ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 86.90 82,56   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

DYDAKTYKA MATEMATYKI TOM 2 NAUCZANIE W SZKOLE PODSTAWOWEJ


ZARZYCKI P.

wydawnictwo: PWN , rok wydania 2023, wydanie I

cena netto: 86.90 Twoja cena  82,56 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Dydaktyka matematyki

Tom 2

Nauczanie w szkole podstawowej


Książka ta jest drugą częścią podręcznika dotyczącego dydaktyki matematyki. Przeznaczona jest dla studentów matematyki nauczycielskiej, ale też nauczycieli matematyki oraz innych osób, którym zależy na rozwijaniu umiejętności matematycznych. Może służyć jako podręcznik akademicki wykorzystywany podczas prowadzenia zajęć z dydaktyki matematyki.

W książce omówiono zagadnienia szczegółowe związane z nauczaniem matematyki w szkole podstawowej w klasach IV-VIII, wyróżniając cztery główne działy: liczby, geometria, algebra oraz statystyka i rachunek prawdopodobieństwa. W każdym z nich przedstawiono także kwestię wykorzystania na lekcjach matematycznego oprogramowania, informacje o grach związanych z poruszaną tematyką czy o „gadżetach” matematycznych. Zaprezentowano również uwagi na temat ważnych, szczególnie na studiach i w pierwszych latach pracy w szkole, dokumentów, tzn. scenariusza i konspektu. Wybór tematów jest mocno związany z Podstawą Programową Matematyki (PPM) wytyczającą główne kierunki edukacji matematycznej w szkole.

W każdym rozdziale zamieszczone są ćwiczenia dla studentów matematyki nauczycielskiej skonstruowane tak, że wymagają od studenta głębokiego przemyślenia, spojrzenia krytycznego, przyjrzenia się problemowi z różnych stron, uzasadniania, argumentowania – czyli wszystkich kluczowych umiejętności, które powinien mieć nauczyciel matematyki.

Zamieszczono także „Zagadnienia do dyskusji”. Można je wykorzystać jako ćwiczenia podczas zajęć z dydaktyki matematyki. Wymagają od studentów połączenia wiedzy teoretycznej z przykładami z sytuacjami praktycznymi w szkole, fragmentami podręczników, zbiorów zadań konkursowych itp.

Część 1 podręcznika dotyczy podstawowych zagadnień (cele, metody, zasady, teorie nauczania itp.), a część 3 będzie dotyczyła nauczania matematyki w szkole ponadpodstawowej.

Wstęp                    7
Rozdział I Scenariusze i konspekty. Rola nauczyciela w edukacji      9
Rozdział II Nauczanie matematyki w okresie wczesnoszkolnym       19
Rozdział III Liczby w nauczaniu szkolnym               27
Rozdział IV Liczby naturalne w szkole podstawowej           33
Rozdział V Liczby wymierne w szkole podstawowej           . 53
Rozdział VI Liczby całkowite w szkole podstawowej           . 65
Rozdział VII Liczby rzeczywiste w szkole podstawowej          . 71
Rozdział VIII Technologie w nauczaniu liczb w szkole podstawowej      77
Rozdział IX Geometria w nauczaniu w szkole podstawowej        . 85
Rozdział X Planimetria, czyli geometria płaszczyzny w szkole podstawowej . 99
Rozdział XI Stereometria, czyli geometria przestrzenna w szkole podstawowej 109
Rozdział XII Technologie w nauczaniu geometrii w szkole podstawowej    . 117
Rozdział XIII Algebra w szkole podstawowej              . 129
Rozdział XIV Technologie w nauczaniu algebry w szkole podstawowej     145
Rozdział XV Statystyka i prawdopodobieństwo w  nauczaniu w szkole podstawowej                     153
Rozdział XVI Technologie i gadżety w nauczaniu statystyki i prawdopodobieństwa w szkole podstawowej                 167
Rozdział XVII Rozwiązywanie zadań w szkole podstawowej         177
Rozdział XVIII Szkoła podstawowa – zajęcia dodatkowe          . 185

Skorowidz                         . 193

194 strony, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024