|
REHABILITACJA ZAWODOWA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ
WOLAN-NOWAKOWSKA M. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2021, wydanie Icena netto: 50.60 Twoja cena 48,07 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Rehabilitacja zawodowa
osób z niepełnosprawnością intelektualną
Od
zależności ku samodzielności życiowej
Monografia dotyczy
specjalistycznego wsparcia osób z niepełnosprawnością
intelektualną w uzyskaniu maksymalnego stopnia samodzielności życiowej
w odniesieniu do ograniczeń i możliwości tej grupy.
W
publikacji zaprezentowano praktyczne rozwiązania dotyczące
przygotowania młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną do wejścia
na rynek pracy, w tym analizie poddano rolę rodziców oraz
wskazano działania szkół przysposabiających do pracy, w
szczególności model praktyk wspomaganych.
Książka adresowana jest do naukowców, których
zainteresowania koncentrują się wokół problematyki
aktywizacji zawodowej osób z niepełnosprawnością
intelektualną oraz praktyków pedagogów
specjalnych, nauczycieli, pracowników socjalnych,
doradców zawodowych i pośredników pracy,
studentów kierunków społecznych oraz
osób z niepełnosprawnościami i rodziców.
Wprowadzenie
Rozdział 1. Założenia
rehabilitacji zawodowej osób z niepełnosprawnością
intelektualną
1.1. Koncepcja biopsychospołeczna niepełnosprawności a prawo
osób z niepełnosprawnością intelektualną do pracy
1.2. Współczesne rozumienie niepełnosprawności intelektualnej
1.3. Ograniczenia i możliwości zawodowe osób z
niepełnosprawnością intelektualną
1.4. Założenia rehabilitacji społeczno-zawodowej osób z
niepełnosprawnością intelektualną
1.5. System rehabilitacji zawodowej w Polsce
Rozdział 2. Tranzycja
młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną z systemu edukacji na
rynek pracy
2.1. Znaczenie pracy w życiu osób z niepełnosprawnością
intelektualną
2.2. Postawy rodzicielskie a kształtowanie samodzielności życiowej
osób z niepełnosprawnością intelektualną
2.3. Przygotowanie uczniów z niepełnosprawnością
intelektualną do tranzycji z systemu edukacji na rynek pracy
2.4. Kształcenie zawodowe uczniów z niepełnosprawnością
intelektualną
2.5. Zastosowanie modelu praktyk wspomaganych w szkołach
przysposabiających do pracy szansą na przygotowanie młodzieży do
wejścia na rynek pracy
Rozdział 3. Znaczenie
publicznych służb zatrudnienia w aktywizacji zawodowej osób
z niepełnosprawnością intelektualną
3.1. Dopasowanie stanowiska i miejsca pracy do potrzeb osoby z
niepełnosprawnością intelektualną
3.2. Usługi rynku pracy oraz formy wsparcia zatrudnienia
osób bezrobotnych i poszukujących pracy
3.3. Założenia modelu naturalnej asystentury w obsłudze
klientów z niepełnosprawnością intelektualną w urzędzie pracy
Rozdział 4.
Zatrudnienie wspomagane szansą na zwiększenie aktywności zawodowej
osób z niepełnosprawnością intelektualną
4.1. Założenia modelu zatrudnienia wspomaganego
4.2. Etapy zatrudnienia wspomaganego
4.3. Wdrażanie modelu zatrudnienia wspomaganego w Polsce
Rozdział 5. Centrum
DZWONI jako przykład modelowej praktyki zatrudnienia wspomaganego
osób z niepełnosprawnością intelektualną
5.1. Merytoryczne i organizacyjne założenia działalności Centrum DZWONI
5.2. Proces zatrudnienia wspomaganego w Centrum DZWONI
5.3. Zastosowanie Międzynarodowej Klasyfikacji Niepełnosprawności
Funkcjonowania i Zdrowia w procesie zatrudnienia wspomaganego
Rozdział 6. Osoba
z niepełnosprawnością intelektualną w środowisku prac
6.1. Adaptacja społeczno-zawodowa nowo zatrudnionych
pracowników
6.2. Przystosowanie środowiska pracy do potrzeb osoby z
niepełnosprawnością intelektualną
6.3. Zarządzanie różnorodnością zespołów
pracowniczych
Zakończenie
Bibliografia
164
strony, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|