|
ŚWIAT WARTOŚCI UCZNIÓW ZDOLNYCH
ŁUBIANKA B. SĘKOWSKI A.E. wydawnictwo: KUL , rok wydania 2016, wydanie Icena netto: 45.79 Twoja cena 43,50 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Świat wartości uczniów zdolnych
Publikacja pezentuje wyniki
analiz dotyczących aksjologicznych uwarunkowań osiągnięć
uczniów zdolnych.
Podjęta problematyka odnosi się do młodzieży wyróżniającej
się na tle klasy osiągnięciami szkolnymi, wyrażonymi w postaci wysokich
ocen szkolnych oraz osiągnięć w konkursach i olimpiadach
przedmiotowych. Celem prowadzonych badań była analiza systemu wartości
i poziomu idealizmu wśród uczniów uzdolnionych.
Wnioski z badań mogą być pomocne w efektywnym wspieraniu rozwoju
młodych osób zdolnych, tak, by z powodzeniem dokonywali oni
ważnych dla nich wyborów edukacyjnych czy zawodowych.
Odniesienie do sfery wartości w charakterystyce osób
zdolnych to nowatorski i inspirujący nurt we współczesnych
badaniach z zakresu psychologii zdolności i osiągnięć.
Konstrukcja tekstu pozwala zeń
korzystać w całości lub z dowolnego fragmentu [...]. Stanowi bardzo
udaną próbę całościowego myślenia o predyktorach wysokich
osiągnięć w nauce. Ilustruje [...] tezę głoszącą, jak cenione wartości
dynamizują aktywność intelektualną sprzyjając postępom
szkolnym.
Z
recenzjiprof. dr hab. Marii Ledzińskiej
[...]
monografia stanowi rzetelne a jednocześnie bardzo interesujące
opracowanie naukowe ważne ze względów badawczych,
teoretycznych i społecznych. Odbiorcami opracowania mogą być nie tylko
naukowcy zajmujący się zagadnieniem wartości i zdolności, ale także
praktycy [...] pracujący z uczniami, a nawet rodzice
uczniów, i to nie tylko tych
zdolnych.
Z recenzji dr hab.
Bogusławy Lachowskiej
Wstęp 7
1. Wartości w ujęciu
filozofii i psychologii 13
1.1. Wartości jako przedmiot zainteresowań nauki . 13
1.2. Pojęcie systemu wartości . 22
1.3. Wartości w rozumieniu psychologicznym 29
2. Osiągnięcia
szkolne . 51
2.1. Osiągnięcia szkolne a pojęcie zdolności. 52
2.2. Osiągnięcia szkolne uczniów a rodzaje
zdolności 65
2.3. Ocena i ocenianie szkolne a zdolności 77
3. System wartości
uczniów zdolnych 91
3.1. Inteligencja i zdolności a system wartości 95
3.2. Osiągnięcia szkolne a system wartości . 104
3.3. Idealizm ucznia zdolnego 108
4. Wartości cenione
przez uczniów zdolnych - badania własne .
123
4.1. Analiza w zakresie wybranych kategorii wartości . 123
4.2. Analiza w zakresie systemu wartości i idealizmu 133
5. Implikacje
teoretyczne i praktyczne badań nad wartościami uczniów
zdolnych . 153
Zakończenie . 177
Bibliografia . 181
Summary . 217
Indeks nazwisk 219
232 strony, Format:
17.0x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|