|
PRZESTRZEŃ DO ZABAWY W ŻŁOBKU
JEGIER A. MIKLER-CHWASTEK A. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2024, wydanie Icena netto: 62.70 Twoja cena 59,57 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Przestrzeń do zabawy w żłobku
Potrzeby rozwojowe małych dzieci
O tym, jak je zaspokajać w zabawie
Przestrzeń do zabawy
w żłobku jest bardzo ważna dla rozwoju dzieci. Dzięki odpowiednio
dostosowanym przestrzeniom i zabawkom, maluchy mogą rozwijać swoje
umiejętności motoryczne, poznawać świat i uczyć się poprzez zabawę.
W książce znajdziesz
wiele pomysłów i inspiracji dotyczących kreowania
atrakcyjnych i bezpiecznych przestrzeni zabaw dla najmłodszych. Autorki
dzielą się swoimi doświadczeniami i wskazówkami dotyczącymi
organizacji czasu wolnego. Cennym dodatkiem jest bank dobrych praktyk
dla rodziców i wychowawców małych dzieci.
Dzięki tej książce dzieci będą mogły cieszyć się aktywnością fizyczną,
rozwijać zdolności społeczne i kreatywne, a także rozwijać się w
sposób holistyczny. To cenne narzędzie dla wszystkich
pracowników żłobków, którzy chcą
stworzyć dzieciom przyjazne i inspirujące miejsce do zabawy i nauki.
Wstęp
Rozdział 1. Biologiczne
potrzeby małych dzieci
1.1. Rola snu
1.2. Prawidłowe żywienie
1.3. Zasady organizacji żywienia małego dziecka
1.3.1. Bobas Lubi Wybór
1.3.2. Aktywność ruchowa
1.4. Potrzeba właściwej opieki pielęgnacyjnej i zdrowotnej
1.4.1. Pielęgnacja, dbałość o higienę ciała
1.4.2. Zdrowe zęby
1.4.3. Ubranie dobrane odpowiednio do warunków
1.4.4. Rezygnacja z pieluchy
1.4.5. Ochrona przed promieniowaniem UV i elektromagnetycznym
1.4.6. Ochrona zdrowia - kontrola pediatryczna
Rozdział 2. Zaspokajanie
potrzeb psychicznych
2.1. Dążenie do samodzielności i potrzeba badania otoczenia
2.2. Potrzeba bliskości, przynależności i bezpieczeństwa
2.3. Ochrona dziecka przed krzywdzeniem
2.4. Potrzeba kontaktu z rówieśnikami
2.5. Potrzeba samodzielnego poznawania i uczenie się przez doświadczanie
2.6. Respektowanie potrzeb dzieci w żłobku
Rozdział 3. Wspomaganie
rozwoju psychoruchowego w żłobku
3.1. Rozwój i proces uczenia się
3.2. Co należy mieć na uwadze, wspierając rozwój małego
dziecka
3.3. Wspomaganie rozwoju dziecka w żłobku
3.4. Wczesne wspomaganie dziecka z trudnościami rozwojowymi
3.5. Zalety wczesnego wsparcia rozwoju małego dziecka
3.6. Zasady organizacji procesu wspomagania rozwoju
3.7. Metoda Weroniki Sherborne we wspomaganiu rozwoju małych dzieci
Rozdział 4. Fizyczne i
społeczne środowisko żłobka
4.1. Przestrzenie budowania relacji
4.2. Bodźce zmysłowe płynące z przestrzeni
4.3. Co to jest dieta sensoryczna
4.4. Społeczne środowisko żłobka
4.5. Interakcje w żłobku
4.6. Powody komunikowania się
4.7. Posiłki w żłobku. Czy chodzi jedynie o to, żeby dziecko zjadło?
Rozdział 5. Zabawa
swobodna i zorganizowana
5.1. Czym jest zabawa dla małego dziecka i jakich kompetencji ono
potrzebuje, by się bawić?
5.2. Rola dorosłego w organizacji zabaw dla małych dzieci
5.3. Diagnostyczny walor zabaw
5.4. Terapeutyczny walor zabawy
5.5. Propozycje zabaw dla dzieci w wieku poniemowlęcym
5.5.1. Zabawy fundamentalne
5.5.2. Zabawy konstrukcyjne
5.5.3. Zabawy ruchowe – wsparcie naturalnej potrzeby dziecka
5.5.4. Elementy jogi w grupie żłobkowej
5.5.5. Elementy sensoplastyki w grupie żłobkowej
5.5.6. Elementy terapii ręki w grupie żłobkowej
5.5.7. Zabawy z elementami dramy
5.5.8. Zabawy z wykorzystaniem muzyki
Rozdział 6. Czas wolny
małych dzieci
Rozdział 7. Możliwości i
zagrożenia atrakcji w żłobku – teatrzyków,
balów, spotkań świątecznych
Rozdział 8. Bank dobrych
praktyk dla rodziców i wychowawców małych dzieci
Zakończenie
Bibliografia
Załącznik. Sprawdzian
rozwoju dzieci kończących pierwszy, drugi i trzeci rok życia
Koniec pierwszego roku życia
Koniec drugiego roku życia
Koniec trzeciego roku życia
192 strony, Format:
16.0x23.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|