|
DYDAKTYKA MATEMATYKI TOM 2 NAUCZANIE W SZKOLE PODSTAWOWEJ
ZARZYCKI P. wydawnictwo: PWN , rok wydania 2023, wydanie Icena netto: 86.90 Twoja cena 82,56 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Dydaktyka matematyki
Tom 2
Nauczanie w szkole podstawowej
Książka ta jest
drugą częścią podręcznika dotyczącego dydaktyki matematyki.
Przeznaczona jest dla studentów matematyki nauczycielskiej,
ale też nauczycieli matematyki oraz innych osób,
którym zależy na rozwijaniu umiejętności matematycznych.
Może służyć jako podręcznik akademicki wykorzystywany podczas
prowadzenia zajęć z dydaktyki matematyki.
W książce
omówiono zagadnienia szczegółowe związane z
nauczaniem matematyki w szkole podstawowej w klasach IV-VIII,
wyróżniając cztery główne działy: liczby,
geometria, algebra oraz statystyka i rachunek prawdopodobieństwa. W
każdym z nich przedstawiono także kwestię wykorzystania na lekcjach
matematycznego oprogramowania, informacje o grach związanych z
poruszaną tematyką czy o „gadżetach”
matematycznych. Zaprezentowano również uwagi na temat
ważnych, szczególnie na studiach i w pierwszych latach pracy
w szkole, dokumentów, tzn. scenariusza i konspektu.
Wybór tematów jest mocno związany z Podstawą
Programową Matematyki (PPM) wytyczającą główne kierunki
edukacji matematycznej w szkole.
W każdym rozdziale zamieszczone są ćwiczenia dla studentów
matematyki nauczycielskiej skonstruowane tak, że wymagają od studenta
głębokiego przemyślenia, spojrzenia krytycznego, przyjrzenia się
problemowi z różnych stron, uzasadniania, argumentowania
– czyli wszystkich kluczowych umiejętności, które
powinien mieć nauczyciel matematyki.
Zamieszczono także „Zagadnienia do dyskusji”. Można
je wykorzystać jako ćwiczenia podczas zajęć z dydaktyki matematyki.
Wymagają od studentów połączenia wiedzy teoretycznej z
przykładami z sytuacjami praktycznymi w szkole, fragmentami
podręczników, zbiorów zadań konkursowych itp.
Część 1 podręcznika dotyczy podstawowych zagadnień (cele, metody,
zasady, teorie nauczania itp.), a część 3 będzie dotyczyła nauczania
matematyki w szkole ponadpodstawowej.
Wstęp
7
Rozdział I Scenariusze i
konspekty. Rola nauczyciela w edukacji
9
Rozdział II Nauczanie
matematyki w okresie wczesnoszkolnym
19
Rozdział III Liczby w
nauczaniu
szkolnym
27
Rozdział IV Liczby
naturalne w szkole podstawowej
33
Rozdział V Liczby
wymierne w szkole podstawowej
. 53
Rozdział VI Liczby
całkowite w szkole
podstawowej
. 65
Rozdział VII Liczby
rzeczywiste w szkole podstawowej
. 71
Rozdział VIII Technologie
w nauczaniu liczb w szkole podstawowej
77
Rozdział IX Geometria w
nauczaniu w szkole podstawowej
. 85
Rozdział X Planimetria,
czyli geometria płaszczyzny w szkole podstawowej . 99
Rozdział XI Stereometria,
czyli geometria przestrzenna w szkole podstawowej 109
Rozdział XII Technologie
w nauczaniu geometrii w szkole podstawowej
. 117
Rozdział XIII Algebra w
szkole podstawowej
. 129
Rozdział XIV Technologie
w nauczaniu algebry w szkole podstawowej
145
Rozdział XV Statystyka i
prawdopodobieństwo w nauczaniu w szkole
podstawowej
153
Rozdział XVI Technologie
i gadżety w nauczaniu statystyki i prawdopodobieństwa w szkole
podstawowej
167
Rozdział XVII Rozwiązywanie
zadań w szkole podstawowej
177
Rozdział XVIII Szkoła
podstawowa – zajęcia
dodatkowe
. 185
Skorowidz
. 193
194 strony, Format:
16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|