ksiegarnia-fachowa.pl
wprowad¼ w³asne kryteria wyszukiwania ksi±¿ek: (jak szukaæ?)
Twój koszyk:   1 egz. / 32.85 31,21   zamówienie wysy³kowe >>>
Strona g³ówna > opis ksi±¿ki

¦WIAT WIDEOKLIPU


JARECKA U.

wydawnictwo: OFICYNA NAUKOWA , rok wydania 1999, wydanie I

cena netto: 32.85 Twoja cena  31,21 z³ + 5% vat - dodaj do koszyka

¦wiat wideoklipu


Ksi±¿ka stanowi znakomity przyk³ad analizy tekstów kulturowych codzienno¶ci. Sk³ada sie z dwóch czê¶ci. Czê¶æ pierwsza po¶wiêcona jest charakterystyce kultury popularnej koñca ubieg³ego, XX wieku. Autorka z du¿± znajomo¶ci± rzeczy, pos³uguj±c siê wieloma celnymi przyk³adami, opisuje jej dwie cechy konstytutywne: multimedialno¶æ i wizualno¶æ. W zrozumieniu jej specyfiki pomaga tytu³owy bohater ksi±¿ki - wideoklip. Jako katalizator, a jednocze¶nie skutek zmian zachodz±cych w kulturze - jest on tym, co w niej najbardziej typowe

Szczegó³owej analizie wideoklipu po¶wiêcona jest czê¶æ druga. Termin "wideoklip", u¿ywany wymiennie ze s³owem "teledysk", oznacza krótki program telewizyjny zarejestrowany technik± wideo, tzn. na ta¶mie magnetycznej, bêd±cy zamkniêtym dramaturgicznie zobrazowaniem jakiego¶ utworu muzycznego. Taka najogólniejsza definicja jest tylko punktem wyj¶cia do dalszych klasyfikacji i omówieñ. W konkluzji autorka proponuje, aby wideoklip traktowaæ jako nowy gatunek telewizyjny, ale przede wszystkim, jako nowy jêzyk, który powsta³ dziêki doskona³ej syntezie muzyki, s³owa i obrazu.

Królestwem wideoklipów jest niew±tpliwie Music Television. Za³o¿ona w 1981 roku w Stanach Zjednoczonych ma tam oko³o 20 mln abonentów, a poprzez swoje filie na ¶wiecie (w Europie, Azji, Ameryce £aciñskiej, Japonii) dociera do oko³o 250 mln domów.

303 strony, Format: 14.0x20.0cm, oprawa miêkka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytu³ polskojêzyczny lub anglojêzyczny jest aktualnie na pó³ce ksiêgarni.

 
Wszelkie prawa zastrze¿one PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024