ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 62.70 59,57   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PRACOWNIK SOCJALNY JAKO REFLEKSYJNY PRAKTYK REFLEKSYJNA EDUKACJA METODYKI PRACY SOCJALNEJ


KRASIEJKO I.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2023, wydanie I

cena netto: 62.70 Twoja cena  59,57 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Pracownik socjalny jako refleksyjny praktyk

Refleksyjna edukacja metodyki pracy socjalnej


W książce zawarto podstawy teoretyczne dotyczące refleksyjnej edukacji metodyki pracy socjalnej, jak również dokładny opis, jak można ją stosować – do powielenia przez innych nauczycieli tego przedmiotu.

Pokazano przykłady zastosowania tej koncepcji i jej efekty. Publikacja jest zbiorem pomysłów dla nauczycieli akademickich i superwizorów pracy socjalnej na refleksyjną edukację metodyki pracy socjalnej.

Mogą być one wykorzystane na zajęciach lub posłużyć za inspirację do własnych rozwiązań. Monografia jest również przeznaczona dla studentów pracy socjalnej i pracowników socjalnych. Znajdują tu oni techniki do refleksji nad samym sobą, swoim metodycznym działaniem w zakresie uczenia się i metodyki pracy socjalnej oraz narzędzia do samopoznania i samoregulacji.

Wstęp

Rozdział 1. Teoretyczne podstawy refleksyjnej edukacji metodyki pracy socjalnej

1.1. Pojęcie refleksji, refleksyjności i refleksyjnej praktyki
1.2. Poziomy refleksji
1.3. Paradygmaty metodycznego działania w polu pracy socjalnej a koncepcja refleksyjnej edukacji i refleksyjnego praktyka
1.4. Refleksyjność jako kompetencja kluczowa pracownika socjalnego
1.5. Rodzaje refleksji w pracy socjalnej
1.6. Cele, zasady i poziomy refleksyjnej edukacji metodyki pracy socjalnej
1.7. Rola nauczyciela akademickiego w kształceniu do refleksyjnej praktyki w polu pracy socjalnej
Pytania do rozdziału
Bibliografia

Rozdział 2. Wybrane modele, metody oraz narzędzia refleksyjnego uczenia się do wykorzystania na zajęciach z metodyki pracy socjalnej i superwizji

2.1. Modele refleksyjnego uczenia się
2.1.1  Model Terry’ego Bortona
2.1.2. Cykl Davida Kolba
2.1.3. Refleksyjny cykl Grahama Gibbsa
2.1.4. Model Stephena Brookfielda
2.1.5. Analiza pracy z przypadkiem z wykorzystaniem etapów metodycznego działania Cristiny de Robertis
2.1.6.  Model Michała Balinta
2.2. Metody i środki dydaktyczne sprzyjające refleksyjnemu uczeniu się i doskonaleniu zawodowemu
2.2.1. Wykład problemowy
2.2.2. Dyskusja
2.2.3. Analiza przypadków
2.2.4. Gry dydaktyczne
2.2.5. Metoda projektów
2.2.6. Metoda odwróconej klasy
2.2.7. Rysowanie genogramu
2.2.8. Rysowanie ekogramu (ekomapy)
2.2.9. Narzędzia do refleksji nad sobą samym
Pytania do rozdziału
Bibliografia

Rozdział 3. Projekt refleksyjnej edukacji metodyki pracy socjalnej

3.1. Struktura i przykład realizacji przedmiotu metodyka pracy socjalnej w ujęciu edukacji refleksyjnej
3.2. Efekty uczenia się osiągnięte przez studentów
3.3. Sposoby badania refleksyjności studentów pracy socjalnej
Pytania do rozdziału
Bibliografia

Zakończenie
Aneks

174 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024