ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 91.20 86,64   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

TRANSFORMACJA ORGANIZACYJNA W PERSPEKTYWIE PSYCHOLOGICZNEJ


ORZECH W. RED.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2024, wydanie I

cena netto: 91.20 Twoja cena  86,64 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Transformacja organizacyjna w perspektywie psychologicznej


Transformacja organizacyjna to proces zmiany w strukturze, kulturze, procesach i działaniach organizacji, mający na celu zwiększenie efektywności, adaptacyjności i konkurencyjności firmy. Transformacja organizacyjna może być spowodowana zmianami w otoczeniu firmy, takimi jak zmiany technologiczne, społeczne lub rynkowe, a także wewnętrznymi czynnikami, takimi jak zmiana strategii czy restrukturyzacja firmy. Proces transformacji organizacyjnej często wymaga zmiany mindsetu pracowników, wprowadzenia nowych technologii, restrukturyzacji zespołów, a także zmiany procedur i procesów pracy. Kluczowy jest tutaj także udział i zaangażowanie pracowników w procesie zmiany. Transformacja organizacyjna może wymagać czasu i inwestycji, ale może przynieść wiele korzyści, takich jak zwiększenie efektywności procesów, poprawa relacji z klientami, zwiększenie innowacyjności czy poprawa wyników finansowych firmy.

Na rynek pracy wchodzą nowe pokolenia, myślące o swojej przyszłości inaczej niż poprzednicy, komunikujące się czy postrzegające świat w zupełnie nowy sposób. Jednym z wyzwań liderów jest więc obecnie dbanie o to, aby przyciągać talenty, budować zrozumiałe plany, włączać współpracowników w dyskusję na temat przyszłości firmy. Opisany w  niniejszej książce przypadek dotyczy spółki i branż (kolej, energetyka), które w powszechnym odbiorze postrzegane są jako raczej konserwatywne. Autorzy koncentrują się na zespole menedżerów, który potrafił zaprosić pracowników do przeprowadzenia gruntownej transformacji i efektywnie zaangażować ich w budowę spółki, w której osiągnięto dojrzałość wdrażanych rozwiązań na poziomie światowym.

Wstęp od redaktora
Wprowadzenie

Rozdział 1. Zastosowane narzędzia pomiarowe w ramach przeprowadzonego badania
Piotr POŁOMSKI

Rozdział 2. Sukces transformacji spółki – zwycięski zespół
Gabriela ROMANOWSKA, Krzysztof KIEŁMIŃSKI, Stanisław KOŚLACZ, Wojciech ORZECH

Rozdział 3. Wyznaczniki poziomu satysfakcji z wykonywanej pracy wśród pracowników wyższego szczebla kierowniczego w organizacji – badanie z zastosowaniem Skali Satysfakcji z Pracy (SAT-20) autorstwa P. Jurka
Paweł JUREK

Rozdział 4. Poziom komponentów motywacji osiągnięć wśród kadry menedżerskiej
Iwona GRZEGORZEWSKA

Rozdział 5. Kompetencje społeczne pracowników szczebla kierowniczego w organizacji – badanie Kwestionariuszem PROKOS A. Matczak i K. Martowskiej
Zdzisław NIECKARZ, Monika KONIECZNA-KUCWAJ

Rozdział 6. Dominujące style aktywności liderów organizacji w kontekście badania Kwestionariuszem KOSA autorstwa Z. Nieckarza i P. Połomskiego
Piotr POŁOMSKI

Rozdział 7. Efektywność funkcjonowania społecznego w kontekście uwarunkowań osobowościowych kadry menedżerskiej
Beata PASTWA-WOJCIECHOWSKA

Rozdział 8. Cechy osobowości kadry menedżerskiej w kontekście modelu wielkiej piątki
Zdzisław NIECKARZ

Rozdział 9. Staż pracy menedżerów a motywacja osiągnięć w organizacji
Marcin W. STANIEWSKI, Katarzyna AWRUK

Rozdział 10. Kluczowe cechy efektywnych menedżerów w organizacji – rezultaty badania Bochumskim Inwentarzem Osobowościowych Wyznaczników Pracy (BIP) oraz Inwentarzem Osobowości (NEO-FFI)
Marcin W. STANIEWSKI, Katarzyna AWRUK

Rozdział 11. Podsumowanie badania kadry menedżerskiej
Krzysztof KIEŁMIŃSKI, Stanisław KOŚLACZ, Wojciech ORZECH

Bibliografia
Biogramy Autorów
Wykaz rysunków i tabel

260 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024