkingu 42
Literatura 44
Pytania kontrolne 46
Pytania testowe 46
Studium przypadku: Budowanie programów lojalnościowych 47

Rozdział 3
Perspektywa zarządzania procesami w strategii organizacji - Piotr Pietrzak 49
3.1. Definicja procesów i ich klasyfikacja rodzajowa 49
3.2. Etapy zarządzania procesami 52
3.3. Typologia strategii konkurencji 55
3.4. Zależności między realizowaną strategią konkurencji a doskonaleniem procesów 57
3.5. Strategiczna kontrola procesów 59
Literatura 61
Pytania kontrolne 62
Pytania testowe 62
Studium przypadku: Firma kurierska „Ekspresowa przesyłka" 64

Rozdział 4
Zarządzanie zasobami ludzkimi w strategii organizacji - wybrane zagadnienia - Anna M. Klepacka 67
4.1. Postrzeganie organizacji 67
4.2. Zasoby ludzkie w organizacji 70
4.3. Polityka personalna a strategia personalna 72
4.4. Związek strategii zarządzania zasobami ludzkimi ze strategią organizacji 74
Literatura 79
Pytania kontrolne 80
Pytania testowe 80
Studium przypadku: Firma Goodvalley 82

Rozdział 5
Zarządzanie finansami w strategii przedsiębiorstwa - Joanna Bereżnicka 85
5.1. Istota i cel zarządzania finansami przedsiębiorstw 85
5.2. Zarządzanie aktywami przedsiębiorstwa - strategie kapitału obrotowego 88
5.3. Zarządzanie pasywami - strategie finansowania (finansowe) 92
5.4. Wybrane strategie wzrostu przedsiębiorstwa - elementy planowania finansowego 95
5.5. Kluczowe wskaźniki efektywności (KPI) − ocena skutków zarządzania finansami 99
Literatura 103
Pytania kontrolne 104
Pytania testowe 104
Studium przypadku: Wybrane dane bilansowe i finansowe (bilans i rachunek zysków i strat) przedsiębiorstwa Wawel w 2021 r. 106


Część II ZARZĄDZANIE SYSTEMAMI INFORMACYJNYMI ORGANIZACJI W UJĘCIU STRATEGICZNYM

Rozdział 6
Systemy i technologie informatyczne w zarządzaniu organizacją - Konrad Michalski 111
6.1. Systemy i technologie informatyczne w zarządzaniu 111
6.2. Systemy informowania kierownictwa (MIS) 113
6.3. Hurtownie danych 117
6.4. Business Intelligence (BI) 120
Literatura 126
Pytania kontrolne 127
Pytania testowe 127
Studium przypadku: Integracja systemów informatycznych w obszarze zarządzania logistyką przedsiębiorstwa usługowego 129

Rozdział 7
Zarządzanie danymi w organizacji - Luiza Ochnio, Grzegorz Koszela 133
7.1. Gromadzenie i przechowywanie danych w organizacji 133
7.2. Łączenie danych z wielu źródeł (ETL) 134
7.3. Tworzenie bazy danych 138
7.4. Przykłady baz danych i ich użytkowanie 141
7.5. Data mining - wykorzystanie dużych zbiorów danych 144
7.6. Bezpieczeństwo i ochrona danych 146
Literatura 149
Pytania kontrolne 151
Pytania testowe 151
Studium przypadku: Baza danych firmy szkoleniowej 152

Rozdział 8
Rozwój informatyki we wsparciu decyzyjnym organizacji - Konrad Michalski, Luiza Ochnio 155
8.1. Systemy wsparcia decyzji (DSS) 155
8.2. Systemy eksperckie (ES) 159
8.3. Trendy rozwojowe zastosowań informatycznych w zarządzaniu 164
Literatura 168
Pytania kontrolne 170
Pytania testowe 170
Studium przypadku: Zastosowanie Internetu rzeczy (IoT) w zarządzaniu przedsiębiorstwem (smart factory) 172

