|
O WSPÓŁCZESNYCH PRAKTYKACH GENDERYZACJI CIAŁA
KLIMCZAK J. WÓDZ K. RED. wydawnictwo: WUŚ , rok wydania 2014, wydanie Icena netto: 132.80 Twoja cena 126,16 zł + 5% vat - dodaj do koszyka O współczesnych praktykach genderyzacji ciała
Książka prezentuje efekty
socjologicznych badań i krytycznej refleksji nad kobiecością i
męskością.
Szczególną
uwagę zwraca na cielesny wymiar ról społecznych
przypisywanych kobietom i mężczyznom oraz na praktyki kulturowe,
które wykorzystują ciało do konstruowania płci
kulturowej. Przedstawia analizę wybranych reprezentacji
kobiecości i kobiecego ciała w fotografii, reklamie oraz literaturze.
Opisuje doświadczenia kobiet i mężczyzn w instytucjach społecznych,
takich jak rodzina, oraz organizacjach zawodowych, takich jak
sfeminizowana pomoc społeczna czy zmaskulinizowana kopalnia. Analizuje
zjawiska dyskryminacji ze względu na płeć oraz społeczno-kulturowy
opór stawiany przez tych, którzy doświadczają
marginalizacji i stygmatyzacji.
Książka adresowana jest do osób zainteresowanych
problematyką płci kulturowej, zwłaszcza studentek i
studentów oraz akademiczek i akademików
zajmujących się naukami społecznymi. Ze względu na aktualność
podejmowanych wątków oraz duże zainteresowanie opinii
publicznej kategorią gender może zainteresować także wszystkich tych,
którzy szukają odpowiedzi na pytanie o kulturowe ramy
kobiecości i męskości oraz społeczne konsekwencje bycia kobietą i
mężczyzną.
01 Dyskursywne tworzenie społecznego
obrazu ciała kobiety. Sztuka wizualna jako narzędzie kształtowania
refleksyjności
02 Pomiędzy sacrum a
profanum – dychotomiczny charakter kobiecego ciała i jego
wpływ na konstruowanie tożsamości kobiet rodzących
03 Skonwencjonalizowane
formy fotografowania kobiecego ciała w reklamach prasowych
04 Czy to jest
kobieta…? Obraz SS-Aufseherinnen we wspomnieniach Dzieci
Oświęcimia
05 "Troskliwe matki" i
"rozwiązłe syfiary". Reprodukcja porządku płciowego w symbolicznych
praktykach pracowników socjalnych
06 Męskie ciało w
dyskursie "postrobotniczym"
07 Przemiany
wzorców kobiecych w środowisku wiejskim
08 Konsumowanie żywności
i zachowania żywieniowe w kontekście płci kulturowej
09 Gdy
spódniczka gwałci – rzecz o Slut Walks
10 Badacze społeczni
wobec zjawiska prostytucji. Czas na zaangażowanie?
11 Konstruowanie roli
płciowej w środowisku osób transseksualnych
12 Promocja tożsamości
– queer a marketing społeczny
344 strony, 246 mm
× 171 mm, oprawa twarda
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|