|
ZŁE DECYZJE ZAKUPOWE
SMITH P. wydawnictwo: MT BIZNES , rok wydania 2021, wydanie Icena netto: 59.80 Twoja cena 56,81 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Złe decyzje zakupowe
Błędy,
które mogą kosztować Twoją firmę miliony
Firmy
(małe i duże) w związku z nabywaniem produktów i usług mogą
marnować pieniądze na wiele różnych sposobów.
Zacznijmy od anegdoty: amerykański naukowiec pracujący dla sektora
kosmicznego chwali się podczas konferencji swojemu rosyjskiemu koledze,
że NASA wydała miliony dolarów na wynalezienie
pióra, które pozwoliłoby astronautom pisać w
stanie nieważkości. I że po kilku latach odnieśli sukces:
zaprojektowali specjalny mechanizm, który pompuje tusz do
stalówki w środowisku pozbawionym grawitacji. „To
naprawdę sprytne – mówi Rosjanin. –
Rzeczywiście świetnie to obmyśliliście. My po prostu używamy
ołówków”.
O tym właśnie jest ta książka - o marnotrawieniu pieniędzy na
gigantyczną skalę na bezsensowne projekty. Żaden kraj, żadna
organizacja, żadna firma nie są wolne od takich nieudanych inwestycji.
Praktyki i procesy związane ze złymi decyzjami zakupowymi widać
zarówno wtedy, gdy w KFC – ku przerażeniu
klientów firmy – zabraknie mięsa z
kurczaków albo gdy firma taka jak Skanska wypłaca olbrzymie
kwoty oszustom na podstawie złych faktur, jak i wtedy, kiedy władze
Kenii wydają 35 milionów dolarów na kilkanaście
kilometrów ogrodzenia z siatki.
Peter
Smith, specjalista mający za sobą 35-letnie doświadczenie w zakresie
zakupów i zarządzania łańcuchem dostaw, stworzył wciągającą
opowieść o największych błędach oraz oszustwach związanych z zakupami
dóbr i usług, które przydarzyły się
zarówno nowicjuszom, jak i ekspertom z całego świata. Zebrał
w niej ważne lekcje na temat tego, jak nie zarządzać firmą, a także
praktyczne wskazówki, jak uniknąć kompromitujących
błędów, zminimalizować straty i podejmować dobre
strategiczne decyzje.
Mnóstwo
faktów, a także zabawnych i praktycznych anegdot. Ta książka
to prawdziwe objawienie! […] Opisuje liczne kosztowne
katastrofy! Jeśli tej książki nie przeczytasz, sam możesz zostać taką
katastrofą dotknięty!
- dr Richard Russil, autor i trener
Ograniczenia związane z
Covid-19 pokazały, jak ważne są globalne łańcuchy dostaw oraz jakie
trudności powoduje sytuacja, w których wszyscy chcą kupić to
samo w tym samym czasie. Książka Petera pokazuje, gdzie może dojść do
zakupowych katastrof i jak można ich uniknąć. Gdyby ukazała się przed
wybuchem pandemii, pewnie niektórych związanych z nią
koszmarnych wpadek można by uniknąć. Lektura obowiązkowa dla
przedstawicieli sektora publicznego i prywatnego.
- generał porucznik sir Andrew Gregory, kontroler, SSAFA
Znakomita
okazja, by uczyć się na cudzych błędach zamiast na własnych. Na
podstawie świetnie przygotowanych i omówionych
przykładów Peter pokazuje początkującym oraz doświadczonym
fachowcom, w jaki sposób mogą uniknąć tych samych
błędów. Gorąco polecam tę książkę każdemu, kto ma
jakikolwiek kontakt z wydawaniem pieniędzy w imieniu organizacji.
- Garry Mansell, były menedżer ds. zakupów w Coupa Software
Peter
Smith zawarł tu bogactwo przykładów korupcji, ale i
niezamierzonych acz kosztownych błędów popełnianych przez
ludzi biznesu. Na zakupy dóbr i usług organizacje wydają
biliony dolarów, więc to lektura obowiązkowa dla wszystkich
członków kierownictwa, którzy za ten proces
odpowiadają lub go nadzorują.
- Raj Sharma, założyciel i prezes Public Spend Forum
Peter Smith
ma ponad 35-letnie doświadczenie w realizacji procesów
nabywczych i zarządzaniu łańcuchem dostaw, jest również
konsultantem, analitykiem i autorem książek o tej tematyce. Obecnie
zajmuje stanowisko dyrektora zarządzającego w Procurement Excellence
Ltd, czołowej firmie konsultingowej. Jest uznawany za jednego z
najlepszych brytyjskich ekspertów w zakresie poprawy
wyników organizacji w sektorze publicznym i prywatnym
poprzez usprawnienia w procesie nabywczym. Wykształcenie matematyczne
odebrał na Cambridge University, jest również byłym
przewodniczącym i obecnym członkiem Chartered Institute of Procurement
and Supply. Jego pierwsza książka, Buying Professional Services,
ukazała się w 2010 roku nakładem wydawnictwa Profile.
O
autorze
Podziękowania
Wprowadzenie
Część pierwsza. Błędy
Rozdział 1. Zgodnie ze specyfikacją
Rozdział 2. Znajomość rynku
Rozdział 3. Wybór dostawców
Rozdział 4. Zbytnie uzależnienie nie popłaca
Rozdział 5. Jak negocjować
Rozdział 6. Odziaływanie na dostawcę
Rozdział 7. Jak nie wyjść na głupka (zwłaszcza gdy jest się politykiem)
Rozdział 8. Nikomu nie ufać (a już z pewnością nie dostawcom)
Rozdział 9. Zmiany
Rozdział 10. Gdzie tu ryzyko?
Rozdział 11. Blaski zarządzania umowami
Część druga. Oszustwa i korupcja
Rozdział 12. Ogólne rozważania o oszustwach
Rozdział 13. Od kogo tak naprawdę to kupujemy?
Rozdział 14. Selektywny wybór kontrahentów
Rozdział 15. Co tak naprawdę kupuję?
Rozdział 16. Wydawanie nieswoich pieniędzy
Rozdział 17. Za co tak naprawdę płacę?
Rozdział 18. Przekręty w polityce
Rozdział 19. Jak zapobiegać oszustwom?
Część trzecia. Jak unikać wpadek
Rozdział 20. Zasady dobrego kupowania
Bibliografia
372
strony, Format: 14.0x22.0cm, oprawa miękkaOsoby kupujące tę książkę wybierały także:
- ZAPASY I MAGAZYNOWANIE TOM 1. ZAPASY KRZYŻANIAK ST./PODRĘCZNIK DO KSZTAŁCENIA W ZAWODZIE TECHNIK LOGISTYK/
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|