|
PIÊÆDZIESI¡T KILKA PORAD NA TEMAT TYPOGRAFII
JARDI E. wydawnictwo: PWN , rok wydania 2024, wydanie Icena netto: 84.00 Twoja cena 79,80 z³ + 5% vat - dodaj do koszyka Piêædziesi±t kilka porad na temat typografii
Nowe, poprawione i rozszerzone wydanie
podrêcznikowego niezbêdnika o sposobach u¿ywania liter
Je¶li chcesz za
pomoc± znaków skutecznie dotrzeæ do odbiorcy, musisz poznaæ
jego gust, upodobania i percepcjê.
Nowoczesne
podej¶cie do tematyki, przystêpny i ciekawy jêzyk, konkretne,
jednostronicowe, praktyczne porady ilustrowane odpowiednimi
przyk³adami. To idealny podrêcznik dla grafików,
projektantów, studentów i wszystkich
osób zainteresowanych poprawnym sk³adem i u¿yciem typografii
zarówno w publikacjach drukowanych, jak i cyfrowych.
Pierwsze wydanie tej ksi±¿ki ukaza³o siê w roku 2007 i zawiera³o 22
porady oraz 22 ostrze¿enia dotycz±ce typografii. W nowym wydaniu tego
bestsellera o u¿ywaniu liter Enric Jardí zweryfikowa³,
zaktualizowa³ i dopracowa³ niektóre z tych zaleceñ oraz
w³±czy³ nowe, w podobnie rygorystycznym duchu, ale jednocze¶nie wolne
od purystycznych ograniczeñ.
Ksi±¿ka jest
przewodnikiem, który w prosty sposób przeprowadza
czytelników przez proces wyboru znaków
typograficznych stosownych do przekazywanej informacji. Wyja¶nia zasady
u¿ycia odpowiednich fontów w zale¿no¶ci od tematyki i
sposobu ich prezentacji. T³umaczy powody, dla których pewne
znaki z ³atwo¶ci± przyci±gaj± uwagê odbiorców, a inne nie
zachêcaj± do dalszej lektury. Wskazuje, najczêstsze b³êdy typograficzne
i sposoby ich unikania.
Ksi±¿ka
nie ma s³abych stron. Jej format i objêto¶æ s± doskonale dobrane z
wyborem i form± zbioru komunikatów jakie zawiera.
Sposób w jaki autor komunikuje siê z odbiorc± jest du¿ym
atutem tej publikacji. Przyjmuje ona formê krótkich (trafnie
i oszczêdnie zilustrowanych), m±drych podpowiedzi, którymi
Enric Jardi dzieli siê z poszukuj±cym rady lub rozwi±zania typok³opotu
czytelnikiem. W czasie Instagrama i rolek na TT wybór ten
daje uzasadnion± nadziejê na sukces poznawczy w kontakcie publikacji ze
studentem podczas jego pracy w³asnej. Jako projektant, ale i wyk³adowca
Podstaw Typografii na Wydziale Wzornictwa dostrzegam te¿ inn± jej
warto¶æ. Jest ni± stuprocentowa skuteczno¶æ tytu³owych
„porad” przy zachowaniu ich lapidarno¶ci. Atut nie
do przecenienia w procesie dydaktycznym studentów,
którzy swoj± pasjê lokuj± w innej dyscyplinie (tu industrial
dizajn) ni¿ typografia. Jestem pewien, ¿e po kontakcie z publikacj±
Erica Jardi tak¿e pasja do typografii pojawi siê u nich nieuchronnie.
Tylko nieco pó¼niej.
Miros³aw Rekowski,
Akademia Sztuk Piêknych w Gdañsku
112 stron, Format:
16.5x23.5cm, oprawa miêkka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytu³ polskojêzyczny lub
anglojêzyczny jest aktualnie na pó³ce ksiêgarni.
|