ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

TEKSTY NARRACYJNE UCZNIÓW Z ASD OPOWIADANIE I KARTKA Z PAMIĘTNIKA


BALCEREK H.

wydawnictwo: WYD UW , rok wydania 2023, wydanie I

cena netto: 38.60 Twoja cena  36,67 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Teksty narracyjne uczniów z ASD

(opowiadanie i kartka z pamiętnika)


Prezentowana monografia podejmuje bardzo słabo opracowane, a niezwykle ważne zagadnienie dzisiejszej dydaktyki polonistycznej uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Przeprowadzone i zaprezentowane badania szczegółowo analizują problemy pogłębiania przez uczniów z ASD kompetencji komunikacyjnej i tekstotwórczej oraz metodykę wspierania tych uczniów w procesie nabywania sprawności tworzenia pisanego tekstu narracyjnego.

Wstęp     9
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi      . 10
Nauczanie form wypowiedzi – edukacja tekstotwórcza w kształceniu językowym                . 13
Opis i struktura pracy                   . 18

Rozdział 1. ASD – różne znaczenia i definicje autyzmu      21
1.1. Definiowanie zaburzenia ASD w psychiatrii, neurologii i psychologii                      21
1.2. Pojęcie ASD w pedagogice                26

Rozdział 2. Opowiadanie i kartka z pamiętnika jako przykłady pisanych form narracyjnych (perspektywa lingwodydaktyczna)  . 30
2.1. Tekst (pisany) w ujęciu polonistycznym          31
2.2. Tekst uczniowski w dydaktyce i w programach nauczania  . 39
2.3. Opowiadanie i kartka z pamiętnika – formy narracyjne szkolnej wypowiedzi pisemnej              . 42
2.3.1. Opowiadanie                   44
2.3.2. Kartka z pamiętnika                48

Rozdział 3. Kształcenie umiejętności tekstotwórczych uczniów z ASD – wprowadzenie do analizy prac         50
3.1. Metodologia badań                   52
3.2. Opis grupy badawczej                  54
3.3. Twórcze pisanie czy realizacja formy?           68

Rozdział 4. Analiza tekstów uczniowskich w formie opowiadania  73
4.1. Poziom umiejętności na początku klasy czwartej      . 74
4.2. Komponenty formalne                  80
4.3. Spójność i poprawność językowa             . 105
4.4. Oryginalność narracji                  116
4.5. Ortografia i interpunkcja                . 138

Rozdział 5. Analiza tekstów uczniowskich w formie kartki z pamiętnika                        143
5.1. Poziom umiejętności na początku klasy czwartej      . 143
5.2. Komponenty formalne                  145
5.3. Spójność i poprawność językowa             . 166
5.4. Oryginalność narracji                  180
5.5. Ortografia i interpunkcja                . 193

Zakończenie (wnioski i rekomendacje)             197
Bibliografia                        . 201
Spis ilustracji, schematów i tabel               206

Aneks                           208
1. Zestawienie tematów analizowanych prac pisemnych uczniów w poszczególnych klasach             208
2. Teksty lektur do wypowiedzi pisemnych           210
Indeks rzeczowy                      216

222 strony, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024