Rozdział 9
Wykorzystanie technologii cyfrowych w zarządzaniu zasobami ludzkimi - Barbara Wyrzykowska 175
9.1. Charakterystyka zarządzania zasobami ludzkimi 175
9.2. Koncepcja Przemysłu 4.0 i jego konsekwencje dla rynku pracy 178
9.3. Nowe technologie cyfrowe - wyzwania dla zarządzania zasobami ludzkimi 182
9.4. Electronic Human Resource Management System (e-HRM) 187
Literatura 189
Pytania kontrolne 191
Pytania testowe 191
Studium przypadku: Chatboty w rekrutacji i przykłady ich zastosowania 193


Część III WYZWANIA W ZARZĄDZANIU MARKETINGOWYM I MEDIAMI

Rozdział 10
Marketing logistyczny i zarządzanie działalnością marketingową operatora TSL - Jacek Karcz 199
10.1. Pojęcie marketingu w branży TSL 199
10.2. Strategia marketingu w branży TSL 202
10.3. Siły marketingowe wykorzystywane przez operatorów TSL 204
10.4. Zarządzanie marketingiem i zarządzanie marketingowe u operatorów TSL 205
Literatura 208
Pytania kontrolne 209
Pytania testowe 209
Studium przypadku: Social media w działalności marketingowej operatora TSL 211

Rozdział 11
Badanie satysfakcji klienta w kontekście zarządzania jakością - Agata Balińska 215
11.1. Klient w systemie zarządzania jakością 215
11.2. Populacja a próba - dobór próby do badań 216
11.3. Badania ankietowe 219
11.4. Wywiad i badania fokusowe 222
11.5. Obserwacja i tajemniczy klient 224
11.6. Metoda servqual 225
11.7. Indeks satysfakcji klienta (CSI) 227
Literatura 229
Pytania kontrolne 230
Pytania testowe 230
Studium przypadku: Badanie dotyczące rozpoznania potrzeb mieszkańców osiedla oraz poziomu satysfakcji z tytułu udogodnień rekreacyjnych 232

Rozdział 12
Zarządzanie przedsiębiorstwem kreatywnym - Wojciech Pizło 235
12.1. Istota kreatywności 235
12.2. Zmiana postrzegania kreatywności 236
12.3. Istota współczesnego przedsiębiorstwa 239
12.4. Prokreatywny styl przywództwa - Servant Leadership 241
12.5. Od kreatywności jednostki do kreatywności całej organizacji 241
Literatura 242
Pytania kontrolne 243
Pytania testowe 243
Studium przypadku: Aktywność Fundacji Pamięć, Edukacja, Kultura 245

Rozdział 13
Zarządzanie zawartością w mediach - Ewa Jaska 249
13.1. Podstawowe procesy w firmach medialnych 249
13.2. Znaczenie kreatywności w tworzeniu oferty i przewagi konkurencyjnej organizacji medialnej 251
13.3. Zarządzanie zmianą 254
13.4. Zmiany w odbiorze treści medialnych 258
Literatura 261
Pytania kontrolne 262
Pytania testowe 262
Studium przypadku: Grupa Polsat Plus 264

Rozdział 14
Media relations i zarządzanie informacją w kryzysie - Agnieszka Werenowska 269
14.1. Definiowane media relations (MR). Cele i funkcje 269
14.2. Podstawowe narzędzia media relations w sytuacji kryzysowej 270
14.3. Kryzys wizerunkowy - definiowanie i przyczyny 275
14.4. Zasady zarządzania informacją w kryzysie 277
Literatura 280
Pytania kontrolne 281
Pytania testowe 281
Studium przypadku: mBank „ęśąćż" 282

