|
RELAKS AKADEMICKI PRZYKŁADY DZIAŁAŃ WSPIERAJĄCYCH ZDROWIE PSYCHICZNE W ŚRODOWISKU AKADEMICKIM
ZABŁOCKA-ŻYTKA L. DOBRENKO K. WEKER M. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2023, wydanie Icena netto: 66.15 Twoja cena 62,84 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Relaks akademicki
Przykłady działań wspierających zdrowie
psychiczne w środowisku akademickim
Praktyki relaksacyjne są jednym z
ważnych sposobów efektywnego radzenia sobie ze stresem. I o
tym jest ta książka.
Czytelnik znajdzie tu
zbiór konkretnych i praktycznych wskazówek
dotyczących skutecznych metod relaksowania się, a co za tym idzie
przywracania stanu równowagi po zmaganiach z codziennymi
wyzwaniami. Publikacja powstała na podstawie praktycznych doświadczeń
Autorek, które od kilku lat na jednej z warszawskich uczelni
prowadzą warsztaty relaksacyjne, cieszące się dużą popularnością
wśród studentów, nauczycieli akademickich i
pracowników administracji.
Autorki pracują w Instytucie Psychologii Akademii Pedagogiki Specjalnej
im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Zamiast wstępu
Część I.
Relaks na uczelni
Lidia Zabłocka-Żytka
Rozdział 1. Uczelnia
wyższa jako miejsce kształtowania i wzmacniania zdrowia psychicznego
1.1. Wprowadzenie
1.2. Ochrona zdrowia psychicznego na uczelni
1.3. Podsumowanie – przykłady działań promujących zdrowie
psychiczne na uczelni wyższej
Kamila Dobrenko
Rozdział 2. Rola
zarządzania stresem w procesie edukacji
2.1. Wprowadzenie
2.2. Skąd wiadomo, że poziom stresu mieści się w bezpiecznych granicach?
2.3. Jak skutecznie zarządzać stresem?
2.4. Dlaczego wczesna dorosłość jest dobrym czasem na naukę zarządzania
własnym stresem?
2.5. Jak kształtować nawyki niwelujące poziom codziennego stresu?
2.6. Jak niwelować codzienny poziom stresu?
2.7. Podsumowanie
Maria Weker
Rozdział 3. Stres i
relaks w perspektywie neurobiologicznej
3.1. Wprowadzenie
3.2. Stres jako zakłócenie homeostazy
3.3. Rodzaje reakcji stresowej
3.4. Neurohormonalna struktura reakcji stresowej
3.5. Wpływ reakcji stresowej na strukturę i aktywność układu nerwowego
3.6. Odmienności fizjologiczne reakcji stresowej u osób
młodych
3.7. Specyfika wygaszania reakcji stresowej
3.8. Neurobiologia reakcji relaksacyjnej
3.9. Podsumowanie
Część II. Wybrane
techniki relaksacyjne
Lidia Zabłocka-Żytka
Rozdział 4. Praca z
napięciem odczuwanym w ciele
4.1. Wprowadzenie
4.2. Techniki radzenia sobie z silnym napięciem
4.3. Techniki relaksacyjne
4.4. Podsumowanie – rekomendacje stosowania
Lidia Zabłocka-Żytka
Rozdział 5. Praca z
myślami
5.1. Wprowadzenie
5.2. Racjonalna Terapia Zachowania
5.3. Ważne są słowa
5.4. Rekomendacje zastosowania pracy z myślami
Kamila Dobrenko
Rozdział 6. Relaksacja z
użyciem wizualizacji
6.1. Wprowadzenie
6.2. Technika relaksacji z wizualizacją
6.3. Rekomendacje zastosowania relaksacji z użyciem wizualizacji
Maria Weker
Rozdział 7. Neurorelaks
– relaks dla układu nerwowego
7.1. Wprowadzenie
7.2. Odpoczynek a relaks
7.3. Wybrane techniki neurorelaksacyjne: Wyciszanie ciał migdałowatych
7.4. Wybrane techniki neurorelaksacyjne: Neurobiologicznie Uświadomione
Samozaangażowanie (NUS)
7.5. Interwencje neurorelaksacyjne
7.6. Relaks dla mózgu
7.7. Rekomendacje zastosowania neurorelaksu
Część III. Scenariusze
warsztatów relaksacyjnych
Kamila Dobrenko, Lidia Zabłocka-Żytka
Rozdział 8. „Nie
taki stres straszny! Zrelaksujmy się” Scenariusz
stacjonarnego spotkania warsztatowego
8.1. Wstęp
8.2. Część merytoryczna – miniwykład z krótkimi
formami ćwiczeniowymi
8.3. Część praktyczna
8.4. Zakończenie
Maria Weker
Rozdział 9. „Relaks
dla mózgu”
Scenariusz spotkania warsztatowego online
9.1. Wstęp
9.2. Właściwa część warsztatów
9.3. Zakończenie
Bibliografia
182 strony, B5,
oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|