|
WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECI DO LAT TRZECH W DOMU I ŻŁOBKU
JEGIER A. MIKLER-CHWASTEK A. PIOTROWICZ R. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2024, wydanie Icena netto: 58.50 Twoja cena 55,58 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Wspomaganie rozwoju dzieci do lat trzech w domu i żłobku
Możliwości i ograniczenia
Wspomaganie rozwoju
dzieci do lat trzech zarówno w domu, jak i w żłobku jest
bardzo ważne dla prawidłowego rozwoju malucha. Odpowiednia opieka i
stymulowanie rozwoju dziecka w tym okresie ma kluczowe znaczenie dla
jego przyszłego rozwoju emocjonalnego, społecznego, poznawczego i
fizycznego. W domu rodzice powinni dbać o stymulujące i bezpieczne
środowisko dla dziecka, zapewniając mu wsparcie i miłość. Ważne jest
codzienne czytanie dziecku, rozmowy, zabawy interakcyjne, spacery na
świeżym powietrzu oraz dbanie o zdrową i odpowiednio zbilansowaną
dietę. W żłobku również powinno się przestrzegać tych zasad.
Opiekunowie powinni zapewnić dziecku rozwijające i atrakcyjne zabawki,
zachęcać do ekspresji emocji, wspierać samoistność i rozwijać
umiejętności społeczne poprzez zabawy z rówieśnikami.
Wspomaganie rozwoju dzieci do lat trzech w domu i żłobku powinno być
prowadzone w sposób holistyczny, czyli uwzględniać wszystkie
sfery rozwoju dziecka. Ważne jest również
współpraca między rodzicami a opiekunami, aby razem działać
na rzecz jak najlepszego rozwoju malucha.
Prezentowana książka może stanowić inspirację do podejmowania działań z
zakresu wczesnego wspierania rozwoju dzieci. Skierowana jest do
opiekunów małych dzieci, rodziców, kadry żłobka,
jak również studentów pedagogiki i psychologii.
Wstęp
Rozdział 1. Prawidłowości
rozwojowe dzieci w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym
1.1. Rozwój fizyczny
1.2. Rozwój motoryczny
1.3. Rozwój poznawczy
1.4. Rozwój mowy i komunikacji
1.5. Emocje i nawiązywanie relacji w wieku poniemowlęcym
Rozdział 2. Wybrane
obszary wspierania rozwoju i wychowania małego dziecka
2.1. Samodzielność życiowa człowieka
2.2. Aktywność ruchowa jako baza dla procesu wspomagania rozwoju
2.3. Stymulacja sensoryczna
2.4. Zabawa dziecka w wieku poniemowlęcym
2.5. Aktywne poznawanie otoczenia
2.6. Media w wychowaniu najmłodszych
Rozdział 3. Wspomaganie
rozwoju – koncentracja na dziecku, rodzinie i środowisku
społecznym
3.1. Dziecko podmiotem wspomagania rozwoju
3.2. Bliskość i bezpieczne środowisko we wspomaganiu rozwoju
3.3. Zabawa i relacja we wczesnym wspomaganiu rozwoju
3.4. Wspomaganie rozwoju w rutynach dnia
3.5. Interwencyjny profesjonalizm we wczesnym wspomaganiu rozwoju
3.6. Poznanie dziecka we wczesnym wspomaganiu rozwoju
3.7. Obserwuj, reaguj i wspomagaj
3.8. Aranżowanie przestrzeni do uczenia się przez zabawę i rutyny dnia
Rozdział 4. O
wartościach opieki, wychowania i edukacji w żłobku
4.1. Wsparcie opiekunów w budowaniu świadomego rodzicielstwa
4.2. Jak wspierać RODZICÓW w radzeniu sobie z lękiem
separacyjnym?
4.3. Jak wspierać DZIECKO w radzeniu sobie z lękiem separacyjnym?
4.4. Czym się różnią grupy terapeutyczne między sobą?
Podsumowanie
Bibliografia
146 stron, Format:
13.0x23.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|