ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 92.99 88,34   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PUBLIC RELATIONS PRAKTYKA KOMUNIKOWANIA 3.0


TWORZYDŁO D.

wydawnictwo: PWN , rok wydania 2023, wydanie II

cena netto: 92.99 Twoja cena  88,34 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Public Relations

Praktyka komunikowania 3.0


Aktualny i kompleksowy podręcznik z zakresu public relations, a także zbiór praktycznych przykładów, które mogą służyć jako materiał poznawczy dla osób zainteresowanych tematyką kształtowania wizerunku firm oraz instytucji.

Książka została przygotowana jako wznowienie i uzupełnienie cieszącej się od lat zainteresowaniem publikacji „Public relations praktycznie”. Publikacja ta została jednak zaktualizowana oraz wzbogacona o nowe rozdziały poświęcone między innymi branży, etyce, dezinformacji oraz modelom zarządzania kryzysowego. Czytelnicy znajdą w niej także nowe studia przypadków.

Podręcznik jest niezbędnym źródłem wiedzy dla studentów kierunków dziennikarskich, związanych z marketingiem, komunikowaniem, public relations. Jest skierowany również do praktyków biznesu, menedżerów zajmujących się komunikacją i public relations w firmach, korporacjach, samorządach oraz rzeczników prasowych.

Public relations 3.0 to nowy etap, który dalece wykracza poza typową, dotychczas znaną aktywność public relations w sieci. (…) Public relations 3.0 skupia się na głębokiej analityce, z uwzględnieniem zagrożeń związanych z dezinformacją, manipulacją, fake newsami oraz ukierunkowaniem działań na wzmocnienie relacji bezpośrednich. PR 3.0 musi brać pod uwagę wszystko to co stanowi wartość jaką tworzyli prekursorzy public relations, z przyjęciem na podstawę działań wartości etycznych. Jednak w tym przypadku kluczowe staje się odpowiednie reagowanie na każde nowe wyzwanie jakie przed praktykami i światem nauki PR stawiają technologie i sztuczna inteligencja.

Ze wstępu Autora,

Wstęp do wydania drugiego   9

1. Public relations – kluczowe obszary dyskusji i definicje               . 13
 1.1. Branża public relations w Polsce                      14
 1.2. Relacje, wizerunek i prezentowanie prawdziwych informacji           19
 1.3. Etyczne fundamenty branży                       . 21
 1.4. Public relations a reklama                        . 25
 1.5. Grupy docelowe działań public relations                   26
 1.6. Sfery zadaniowe public relations                      35
 1.7. Organizacja działań public relations w fi rmie                 . 37
 1.8. Agencje public relations jako partner w osiąganiu celów organizacji        . 43
 WARTO PRZECZYTAĆ                           48
 PYTANIA I PROBLEMY DO ROZWIĄZANIA                  . 49

2. Badania i pomiar efektów                           51
 2.1. Wykorzystanie badań do potrzeb public relations               52
 2.2. Wybrane techniki badawcze wykorzystywane w public relations         . 57
 2.3. Brief przygotowywany na potrzeby realizacji procesu badawczego         59
 2.4. Hipotezy i cele badawcze                        . 60
 2.5. Procedura badań                            61
 2.6. Konstruowanie narzędzi                         63
 2.7. Obszary badawcze                           64
 2.8. Badania satysfakcji pracowników                      67
 2.9. Raport z badań i jego wykorzystanie w działaniach public relations         71
 WARTO PRZECZYTAĆ                           73
 PYTANIA I PROBLEMY DO ROZWIĄZANIA                  . 73

3. System identyfikacji wizualnej i jego pochodne                  75
 3.1. Tożsamość i wizerunek firmy                       76
 3.2. Tworzenie systemu identyfikacji wizualnej                  . 77
 3.3. Zasady budowy systemu identyfikacji wizualnej                79
 3.4. Księga identyfikacji wizualnej                       . 84
 3.5. Integrator w systemie identyfi kacji                     . 89
 3.6. Wdrożenie systemu identyfikacji wizualnej                  91
 3.7. Rebranding                              92
 WARTO PRZECZYTAĆ                           95
 PYTANIA I PROBLEMY DO ROZWIĄZANIA                  . 96

4. Planowanie strategiczne i operacyjne                      . 97
 4.1. Strategia public relations – zasady przygotowania dokumentu           98
 4.2. Elementy składowe dokumentu strategii                   99
 4.3. Cele główne i operacyjne                        . 102
4.4. Wizerunkowa analiza SWOT i jej wykorzystanie w strategii           . 105
 4.5. Kampanie public relations                        . 106
 4.6. Partnerzy kampanii public relations                     109
 4.7. Raport z kampanii public relations                     . 114
 4.8. Komunikowanie w kampanii                       . 115
 4.9. Zmiany wbświadomości odbiorców jako cel kampanii public relations        116
 4.10. Organizacja wydarzeń w ramach kampanii                  121
 4.11. Harmonogramy w public relations                     127
 4.12. Budżetowanie kampanii public relations                  . 129
 WARTO PRZECZYTAĆ                           134
 PYTANIA I PROBLEMY DO ROZWIĄZANIA                  . 135

