|
¦WIAT WIDEOKLIPU
JARECKA U. wydawnictwo: OFICYNA NAUKOWA , rok wydania 1999, wydanie Icena netto: 32.85 Twoja cena 31,21 z³ + 5% vat - dodaj do koszyka ¦wiat wideoklipu
Ksi±¿ka stanowi znakomity
przyk³ad analizy tekstów kulturowych codzienno¶ci. Sk³ada
sie z dwóch czê¶ci. Czê¶æ pierwsza po¶wiêcona jest
charakterystyce kultury popularnej koñca ubieg³ego, XX wieku. Autorka z
du¿± znajomo¶ci± rzeczy, pos³uguj±c siê wieloma celnymi przyk³adami,
opisuje jej dwie cechy konstytutywne: multimedialno¶æ i wizualno¶æ. W
zrozumieniu jej specyfiki pomaga tytu³owy bohater ksi±¿ki - wideoklip.
Jako katalizator, a jednocze¶nie skutek zmian zachodz±cych w kulturze -
jest on tym, co w niej najbardziej typowe
Szczegó³owej analizie wideoklipu po¶wiêcona jest czê¶æ
druga. Termin "wideoklip", u¿ywany wymiennie ze s³owem "teledysk",
oznacza krótki program telewizyjny zarejestrowany technik±
wideo, tzn. na ta¶mie magnetycznej, bêd±cy zamkniêtym dramaturgicznie
zobrazowaniem jakiego¶ utworu muzycznego. Taka
najogólniejsza definicja jest tylko punktem wyj¶cia do
dalszych klasyfikacji i omówieñ. W konkluzji autorka
proponuje, aby wideoklip traktowaæ jako nowy gatunek telewizyjny, ale
przede wszystkim, jako nowy jêzyk, który powsta³ dziêki
doskona³ej syntezie muzyki, s³owa i obrazu.
Królestwem wideoklipów jest niew±tpliwie Music
Television. Za³o¿ona w 1981 roku w Stanach Zjednoczonych ma tam oko³o
20 mln abonentów, a poprzez swoje filie na ¶wiecie (w
Europie, Azji, Ameryce £aciñskiej, Japonii) dociera do oko³o 250 mln
domów.
303
strony, Format: 14.0x20.0cm, oprawa miêkka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytu³ polskojêzyczny lub
anglojêzyczny jest aktualnie na pó³ce ksiêgarni.
|