ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 67.50 64,13   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

SPRAWOZDANIE FINANSOWE JAKO NARZĘDZIE EFEKTYWNEJ KOMUNIKACJI SPÓŁKI PUBLICZNEJ


ŁAZAROWICZ E.

wydawnictwo: SGH , rok wydania 2022, wydanie I

cena netto: 67.50 Twoja cena  64,13 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Sprawozdanie finansowe jako narzędzie efektywnej komunikacji spółki publicznej


Monografia składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym przedstawiono definicję i funkcje komunikacji. Scharakteryzowano syntetycznie tradycje badawcze w dziedzinie komunikacji oraz wybrane modele komunikacyjne. Ponadto opisano wybrane czynniki determinujące skuteczną komunikację.

Rozdział drugi jest poświęcony komunikacji rachunkowości. Opisano w nim pojęcie komunikacji rachunkowości. Następnie przedstawiono przegląd literatury zagranicznej oraz polskiej dotyczącej badań naukowych z tego zakresu.

Rozdział trzeci jest poświęcony różnym inicjatywom na rzecz efektywnej komunikacji poprzez sprawozdawczość finansową. Rozpoczyna się od krótkiej charakterystyki raportu rocznego spółki publicznej. Następnie opisano kilka dokumentów, w tym dokumenty dyskusyjne na temat ujawnień w sprawozdaniach finansowych oraz raport ilustrujący dobre praktyki spółek w zakresie efektywnego komunikowania tych ujawnień.

Ostatni rozdział zawiera wyniki badania empirycznego dotyczącego praktyk spółek publicznych w zakresie efektywnej komunikacji z otoczeniem poprzez sprawozdania finansowe. Pierwsza część badania dotyczy analizy not w sprawozdaniach finansowych spółek zagranicznych, zaś druga część – spółek z Polski.

Monografię zamyka podsumowanie zawierające główne wnioski wynikające z realizacji celu pracy oraz kierunki dalszych badań.

Mam nadzieję, że monografia będzie inspiracją dla Czytelników. Dla osób zajmujących się nauką rachunkowości – inspiracją do badań w obszarze komunikacji rachunkowości. Dla osób związanych z praktyką rachunkowości – inspiracją do zmian w sprawozdaniach finansowych spółek i innych raportach, dzięki którym zawarte w nich informacje będą lepiej komunikowane otoczeniu. Dla studentów – inspiracją do wykorzystania wybranych rozwiązań efektywnej komunikacji w różnych pracach pisemnych.

(fragment Wstępu)

Wstęp

O komunikacji ogólnie

1.1. Definicja i funkcje komunikacji
1.2. Badania naukowe dotyczące komunikacji
1.3. Modele teoretyczne komunikacji
1.4. Wybrane czynniki warunkujące skuteczność komunikacji

Komunikacja i rachunkowość

2.1. Pojęcie komunikacji rachunkowości
2.2. Badania naukowe w zakresie komunikacji rachunkowości – literatura zagraniczna
2.3. Badania naukowe w zakresie komunikacji rachunkowości – literatura polska

Inicjatywy sprzyjające efektywnej komunikacji spółek z wykorzystaniem sprawozdań finansowych

3.1. Raport roczny spółki publicznej
3.2. A Plain English Handbook – inicjatywa amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd
3.3. Zasady efektywnej komunikacji – dokumenty dyskusyjne EFRAG, FRC, FASB i IASB
3.4. Lepsza komunikacja w sprawozdawczości finansowej – raport Fundacji IFRS

Praktyki spółek publicznych w zakresie efektywnej komunikacji poprzez sprawozdanie finansowe – badanie własne

4.1. Cel i metoda badania
4.2. Charakterystyka próby badawczej
4.3. Pandora, ITV plc, Orange, Fonterra, Wesfarmers
4.4. PGNiG
4.5. Orlen
4.6. Wnioski z badania

Podsumowanie
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel

192 strony, B5, oprawa miękka


Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024