5. Zarządzanie kryzysowe i antykryzysowe                     137
 5.1. Defi niowanie sytuacji kryzysowej                     . 138
 5.2. Aktywność kryzysowa przedsiębiorstwa                   139
 5.3. Cykl i klasyfi kacja kryzysu                        . 141
 5.4. Przed kryzysem                            . 146
 5.4.1. Model przygotowania przed kryzysem (4R)               . 146
 5.4.2. Przyczyny i symptomy sytuacji kryzysowych               148
 5.4.3. Procesy i procedura w zarządzaniu wizerunkiem przed kryzysem      . 150
 5.4.4. Audyt w przygotowaniu do wystąpienia sytuacji kryzysowych        154
 5.4.5. Opracowanie scenariuszy rozwoju sytuacji kryzysowej           157
 5.5. Podczas kryzysu                            158
 5.5.1. Procesy i procedura w zarządzaniu wizerunkiem podczas kryzysu      . 158
 5.5.2. Działania podczas kryzysu                      160
 5.5.3. Schemat obiegu informacji                     . 162
 5.5.4. Sztab kryzysowy i zadania poszczególnych jego członków         . 163
 5.5.5. Współpraca z dziennikarzami w sytuacji kryzysowej            168
 5.5.6. Efekt kryzysu rozszerzonego (eskalacja kryzysu)             . 169
 5.5.7. Zintegrowany system raportujący                   170
 5.6. Błędy popełniane przed i w trakcie kryzysu                 . 171
 5.7. Po kryzysie                              174
 5.7.1. Skutki sytuacji kryzysowej                      . 174
 5.7.2. Procesy i procedura w zarządzaniu wizerunkiem po kryzysie        . 176
 5.7.3. Teoria echa pokryzysowego                     180
 5.7.4. Protokół pokryzysowy                       . 181
 5.8. Kryzysy w mediach społecznościowych                   181
 5.9. Wybrane modele zarządzania w kryzysie                  . 191
 WARTO PRZECZYTAĆ                           194
 PYTANIA I PROBLEMY DO ROZWIĄZANIA                  . 195

6. Dezinformacja                               197
 6.1. Wpływ dezinformacji na procesy komunikacyjne                198
 6.2. Rewolucja mediów społecznościowych jako wsparcie dezinformacji        . 200
6.3. Bańka informacyjna determinująca procesy rozwoju dezinformacji         202
 6.4. Zapobieganie dezinformacji w public relations                 203
 6.5. Sztuczna inteligencja – tworzenie przekazów i dezinformacja           205
 6.5.1. Kluczowe zagrożenia AI z punktu widzenia public relations         . 205
 6.5.2. ChatGPT i deepfake                        207
 6.5.3. Sztuczna inteligencja jako narzędzie manipulacji              210
 WARTO PRZECZYTAĆ                           212
 PYTANIA I PROBLEMY DO ROZWIĄZANIA                  . 212

7. Relacje z mediami                             . 213
 7.1. Zasady skutecznych relacji z mediami                    214
 7.2. Organizacja relacji z mediami w fi rmach                   216
 7.3. Jak rozmawiać z dziennikarzem?                      218
 7.4. Rodzaje materiałów prasowych                      . 221
 7.5. Jak napisać dobrą informację prasową?                   . 224
 7.6. Autoryzować czy nie autoryzować?                    . 226
 7.7. Czy pisać sprostowania?                         228
 7.8. Konferencja prasowa                          . 231
 7.9. Monitoring mediów                           232
 7.10. Analizy i ich wykorzystanie                        234
 WARTO PRZECZYTAĆ                           255
 PYTANIA I PROBLEMY DO ROZWIĄZANIA                  . 256

8. Komunikacja wewnętrzna i budowanie relacji                   257
 8.1. Korzyści wynikające z prowadzenia dobrej komunikacji i budowania relacji      258
 8.2. Płaszczyzny komunikowania wewnątrz organizacji               . 259
 8.3. Narzędzia komunikacji wewnętrznej                    . 259
 8.4. Błędy w komunikacji wewnętrznej                     264
 8.5. Motywacja fi nansowa i pozafi nansowa                   . 265
 8.6. Psychologia i psychiatria w relacjach wewnętrznych               267
 8.7. Dlaczego odchodzą?                          . 271
 8.8. Proces rekrutacji i zwolnienie z pracy                    273
 WARTO PRZECZYTAĆ                           279
 PYTANIA I PROBLEMY DO ROZWIĄZANIA                  . 279

9. Relacje ze społecznościami lokalnymi                      . 281
 9.1. Public affairs, lobbing i public relations                    282
 9.2. Rodzaje aktywności public affairs                      284
 9.3. Istota komunikacji na poziomie lokalnym                   288
 WARTO PRZECZYTAĆ                           291
 PYTANIA I PROBLEMY DO ROZWIĄZANIA                  . 292

10. Sponsoring                                . 293
 10.1. Korzyści wynikające ze sponsoringu                    . 294
 10.2. Rodzaje sponsoringu                          . 296
10.3. Umowy sponsorskie                          . 301
 WARTO PRZECZYTAĆ                           303
 PYTANIA I PROBLEMY DO ROZWIĄZANIA                  . 304

11. Public relations w sieci                            305
 11.1. Public relations w sieci – istota i korzyści                   306
 11.2. Narzędzia wspierające komunikowanie w sieci                . 310
 11.3. Zasady projektowania kampanii public relations w sieci             . 313
 WARTO PRZECZYTAĆ                           318
 PYTANIA I PROBLEMY DO ROZWIĄZANIA                  . 319

12. Wizerunek osobisty                             321
 12.1. Budowanie wizerunku własnego                      322
 12.2. Komunikacja werbalna i niewerbalna                    . 323
 12.3. Wizerunek osoby na rynku pracy                     . 324
 12.4. Dokumenty aplikacyjne                         . 325
 12.5. Nie każdy potrafi pisać                         . 326
 WARTO PRZECZYTAĆ                           328
 PYTANIA I PROBLEMY DO ROZWIĄZANIA                  . 328

Bibliografia                                  337
Indeks rzeczowy                               . 345
O Autorze                                  353

346 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024