|
ZARZĄDZANIE W ZGODZIE Z CZŁOWIEKIEM O ROLI KONTRAKTU PSYCHOLOGICZNEGO W BUDOWANIU NOWOCZESNYCH ORGANIZACJI
ROGOZIŃSKA-PAWEŁCZYK A. SITARSKA-PIWKO A. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2024, wydanie Icena netto: 66.15 Twoja cena 62,84 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Zarządzanie w zgodzie z człowiekiem
O roli kontraktu psychologicznego w budowaniu
nowoczesnych organizacji
Książka wprowadza
czytelników w świat złożonych kontekstów
zmieniającego się charakteru pracy, które powodują powstanie
nowego typu relacji pracodawca–pracownik w warunkach nowej
organizacji. Stanowi ona próbę zebrania nowatorskich
współczesnych myśli oraz rozwinięcia dotychczasowych prac
nad kontraktem psychologicznym. Autorki analizują naturę kontraktu
psychologicznego i jego znaczenie w kontekście zachodzących relacji w
organizacji oraz wskazują, jak zarządzać kontraktem psychologicznym we
współczesnej organizacji poprzez użycie
różnorodnych narzędzi.
Opracowanie podzielone jest na dwie części, które składają
się na, z początku teoretyczne, a następnie praktyczne, inspirujące,
nowatorskie rozważania na temat przyczyn, konsekwencji i
aspektów nowego, wyłaniającego się kontraktu
psychologicznego. Kolejne rozdziały są ilustrowane teorią i wynikami
badań empirycznych, a także przykładami praktycznych metod
rozwiazywania problemów.
Unikatowa perspektywa teoretyczna oraz wiedza praktyczna na temat
zarządzania kontraktem psychologicznym dedykowane są menadżerom,
specjalistom HR, trenerom, coachom, chcącym zastosować kontrakty
psychologiczne w swojej praktyce zawodowej oraz rozwijać bardziej
świadomie i empatycznie relacje z pracownikami. Praca może okazać się
również przydatna pracownikom akademickim, studentom i
absolwentom studiów na kierunkach ekonomicznych,
psychologicznych i społecznych.
Wstęp
Część teoretyczna. KONTRAKT
PSYCHOLOGICZNY W PRACY
1. Kontrakty
psychologiczne wczoraj i dziś: teoria i zastosowanie dla
współczesnych organizacji
1.1. Konceptualizacja kontraktu psychologicznego
1.2. Definiowanie kontraktu psychologicznego
1.3. Treść i stan kontraktu psychologicznego
1.4. Rodzaje kontraktów psychologicznych
1.5. Umowa o pracę a kontrakt psychologiczny
1.6. Wypełnianie kontraktu psychologicznego
1.7. Naruszenie kontraktu psychologicznego
1.8. Przyczyny i konsekwencje naruszenia kontraktu psychologicznego
1.9. Złamanie kontraktu psychologicznego
2. Prewencyjne
zarządzanie kontraktem psychologicznym w nowej rzeczywistości
2.1. Strategie i praktyki HR a kontrakty psychologiczne w organizacji
2.2. Wewnątrzorganizacyjni interesariusze kontraktu psychologicznego
2.3. Wpływ praktyk HR na kontrakty psychologiczne w nowej rzeczywistości
2.3.1. Praktyki HR w obszarze rekrutacji i selekcji
2.3.2. Praktyki HR w obszarze szkolenia i rozwoju
2.3.3. Praktyki HR w obszarze oceny wyników pracy
2.3.4. Praktyki HR w obszarze wynagradzania
2.3.5. Praktyki HR w obszarze zarządzania talentami
3. Przyszłość pracy w
kontekście nowej organizacji i kontraktu psychologicznego
3.1. Kontekstowe rozważania o nowych sposobach organizacji pracy
3.2. Kontrakt psychologiczny jako skuteczny mechanizm kierowania ludźmi
w nowym środowisku pracy
3.3. Dotychczasowe badania nad kontraktami psychologicznymi w nowej
rzeczywistości
3.4. Atrybuty praktyk HR niezbędne w zarządzaniu kontraktem
psychologicznym w nowej rzeczywistości
3.5. Wyzwania dla zarządzania kontraktem psychologicznym w perspektywie
przyszłości pracy i nowych miejsc pracy
3.5.1. Nowe potrzeby nowoczesnych pracowników
3.5.2. Nowe myślenie nowoczesnych pracowników
3.5.3. Nowe formy i miejsca wykonywania pracy
3.5.4. Nowe sposoby wykonywania pracy
3.5.5. Nowe powody wykonywania pracy
3.5.6. Nowe opisy stanowisk pracy
Część praktyczna. ZARZĄDZANIE
ZORIENTOWANE NA RELACJE – ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW
W PRAKTYCE
4. Szkolenia i warsztaty
4.1. Idea kontraktu psychologicznego
4.1.1. Definiowanie kontraktu psychologicznego
4.1.2. Eksploracja kontraktów psychologicznych za pomocą map
myśli
4.2. Naruszenie kontraktu psychologicznego
4.2.1. Analiza przypadków naruszenia kontraktu
psychologicznego
4.3. Kontrakt psychologiczny w zarządzaniu ludźmi
4.3.1. Zrozumienie roli kontraktu psychologicznego w zarządzaniu
4.4. Kontrakt psychologiczny a procesy rekrutacji i selekcji
4.4.1. Oferta pracy – ogłoszenie w zgodzie z zasadami
kontraktu
4.5. Rozwój pracowników a kontrakt psychologiczny
4.5.1. Ogrody rozwoju – twoja umowa z zespołem
4.5.2. Kreatywne połączenia rozwoju
4.6. Ocena pracy a kontrakt psychologiczny
4.6.1. Feedback jako narzędzie wspierające kontrakt psychologiczny
4.7. Nowa rzeczywistość – nowi pracownicy
4.7.1. Mapowanie kontraktu psychologicznego – ćwiczenie dla
zespołów HR
4.7.2. Nowi pracownicy w nowej rzeczywistości – przykład
firmy TechGlobal Solutions
4.7.3. Interakcja i przyszłość kontraktu psychologicznego w świecie
technologii
5. Procesy coachingowe
5.1. Rodzaje zawieranego kontraktu psychologicznego – sesja
menedżerska
5.2. Rozumienie kontraktu psychologicznego – sesja menedżerska
5.3. Sesja coachingowa na temat świadomości wpływu menedżera na
realizację kontraktu psychologicznego – sesja menedżerska
5.4. Autodiagnoza w kontekście budowania i utrzymania kontraktu
psychologicznego – sesja menedżerska
5.5. Twoje talenty a oczekiwania wobec organizacji – sesja
menedżerska
5.6. Czy jestem gotowy na nowe pokolenie Z? – sesja
menedżerska
Zakończenie
Bibliografia
190 stron, Format:
16.0x23.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|