ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 82.80 78,66   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PSYCHOLOGIA DLA COACHÓW


ŚWIEŻY M.

wydawnictwo: WOLTERS KLUWER , rok wydania 2020, wydanie I

cena netto: 82.80 Twoja cena  78,66 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Psychologia dla coachów


Publikacja zawiera przegląd koncepcji i wyników badań pomocnych w pracy każdego coacha.

Przedstawione w książce informacje pozwalają zrozumieć mechanizm działania narzędzi coachingowych, stosować je w odpowiednich okolicznościach, krytycznie oceniać lub modyfikować odpowiednio do potrzeb.


Czytelnik znajdzie tu cenne wskazówki, jak wspierać klientów:

  • w podtrzymywaniu motywacji i podejmowaniu wyzwań;
  • w uczeniu się i twórczym podejściu do przeszkód;
  • w budowaniu bardziej trafnego obrazu własnej osoby;
  • w rozumieniu i kierowaniu własnymi emocjami;
  • w zmianie przekonań i schematów na bardziej użyteczne.

Autor opisuje inspirowane wiedzą psychologiczną sesje coachingowe, ilustrując je fragmentami przykładowych rozmów. Podpowiada również, w jaki sposób rozstrzygnąć, czy zgłaszająca się osoba jest właściwym klientem do pracy coachingowej, czy też powinna zostać skierowana do terapeuty.

Publikacja skierowana jest do doświadczonych praktyków, a także do uczestników kursów coachingowych, którzy chcieliby rozszerzyć i uporządkować swoją wiedzę.

Rozdział 1. Coaching i psychologia
1. Rozumienie coachingu
2. Psychologia jako źródło podstaw dla modelu coachingowego
3. Psychologia jako źródło wiedzy użytecznej dla coachów

Rozdział 2. Psychologia w coachingu operacyjnym: definiowanie celów, podtrzymywanie motywacji i twórcze podejście do problemów
1. Definiowanie celów i dążenie do ich realizacji
2. Wspieranie samokontroli i wytrwałości
3. Stwarzanie przestrzeni dla motywacji autonomicznej
4. Zmiana strategii działania: wycieczka w stronę psychologii
twórczości

Rozdział 3. Psychologia w coachingu kompetencyjnym: organizacja procesu uczenia się
1. Rozwijanie samoświadomości: identyfikacja obszarów do rozwoju
2. Organizacja procesu uczenia się umiejętności
3. Uczenie się jako zmiana nawyków
4. Uczenie się z wykorzystaniem treningu wyobrażeniowego

Rozdział 4. Coaching psychologiczny: praca z emocjami klientów
1. Podstawowe charakterystyki emocji
2. Inteligencja emocjonalna
3. Rola coacha we wspieraniu zarządzania emocjami

Rozdział 5. Psychologia w coachingu psychologicznym: osobowość, samoocena i zmiana schematów
1. Podstawowe pytania w psychologii osobowości
2. Zmiana osobowości w coachingu: praca ze schematami
3. Myślenie o sobie, schematy Ja i samoocena

Dodatek 1. Kiedy coaching nie pomoże? Kwalifikowanie klientów do pracy coachingowej
1. Ograniczenia coachingu i kompetencji coachów
2. Ocena możliwości podjęcia coachingu
3. Rezygnacja z coachingu i dalsze kroki

Dodatek 2. Uczenie się z głową. Jak czytać teksty psychologiczne z perspektywy praktyka?

Literatura cytowana


236 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- PRZECIW BOGOM NIEZWYKŁE DZIEJE RYZYKA
BERNSTEIN P.

- TRADER VIC - METODY MISTRZA WALL STREET
SPERANDEO V.

- INWESTYCJE KLASYCZNE I ALTERNATYWNE W KONTEKŚCIE UWARUNKOWAŃ BEHAWIORALNYCH
KUJAWA S.

- REGUŁA 80/20
KOCH R.

- TRADER DOSKONAŁY JAK ZARABIAĆ NA DOBRYCH I ZŁYCH RYNKACH
THARP V.K.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024