Rozdział 15
Zarządzanie własnością intelektualną w przedsiębiorstwie - Iwona Pomianek, Joanna Rakowska 287
15.1. Geneza ochrony własności intelektualnej na świecie 287
15.2. Podstawowe zagadnienia związane z ochroną własności przemysłowej 289
15.3. Podstawowe zagadnienia związane z ochroną praw autorskich 292
15.4. Strategie zarządzania własnością intelektualną 293
15.5. Umowy w zarządzaniu własnością intelektualną 296
15.6. Znaczenie ochrony własności intelektualnej 298
Literatura 299
Pytania kontrolne 300
Pytania testowe: 300
Studium przypadku: Prawa autorskie a znak towarowy: Banksy versus Full Colour Black Limited 302


Część IV ZARZĄDZANIE W WYBRANYCH SEKTORACH GOSPODARKI I PRZESTRZENI SPOŁECZNEJ

Rozdział 16
Zarządzanie instytucjami kredytowymi - Rafał Balina 307
16.1. Uwarunkowania funkcjonowania instytucji kredytowych 307
16.2. Pojęcie instytucji kredytowej 308
16.3. Ryzyko bankowe w instytucjach kredytowych 311
16.4. Zarządzanie ryzykiem w instytucjach kredytowych 314
16.5. Wybrane modele funkcjonowania instytucji kredytowych 318
Literatura 322
Pytania kontrolne 323
Pytania testowe 323
Studium przypadku: Wyzwania sektora bankowego w opinii ekspertów Alior Banku S.A. 325

Rozdział 17
Zarządzanie w agrobiznesie - Bogdan Klepacki, Barbara Kusto 329
17.1. Agrobiznes i jego elementy 329
17.2. Znaczenie rolnictwa i agrobiznesu 331
17.3. Specyfika agrobiznesu 332
17.4. Łańcuchy dostaw żywności 334
17.5. Wybrane przykłady łańcuchów żywnościowych 337
17.6. Wybrane zagadnienia decyzyjne w agrobiznesie 341
17.7. Kierunki zmian w zarządzaniu agrobiznesem 344
Literatura 345
Pytania kontrolne 346
Pytania testowe 346
Studium przypadku: Przedsiębiorstwo przetwórstwa mleka 347

Rozdział 18
Zarządzanie logistyką w szpitalach - Anna Gawrońska 351
18.1. Specyfika zarządzania szpitalami 351
18.2. Przesłanki zarządzania logistyką w szpitalach 352
18.3. Logistyka szpitali - wybrane trendy w zarządzaniu 355
18.4. Wyzwania w obszarze logistyki w szpitalach 357
18.5. Wybrane narzędzia i rozwiązania doskonalenia logistyki w szpitalu 358
Literatura 361
Pytania kontrolne 363
Pytania testowe 363
Studium przypadku: Wdrożenie skanowania kodów kreskowych w szpitalu klinicznym w Polsce 365

Rozdział 19
Zarządzanie bezpieczeństwem ruchu drogowego w przestrzeni społecznej - Teresa Gądek-Hawlena 367
19.1. Zagrożenie a ryzyko w ruchu drogowym 367
19.2. Etapy rozwoju idei zarządzania bezpieczeństwem ruchu drogowego 369
19.3. Czynniki wpływające na zdarzenia drogowe 371
19.4. Zarządzanie bezpieczeństwem człowieka w ruchu drogowym 374
19.5. Zarządzanie bezpieczeństwem infrastruktury drogowej 375
19.6. Zarządzanie bezpieczeństwem pojazdu 377
Literatura 379
Pytania kontrole 380
Pytania testowe 380
Studium przypadku: Działania podmiotów sektora prywatnego i organizacji non profit na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego 382

Rozdział 20
Zarządzanie logistyką miasta - Sabina Kauf, Agnieszka Tłuczak 385
20.1. Pojęcie i istota logistyki miasta 385
20.2. Systemowe ujęcie logistyki miasta 388
20.3. Logistyka miasta jako koncepcja zarządzania przepływami osób w mieście 392
20.4. Rola prognozowania ruchu w kształtowaniu instrumentów logistyki miasta 396
20.5. Miasto jako lokalizacja (logistycznych) procesów tworzenia wartości 400
Literatura 402
Pytania kontrolne 404

458 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka    

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024