ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

TRANSPORT I ŁAŃCUCHY DOSTAW W CZASIE PANDEMII


ZIÓŁKO M. DZIEDZIC D. RED.

wydawnictwo: CEDEWU , rok wydania 2021, wydanie I

cena netto: 78.75 Twoja cena  74,81 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Transport i łańcuchy dostaw w czasie pandemii


Sytuacja epidemiczna, spowodowana wirusem SARS-CoV-2, przeorganizowała każdy aspekt życia człowieka. Można zaryzykować stwierdzenie, że świat się niejako zatrzymał. Zakłócenia w globalnym łańcuchu dostaw obnażyły słabości, nakreśliły nowe wyzwania, stworzyły nowy kontekst funkcjonowania przedsiębiorstw z każdego sektora gospodarki. Z biegiem czasu pandemia zmieniła zarówno zachowania konsumentów, jak również sposoby zakupu, dostarczania dóbr i usług oraz popyt na nie.

Wpływ pandemii będzie jeszcze długo odczuwalny w różnych gałęziach gospodarki, również w logistyce i transporcie. Zamknięcie granic, ograniczenia w przemieszczaniu się, handlu, a także w kontaktach międzyludzkich miały swoje bezpośrednie przełożenie na sytuację ekonomiczną i przyszłość istotnych dla gospodarki sektorów.

Niniejsza książka to zbiór 21 samodzielnych, merytorycznych opracowań poruszających tematykę transportu i mobilności w czasie pandemii COVID-19. Stanowią one unikalne, wieloaspektowe ujęcie problematyki społecznoekonomicznej z punktu widzenia młodych badaczy. Poszczególne rozdziały przedstawiają zmiany w łańcuchach dostaw, logistyce miejskiej oraz transporcie lotniczym i medycznym w latach 2019-2020.

Wstęp 9

Rozdział 1
Eksploracyjna analiza mobilności ludności w trakcie pandemii 11
Paweł Ociepka

Rozdział 2
Rynek i logistyka usług kurierskich w obliczu pandemii COVID-19 23
Maria Tenerowicz

Rozdział 3
Porównanie podróżowania przed pandemią oraz w czasie jej trwania 35
Patrycja Smoleń, Aleksandra Szczęśniak, Magdalena Tatka, Zuzanna Tomaszek, Joanna Wojtunik, Zuzanna Zimońska

Rozdział 4
Wpływ pandemii na zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej i zachowania pasażerów w Krakowie 49
Magdalena Sneka, Sylwia Sroka, Katarzyna Szady, Paulina Świst, Agnieszka Ziętara, Taras Tryhuba

Rozdział 5
Wpływ pandemii koronawirusa na transport w Chinach 63
Wojciech Domagała

Rozdział 6
Zdrowie psychiczne kierowców w międzynarodowym transporcie drogowym rzeczy w dobie pandemii 73
Wiktoria Zielińska

Rozdział 7
Badanie opinii osób korzystających z transportu lotniczego w dobie epidemii COVID-19 83
Agnieszka Słota, Natalia Snuzik, Katarzyna Sułek, Karolina Werońska, Natalia Wiklańska, Aleksandra Zuba

Rozdział 8
Loty repatracyjne w czasie pandemii na przykładzie akcji „Lot do domu" 97
Konrad Czopek, Izabela Foszczka, Katarzyna Gajewska, Valeriia Verbitska

Rozdział 9
Konsekwencje pandemii COVID-19 na branżę lotniczą w Ukrainie 109
Liana Khimich

Rozdział 10
Transportowanie ładunków medycznych w dobie pandemii COVID-19 117
Agabekov Eldar, Boichuk Kristina, Mykytyn Karina, Ponomarenko Valentyn, Sapel Tatiana, Suprunenko Yuliia

Rozdział 11
Lotniczy transport medyczny w czasie pandemii 125
Konrad Gdański

Rozdział 12
Funkcjonowanie przedsiębiorstw logistycznych w dobie pandemii COVID-19 131
Konrad Smoleń

Rozdział 13
Poczta Polska w czasach pandemii COVID-19 137
Gabriela Dutkiewicz, Katarzyna Górka, Mateusz Bańka, Paulina Gawlak, Paulina Guździk

Rozdział 14
Analiza wpływu pandemii COVID-19 na zachowania konsumenckie w kierunku wyboru opakowań oraz gospodarowania odpadami 149
Katarzyna Momot, Damian Pawlak

Rozdział 15
Ocena usług świadczonych przez fi rmę InPost na terenie miasta Kraków 161
Barbara Papiż, Anna Legutki, Michał Pałys, Kinga Sawczuk, Wojciech Oleksy, Jukub Michalczyk

Rozdział 16
Usługi kurierskie firmy InPost przed i w czasie pandemii COVID-19 177
Dominika Grocholska, Dorota Jachym, Aleksandra Karp, Izabela Kotapka, Marlena Skicka

Rozdział 17
Wpływ pandemii na decyzje zakupowe konsumentów branży odzieżowej 187
Dawid Bartosz, Wojciech Biłan, Aleksandra Górowska, Joanna Grześko, Aleksandra Irla, Aleksandra Zyznawska

Rozdział 18
Preferencje konsumentów dotyczące zakupów i usług kosmetycznych w obliczu pandemii COVID-19 201
Maria Tenerowicz, Aleksandra Tarczoń

Rozdział 19
Logistyka ostatniej mili w branży spożywczej 213
Gabriela Grabowska, Gabriel Hanusik, Aleksandra Jankowska, Katarzyna Kucharz

Rozdział 20
Rozwój subskrypcji programów wysyłkowych na przykładzie programu Allegro Smart - ocena poglądu konsumenta oraz ich wpływ na decyzje zakupowe 225
Jakub Stachnik, Damian Strojny

Rozdział 21
Logistyczne wyzwania w sporcie podczas pandemii COVID-19 na przykładzie amerykańskiej ligi koszykarskiej NBA 241
Adrian Gniewek

252 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024