|
STUDIUM PRZYPADKU W BADANIACH NAUKOWYCH PROJEKTOWANIE METODY I ZASTOSOWANIA
YIN R.K. wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2024, wydanie IIcena netto: 74.99 Twoja cena 71,24 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Studium przypadku w badaniach naukowych
Projektowanie metody i zastosowania
Wszechstronne wprowadzenie do
badań metodą studium przypadku
Badania prowadzone metodą studium przypadku (case study) pozwalają na
wnikliwą analizę konkretnego zjawiska. Podręcznik Roberta K. Yina
systematyzuje wiedzę o tej metodzie, pokazuje wieloaspektowy proces
badawczy oraz jej przemyślane procedury.
Autor prowadzi czytelnika przez wszystkie etapy badania naukowego
– od jego konceptualizacji i operacjonalizacji po analizę i
prezentację danych. W nowym wydaniu materiał został wzbogacony o
przykłady zastosowania studium przypadku, by pokazać, w jaki
sposób aplikować teorię do praktyki badawczej i rozwiązywać
potencjalne problemy. Szczegółowo omówiono
generalizacje analityczne i przekrojowe syntezy przypadków.
Yin sygnalizuje również deficyty stosowania case study,
wskazuje obszary szczególnie narażone na błędne wnioskowanie
oraz zachęca badacza do przyjęcia orientacji relatywistycznej. Książka
napisana jest przystępnym językiem, a jej czytelna struktura i
graficzne wyszczególnienie najważniejszych informacji
pozwalają szybko przyswoić treści i rozwinąć praktyczne umiejętności.
To cenne źródło wiedzy zarówno dla
początkujących, jak i doświadczonych badaczy.
„Publikacja
Roberta K. Yina jest fundamentem dla zainteresowanych metodologią
studium przypadku, łączącym teorię z aplikacją praktyczną. Autor
zręcznie demistyfikuje złożone idee, przekuwając je w konkretne
narzędzia badawcze. Jasność wykładu, struktura oraz wizualne
podkreślenie esencjonalnych treści ułatwiają przyswajanie wiedzy.
Książka adresowana zarówno do nowicjuszy, jak i
doświadczonych naukowców, stanowi nieocenione
źródło wiedzy o studium przypadku”.
dr Grzegorz Bryda,
CAQDAS TM Lab, Instytut Socjologii UJ
Robert K. Yin, PhD,
ukończył z wyróżnieniem studia historyczne w Harvard
College, stopień doktorski w dziedzinie nauk kognitywnych uzyskał w
MIT. Jest prezesem COSMOS Corporation, firmy prowadzącej badania
stosowane z dziedziny nauk społecznych, realizowane na zlecenie
amerykańskich agencji federalnych, rządowych i regionalnych, jak
również fundacji prywatnych. Uczestniczy także w pracach
wielu innych grup badawczych, udzielając im wsparcia w szkoleniach
zespołów prowadzących badania terenowe oraz w
przygotowywaniu projektów. Jest autorem ponad 100
publikacji, w tym 11 książek.
368 stron, Format:
16.0x23.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|