ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ŚWIAT WARTOŚCI UCZNIÓW ZDOLNYCH


ŁUBIANKA B. SĘKOWSKI A.E.

wydawnictwo: KUL , rok wydania 2016, wydanie I

cena netto: 45.79 Twoja cena  43,50 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Świat wartości uczniów zdolnych


Publikacja pezentuje wyniki analiz dotyczących aksjologicznych uwarunkowań osiągnięć uczniów zdolnych.

Podjęta problematyka odnosi się do młodzieży wyróżniającej się na tle klasy osiągnięciami szkolnymi, wyrażonymi w postaci wysokich ocen szkolnych oraz osiągnięć w konkursach i olimpiadach przedmiotowych. Celem prowadzonych badań była analiza systemu wartości i poziomu idealizmu wśród uczniów uzdolnionych. Wnioski z badań mogą być pomocne w efektywnym wspieraniu rozwoju młodych osób zdolnych, tak, by z powodzeniem dokonywali oni ważnych dla nich wyborów edukacyjnych czy zawodowych. Odniesienie do sfery wartości w charakterystyce osób zdolnych to nowatorski i inspirujący nurt we współczesnych badaniach z zakresu psychologii zdolności i osiągnięć.

Konstrukcja tekstu pozwala zeń korzystać w całości lub z dowolnego fragmentu [...]. Stanowi bardzo udaną próbę całościowego myślenia o predyktorach wysokich osiągnięć w nauce. Ilustruje [...] tezę głoszącą, jak cenione wartości dynamizują aktywność intelektualną sprzyjając postę­pom szkolnym.               

 Z recenzjiprof. dr hab. Marii Ledzińskiej

[...] monografia stanowi rzetelne a jednocześnie bardzo interesujące opracowanie naukowe ważne ze względów badawczych, teoretycznych i społecznych. Odbiorcami opracowania mogą być nie tylko naukowcy zajmujący się zagadnieniem wartości i zdolności, ale także praktycy [...] pracujący z uczniami, a nawet rodzice uczniów, i to nie tylko tych zdolnych.   

Z recenzji dr hab. Bogusławy Lachowskiej

Wstęp  7

1. Wartości w ujęciu filozofii i psychologii 13
1.1. Wartości jako przedmiot zainteresowań nauki . 13
1.2. Pojęcie systemu wartości . 22
1.3. Wartości w rozumieniu psychologicznym  29

2. Osiągnięcia szkolne . 51
2.1. Osiągnięcia szkolne a pojęcie zdolności. 52
2.2. Osiągnięcia szkolne uczniów a rodzaje zdolności  65
2.3. Ocena i ocenianie szkolne a zdolności  77

3. System wartości uczniów zdolnych  91
3.1. Inteligencja i zdolności a system wartości  95
3.2. Osiągnięcia szkolne a system wartości . 104
3.3. Idealizm ucznia zdolnego  108

4. Wartości cenione przez uczniów zdolnych - badania własne . 123
4.1. Analiza w zakresie wybranych kategorii wartości . 123
4.2. Analiza w zakresie systemu wartości i idealizmu  133

5. Implikacje teoretyczne i praktyczne badań nad wartościami uczniów zdolnych . 153

Zakończenie . 177
Bibliografia . 181
Summary . 217
Indeks nazwisk  219

232 strony, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024