|
PRACOWNIK SOCJALNY JAKO REFLEKSYJNY PRAKTYK REFLEKSYJNA EDUKACJA METODYKI PRACY SOCJALNEJ
KRASIEJKO I. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2023, wydanie Icena netto: 62.70 Twoja cena 59,57 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Pracownik socjalny jako refleksyjny praktyk
Refleksyjna edukacja metodyki pracy socjalnej
W książce zawarto podstawy
teoretyczne dotyczące refleksyjnej edukacji metodyki pracy socjalnej,
jak również dokładny opis, jak można ją stosować –
do powielenia przez innych nauczycieli tego przedmiotu.
Pokazano przykłady
zastosowania tej koncepcji i jej efekty. Publikacja jest zbiorem
pomysłów dla nauczycieli akademickich i
superwizorów pracy socjalnej na refleksyjną edukację
metodyki pracy socjalnej.
Mogą być one wykorzystane na zajęciach lub posłużyć za inspirację do
własnych rozwiązań. Monografia jest również przeznaczona dla
studentów pracy socjalnej i pracowników
socjalnych. Znajdują tu oni techniki do refleksji nad samym sobą, swoim
metodycznym działaniem w zakresie uczenia się i metodyki pracy
socjalnej oraz narzędzia do samopoznania i samoregulacji.
Wstęp
Rozdział 1. Teoretyczne
podstawy refleksyjnej edukacji metodyki pracy socjalnej
1.1. Pojęcie refleksji, refleksyjności i refleksyjnej praktyki
1.2. Poziomy refleksji
1.3. Paradygmaty metodycznego działania w polu pracy socjalnej a
koncepcja refleksyjnej edukacji i refleksyjnego praktyka
1.4. Refleksyjność jako kompetencja kluczowa pracownika socjalnego
1.5. Rodzaje refleksji w pracy socjalnej
1.6. Cele, zasady i poziomy refleksyjnej edukacji metodyki pracy
socjalnej
1.7. Rola nauczyciela akademickiego w kształceniu do refleksyjnej
praktyki w polu pracy socjalnej
Pytania do rozdziału
Bibliografia
Rozdział 2. Wybrane
modele, metody oraz narzędzia refleksyjnego uczenia się do
wykorzystania na zajęciach z metodyki pracy socjalnej i superwizji
2.1. Modele refleksyjnego uczenia się
2.1.1 Model Terry’ego Bortona
2.1.2. Cykl Davida Kolba
2.1.3. Refleksyjny cykl Grahama Gibbsa
2.1.4. Model Stephena Brookfielda
2.1.5. Analiza pracy z przypadkiem z wykorzystaniem etapów
metodycznego działania Cristiny de Robertis
2.1.6. Model Michała Balinta
2.2. Metody i środki dydaktyczne sprzyjające refleksyjnemu uczeniu się
i doskonaleniu zawodowemu
2.2.1. Wykład problemowy
2.2.2. Dyskusja
2.2.3. Analiza przypadków
2.2.4. Gry dydaktyczne
2.2.5. Metoda projektów
2.2.6. Metoda odwróconej klasy
2.2.7. Rysowanie genogramu
2.2.8. Rysowanie ekogramu (ekomapy)
2.2.9. Narzędzia do refleksji nad sobą samym
Pytania do rozdziału
Bibliografia
Rozdział 3. Projekt
refleksyjnej edukacji metodyki pracy socjalnej
3.1. Struktura i przykład realizacji przedmiotu metodyka pracy
socjalnej w ujęciu edukacji refleksyjnej
3.2. Efekty uczenia się osiągnięte przez studentów
3.3. Sposoby badania refleksyjności studentów pracy socjalnej
Pytania do rozdziału
Bibliografia
Zakończenie
Aneks
174 strony, B5,
oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|