ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 33.00 31,35   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

O POTRZEBIE EDUKACJI ZDROWOTNEJ KOBIET. W ŚWIETLE BADAŃ SPOŁECZNO-PEDAGOGICZNYCH


BULSKA J. RED.

wydawnictwo: WUŚ , rok wydania 2013, wydanie I

cena netto: 33.00 Twoja cena  31,35 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

O potrzebie edukacji zdrowotnej kobiet

W świetle badań społeczno-pedagogicznych


Prezentowane w niniejszej pracy zagadnienia mają charakter interdyscyplinarny i mieszczą się w kręgu zainteresowań pedagogiki zdrowia – dyscypliny, która łączy przede wszystkim elementy pedagogiki społecznej, socjologii zdrowia i choroby, medycyny społecznej, psychologii zdrowia oraz polityki społecznej.

Książka omawia bieżące i ważne problemy społeczne odnoszące się do zdrowia oraz zmusza do refleksji nad tym, jakie działania należy podjąć, aby poprawić zdrowotność kobiet w Polsce. Niniejsza praca prezentuje takie kwestie, jak: znaczenie wykształcenia w przygotowaniu kobiety do roli matki; zagrożenia zdrowia wynikające z chorób cywilizacyjnych w kontekście niepłodności kobiet; terapia dziecięcych zaburzeń mowy w kontekście wiedzy i zaangażowania matki w proces leczenia; styl życia kobiet w trakcie leczenia raka piersi i po jego zakończeniu; samopoczucie kobiet hospitalizowanych z uwzględnieniem arteterapii; wpływ zabiegów kosmetycznych na samopoczucie kobiety; postawy antykoncepcyjne młodych kobiet; opinie kobiet na temat zakresu i znaczenia wybranych działań prozdrowotnych w różnych instytucjach służby zdrowia lub jednostkach mogących upowszechniać edukację zdrowotną. Książkę podsumowuje próba przeglądu wybranych dylematów zdrowotnych, które mogą stanowić zagrożenie dla zdrowia i życia kobiet oraz wpływać na jakość ich funkcjonowania w środowisku społecznym. Publikacja skierowana jest zatem do pedagogów społecznych i studentów pedagogiki różnych specjalności (szczególnie do studentów kształcących się w zakresie pedagogiki zdrowia czy edukacji zdrowotnej), a zwłaszcza do kobiet zainteresowanych wzmacnianiem i pomnażaniem własnego zdrowia.

Joanna Bulska, doktor nauk humanistycznych, pedagog, adiunkt na Wydziale Pedagogiki i Psychologii w Katedrze Pedagogiki Społecznej Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Prowadzi zajęcia z promocji zdrowia, edukacji zdrowotnej i zdrowia publicznego. Autorka książek z zakresu interdyscyplinarnego charakteru promocji zdrowia.

Wybrane publikacje: Budowanie kompetencji zdrowotnych ludzi w środowisku ich życia(Toruń 2008); Zagrożenia zdrowia chorobami cywilizacyjnymi – Pedagogiczne konteksty badawcze(Kraków 2008); Środowisko rodzinne w trosce o zdrowie dziecka (Toruń 2012); Carrying out the Education for Safety as a Chance to Minimise Risky Behaviour of School-age Children and Youth („The New Educational Review”); Teacher's Work Evaluation as an Element of Education Quality („The New Educational Review”); The child with congenital defekt of the neural system – selectedbio-psycho-social issues(„Kwartalnik Pedagogiczny”).  

01 Znaczenie wykształcenia kobiet w przygotowaniu do roli matki

02 Niepłodność kobiet w wymiarze psychospołecznym – nadzieje i zagrożenia

03 Antykoncepcja w opiniach i doświadczeniach młodych kobiet

04 Udział matek w procesie terapii dziecięcych zaburzeń mowy

05 Styl życia kobiet w trakcie leczenia raka piersi i po jego zakończeniu

06 Samopoczucie kobiet hospitalizowanych a arteterapia

07 Samopoczucie kobiet poddających się zabiegom odmładzającym a zdrowie

08 Wieloaspektowe promowanie zdrowia w opinii kobiet

09 Zamiast zakończenia. Świadomość zdrowotna i umiejętności życiowe kobiet w świetle problemów zdrowia psychospołecznego – wybrane aspekty

184 strony, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024