|
BYĆ NAUCZYCIELEM BYĆ UCZNIEM W PERSPEKTYWIE JUTRA OD SZTUKI UCZENIA SIĘ DO UCZENIA SIĘ SZTUKI
SZATAN E. NOWAK-ŁOJEWSKA A. KOMOROWSKA-ZIELONY A. RED. wydawnictwo: WUG , rok wydania 2019, wydanie Icena netto: 36.85 Twoja cena 35,01 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Być nauczycielem być uczniem w
perspektywie jutra
Od
sztuki uczenia się do uczenia się sztuki
Publikacja
jest zbiorem tekstów, których problematyka
zogniskowana jest wokół zagadnień sztuki. Pojawiają się
zatem sztuki wizualne i sztuka muzyczna z perspektywy zagadnień
pedagogiki – sztuka uczenia się, ale także sztuka nauczania.
Opisywana jest przestrzeń, w której dochodzi (lub nie) do
relacji i interakcji pomiędzy nauczycielem – uczniem,
dorosłym – dzieckiem, czyli ukazana jest sztuka bycia z
jednej strony mistrzem, a z drugiej jego uczniem. Książka przywołuje
także dobre praktyki pedagogiczne jako przykład sztuki dziecka i sztuki
dla dziecka również w obszarze przestrzeni szkolnej i
możliwości wyrażania przez nią siebie samego.
Przedmowa
7
1. Mistrz
– uczeń, sztuka uczenia i uczenia się
Ewa Szatan, Agnieszka Nowak-Łojewska, Alicja Komorowska-Zielony
Sztuka w wielu perspektywach – od uczenia się sztuki po
sztukę uczenia się.,Dynamika stanowisk 11
2. Przestrzeń jako warunek dla uczenia się i uczenia kogoś,kontaktu
nauczyciel – uczeń
Małgorzata Lewartowska-Zychowicz, Maria Szczepska-Pustkowska,
Longina Strumska-Cylwik
„Walka” o przestrzeń szkoły 23
3. Rozumienie
zjawiska i procesu uczenia sięna przykładzie kultury wizualnej
Alexander A. Połonnikow, Dmitrij Yu. Korol, Natalia D. Korczałowa
Między obrazem a słowem. Nauczyciel w warunkach wizualizacji kultury
współczesnej 43
4. Uczenie
i uczenie się w perspektywie jutra – przyszłościowe
artystyczne kształcenie studentów
Alla Rastrygina
Future teacher-musician as a subject of professional and personality
development in a university artistic educational space 61
Alicja Delecka-Bury
Podstawa programowa przedmiotu muzyka wyzwaniem dla nauczyciela? O
sztuce czytania ze zrozumieniem… 71
5. Modele
kształcenia wczoraj i dzisiaj – myślenie o znaczeniu
nauczyciela dla uczniów
Małgorzata Malgeri
Rytmika Emila Jaques-Dalcroze’a autorytarna czy demokratyczna
w kontekście relacji nauczyciel – uczeń? 83
Barbara Kurowska
Sztuka bycia nauczycielem przedszkola – rys historyczny 93
6. Z
praktyki „szkolnej ławy”
Marzena Kamińska
Kształtowanie kreatywności uczniów wydziału rytmiki w szkole
muzycznej II stopnia 103
Anna Drzewiecka
„W szkole może być ciekawie”. Edukacja
uczniów szkoły podstawowej na zajęciach obowiązkowych i
dodatkowych 115
7. Od
profilaktyki do terapii
Anna Emilia Kapka
„Karmieni miłością” – idea metody
edukacji muzycznej Shinichiego Suzukiego 125
Amelia Golema
„Sztuka” samokontroli w przestrzeni edukacji
muzycznej 137
Dorota Bronk, Anna Meslin
Sztuka edukacji ucznia ze specyficznymi zaburzeniami uczenia się 146
Informacje o autorach 160
162
strony, Format: 155 x 240 mm, oprawa,miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|