ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

BENCHMARKING JAKO METODA DIAGNOZY KONKURENCYJNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW W KLASTRACH


KUCZEWSKA J.

wydawnictwo: WUG , rok wydania 2021, wydanie I

cena netto: 45.35 Twoja cena  43,08 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Benchmarking jako metoda diagnozy konkurencyjności przedsiębiorstw w klastrach


Celem badawczym jest przedstawienie znaczenia metody benchmarkingu w analizie konkurencyjności przedsiębiorstw, sformułowanie koncepcji wykorzystania tej metody w analizie konkurencyjności przedsiębiorstw oraz zaproponowanie modeli najlepszych praktyk w zakresie poprawy konkurencyjności przedsiębiorstw funkcjonujących w wybranych klastrach w Polsce tj.  Pleszewski Klaster Kotlarski, Lubuski Szlak Wina i Miodu, Łeba – Błękitna Kraina, Podlaski Klaster Bielizny oraz Wschodni Klaster Budowlany.

WSTĘP   7

Rozdział 1. TEORIA KONKURENCYJNOŚCI                  17
1.1. Ewolucja teorii konkurencyjności                . 17
1.2. Wybrane współczesne koncepcje konkurencyjności          24
1.3. Dekompozycja konkurencyjności – poziom makro, mezo i mikro     30

Rozdział 2. KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW – ASPEKTY TEORETYCZNE  . 36
2.1. Definicje konkurencyjności przedsiębiorstwa            37
2.2. Otoczenie zewnętrzne a kształtowanie przewag konkurencyjnych przedsiębiorstwa                      . 46
2.2.1. Elementy otoczenia makrśkonomicznego          . 49
2.2.2. Elementy otoczenia konkurencyjnego i otoczenia związanego z lokalizacją                      . 51
2.3. Metody poszukiwania przewag konkurencyjnych          . 66
2.3.1. Metody oceny potencjału otoczenia makrśkonomicznego    . 67
2.3.2. Metody oceny potencjału otoczenia konkurencyjnego      . 68
2.3.3. Metody oceny zasobów wewnętrznych            71
2.3.4. Metody oceny pozycji konkurencyjnej            . 73

Rozdział 3. BENCHMARKING JAKO METODA DIAGNOZY KONKURENCYJNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW                           80
3.1. Ewolucja, definicja i rodzaje benchmarkingu            . 80
3.1.1. Definicja benchmarkingu                 82
3.1.2. Ewolucja metody benchmarkingu              85
3.1.3. Zakres i rodzaje benchmarkingu              . 89
3.2. Koncepcje procesu benchmarkingu                94
3.3. Benchmarking a diagnoza pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa   . 100
3.4. Ocena metody benchmarkingu                 . 102
3.5. Przykłady wykorzystania benchmarkingu jako narzędzia diagnozy konkurencyjności przedsiębiorstw w wybranych krajach        108
3.6. Benchmarking jako narzędzie diagnozy konkurencyjności przedsiębiorstw w klastrach                         111

Rozdział 4. KLASTRY JAKO FORMA WSPÓŁPRACY I OSIĄGANIA DODATKOWYCH KORZYŚCI KONKURENCYJNYCH PRZEDSIĘBIORSTW           116
4.1. Ewolucja koncepcji klastrów                  . 116
4.2. Definicja i cechy charakterystyczne klastrów            . 120
4.3. Typy klastrów                        125
4.4. Proces powstawania klastra                   132
4.5. Efekty wewnętrzne współpracy klastrowej a konkurencyjność przedsiębiorstwa                      . 140

Rozdział 5. WYKORZYSTANIE BENCHMARKINGU JAKO  METODY DIAGNOZY KONKURENCYJNOśCI PRZEDSIĘBIORSTW W KLASTRACH – KONCEPCJA NAJLEPSZYCH PRAKTYK                        . 145
5.1. Identyfikacja czynników w istotny sposób wpływających na konkurencyjnośæ przedsiębiorstwwwybranych klastrach w Polsce   146
5.1.1. Cel badawczy i dobór próby                . 146
5.1.2. Charakterystyka próby badawczej              159
5.1.3. Metody badawcze i rezultaty badań             . 162
5.1.4. Koncepcja wykorzystania metody najlepszych praktyk w zakresie diagnozy konkurencyjności przedsiębiorstw funkcjonujących w wybranych klastrach w Polsce na podstawie badañ ilościowych  190
5.2. Diagnoza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstw w wybranych klastrachwPolsce                      . 193
5.2.1. Koncepcja wykorzystania metody najlepszych praktyk w zakresie diagnozy konkurencyjności przedsiębiorstw funkcjonujących w wybranych klastrach w Polsce na podstawie analizy ilościowej i badania otoczenia konkurencyjnego sektora          203
5.2.2. Propozycje mierników najlepszych praktyk w zakresie diagnozy konkurencyjności przedsiębiorstw funkcjonujących w wybranych klastrach w Polsce                    206

ZAKOŃCZENIE                              . 216
Załącznik nr 1 – Ankieta badawcza  223
Załącznik nr 2 – Efekty krańcowe (tabela)  231

LITERATURA   238
SPIS RYSUNKÓW I WYKRESÓW  263
SPIS TABEL 266

268 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024