| 
DZIAŁALNOŚĆ TWÓRCZA MŁODZIEŻY SZKOLNEJ W CYBERPRZESTRZENI A JEJ OSIĄGNIĘCIA EDUKACYJNE
 BADORA A.K.  wydawnictwo: KUL , rok wydania 2021, wydanie Icena netto: 57.10  Twoja cena  54,25 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Działalność twórcza młodzieży szkolnej w
cyberprzestrzeni a jej osiągnięcia edukacyjne
 Głównym celem
publikacji jest analiza związków i zależności między
działalnością twórczą młodzieży szkolnej w cyberprzestrzeni
a jej osiągnięciami edukacyjnymi w świetle literatury i własnych badań
empirycznych oraz opracowanie teoretycznych podstaw pedagogii
twórczości w cyberprzestrzeni w kontekście teorii pedagogiki
personalistycznej i praktycznych wskazań pedagogicznych.  
 
Praca wpisuje się w pedagogikę kultury, pedagogikę personalistyczną,
pedagogikę twórczości, pedagogikę szkolną. Wybraną
problematykę badań podjęto przez wzgląd na brak dotychczasowych badań w
zakresie działalności twórczej młodzieży w cyberprzestrzeni.
Internet i jego rozrastająca się przestrzeń towarzyszą kolejnym
pokoleniom już od kilkunastu lat, a mimo to nadal jest to obszar w
niedostatecznym stopniu zbadany przez psychologów i
pedagogów.  
 Wstęp 9 
 
I. Cyberprzestrzeń jako
środowisko wychowawczo-dydaktyczne  19 
1. Pojęcie środowiska wychowawczo-dydaktycznego i jego charakterystyka.
19 
2. Kategoria cyberprzestrzeni  29 
3. Specyfika cyberprzestrzeni jako środowiska
wychowawczo-dydaktycznego  33 
3.1. Cyberprzestrzeń jako źródło wiedzy. . 33 
3.2. Cyberprzestrzeń jako czynnik kształtowania preferowanej i
urzeczywistnianej hierarchii wartości  48 
4. Funkcja wychowawczo-dydaktyczna cyberprzestrzeni w świetle
dotychczasowych badań  56 
 
II. Działalność
twórcza młodzieży szkolnej . 59 
1. Filozoficzne, psychologiczne, społeczne i pedagogiczne podstawy
twórczości . 59 
2. Pojęcie działalności twórczej  66 
3. Czynniki warunkujące działalność twórczą . 75 
4. Rodzaje działalności twórczej  87 
5. Obszary i rodzaje działalności twórczej młodzieży
szkolnej w cyberprzestrzeni  93 
6. Przegląd dotychczasowych badań nad działalnością
twórczą .100 
 
III. Cyberprzestrzeń -
działalność twórcza - osiągnięcia edukacyjne  103 
1. Pojęcie osiągnięć edukacyjnych  103 
2. Rodzaje osiągnięć edukacyjnych  108 
3. Działalność twórcza w cyberprzestrzeni czynnikiem
dynamizującym osiągnięcia edukacyjne . 111 
4. Działalność twórcza w cyberprzestrzeni czynnikiem
hamującym osiągnięcia edukacyjne  119 
 
IV. Podstawy
metodologiczne własnych badań empirycznych . 125 
1. Przedmiot i ceł badań . 125 
2. Problemy i hipotezy badawcze . 126 
3. Zmienne i wskaźniki  128 
4. Paradygmaty, metody, techniki i narzędzia badawcze . 129 
5. Teren i charakterystyka badanej grupy . 130 
6. Organizacja badań i sposób opracowania
wyników . 131 
 
V. Charakterystyka
działalności twórczej badanej młodzieży podejmowanej w
cyberprzestrzeni w świetle wyników własnych badań
empirycznych  133 
1. Specyfika działalności twórczej podejmowanej przez badaną
młodzież w cyberprzestrzeni  133 
2. Cyberprzestrzeń jako stymulator i inhibitor działalności
twórczej w ocenie badanej młodzieży . 161 
3. Społeczno-kulturowe uwarunkowania działalności twórczej w
cyberprzestrzeni . 172 
 
VI. Działalność
twórcza badanej młodzieży w cyberprzestrzeni jako czynnik
warunkujący jej osiągnięcia edukacyjne w świetle wyników
własnych badań empirycznych . 183 
1. Osiągnięcia dydaktyczne uczniów podejmujących działalność
twórczą w cyberprzestrzeni . 183 
2. Osiągnięcia wychowawcze uczniów podejmujących działalność
twórczą w cyberprzestrzeni  201 
3. Rodzaje działalności twórczej w ocenie badanych - o
szczególnym znaczeniu dla ich osiągnięć
edukacyjnych  220 
 
VII. Pedagogia
działalności twórczej w cyberprzestrzeni w świetle
personalizmu chrześcijańskiego - rozważania na tle własnych badań
teoretycznych i empirycznych 241 
1. Osoba w ujęciu pedagogiki personalistycznej -implikacje pedagogiczne
w aspekcie działalności twórczej w
cyberprzestrzeni . 241 
2. Działalność twórcza w cyberprzestrzeni szansą i
zagrożeniem w świetle pedagogiki personalistycznej  244 
3. Działalność twórcza w cyberprzestrzeni a godność
osoby . 248 
4. Działalność twórcza w cyberprzestrzeni a integralny
rozwój  255 
5. Odpowiedzialność - działalność twórcza -
cyberprzestrzeń  262 
6. Działalność twórcza w cyberprzestrzeni - wskazania
dydaktyczne  268 
7. Działalność twórcza w cyberprzestrzeni - wskazania
wychowawcze . 272 
Wnioski  279 
Zakończenie  281 
 
Bibliografia  283 
Akty prawne . 294 
Netografia . 295 
"School youth's creative actmty in cyberspace and their educational
achievements" 
(Summary)  297 
Spis tabel, wykresów, obrazów,
schematów . 299 
Aneks  305 
 318 stron, B5,
oprawa miękka
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !. 
  
 |