| 
TEKSTY NARRACYJNE UCZNIÓW Z ASD OPOWIADANIE I KARTKA Z PAMIĘTNIKA
 BALCEREK H.  wydawnictwo: WYD UW , rok wydania 2023, wydanie Icena netto: 38.60  Twoja cena  36,67 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Teksty narracyjne uczniów z ASD
(opowiadanie i kartka z pamiętnika)
 Prezentowana monografia podejmuje
bardzo słabo opracowane, a niezwykle ważne zagadnienie dzisiejszej
dydaktyki polonistycznej uczniów ze specjalnymi potrzebami
edukacyjnymi. Przeprowadzone i zaprezentowane badania
szczegółowo analizują problemy pogłębiania przez
uczniów z ASD kompetencji komunikacyjnej i
tekstotwórczej oraz metodykę wspierania tych
uczniów w procesie nabywania sprawności tworzenia pisanego
tekstu narracyjnego. 
 Wstęp  
  9 
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami
edukacyjnymi      . 10 
Nauczanie form wypowiedzi – edukacja tekstotwórcza
w kształceniu
językowym               
. 13 
Opis i struktura
pracy                  
. 18 
 
Rozdział 1. ASD
– różne znaczenia i definicje
autyzmu     
21 
1.1. Definiowanie zaburzenia ASD w psychiatrii, neurologii i
psychologii                     
21 
1.2. Pojęcie ASD w
pedagogice               
26 
 
Rozdział 2. Opowiadanie
i kartka z pamiętnika jako przykłady pisanych form narracyjnych
(perspektywa lingwodydaktyczna)  . 30 
2.1. Tekst (pisany) w ujęciu
polonistycznym         
31 
2.2. Tekst uczniowski w dydaktyce i w programach nauczania  .
39 
2.3. Opowiadanie i kartka z pamiętnika – formy narracyjne
szkolnej wypowiedzi
pisemnej             
. 42 
2.3.1.
Opowiadanie                  
44 
2.3.2. Kartka z
pamiętnika               
48 
 
Rozdział 3. Kształcenie
umiejętności tekstotwórczych uczniów z ASD
– wprowadzenie do analizy prac        
50 
3.1. Metodologia
badań                  
52 
3.2. Opis grupy
badawczej                 
54 
3.3. Twórcze pisanie czy realizacja
formy?          
68 
 
Rozdział 4. Analiza
tekstów uczniowskich w formie opowiadania 
73 
4.1. Poziom umiejętności na początku klasy
czwartej      . 74 
4.2. Komponenty
formalne                 
80 
4.3. Spójność i poprawność
językowa            
. 105 
4.4. Oryginalność
narracji                 
116 
4.5. Ortografia i
interpunkcja               
. 138 
 
Rozdział 5. Analiza
tekstów uczniowskich w formie kartki z
pamiętnika                       
143 
5.1. Poziom umiejętności na początku klasy
czwartej      . 143 
5.2. Komponenty
formalne                 
145 
5.3. Spójność i poprawność
językowa            
. 166 
5.4. Oryginalność
narracji                 
180 
5.5. Ortografia i
interpunkcja               
. 193 
 
Zakończenie (wnioski i
rekomendacje)            
197 
Bibliografia                       
. 201 
Spis ilustracji, schematów i
tabel              
206 
 
Aneks                          
208 
1. Zestawienie tematów analizowanych prac pisemnych
uczniów w poszczególnych
klasach            
208 
2. Teksty lektur do wypowiedzi
pisemnych          
210 
Indeks
rzeczowy                     
216 
 222 strony, Format:
17.0x24.0cm, oprawa miękka
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !. 
  
 |