ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

METODY BADAWCZE W NAUKACH O ZARZĄDZANIU I JAKOŚCI


LISIŃSKI M. SZARUCKI M.

wydawnictwo: PWE , rok wydania 2021, wydanie I

cena netto: 53.89 Twoja cena  51,20 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Metody badawcze w naukach o zarządzaniu i jakości


Jest to pierwsza tego typu książka na rynku wydawniczym w Polsce. W sposób kompleksowy omawia zagadnienia metodologiczne w zakresie wykorzystania metod badawczych w naukach o zarządzaniu i jakości.

Stanowi efekt dziesięcioletniej pracy Autorów w zakresie metodologii nauk o zarządzaniu i jakości, oparty na zrealizowanych grantach finansowanych przez Narodowe Centrum Nauki, prezentacjach referatów na konferencjach krajowych i międzynarodowych. Część badawcza dotycząca analizy dorobku międzynarodowego w zakresie metodologii nauk o zarządzaniu została zrealizowana w ramach w projektu badawczego pt. „Influence of organisation and management methodology on new theory development: The perspective of basic and applied research” realizowanego przez Marka Szaruckiego w School of Management, University College London, w ramach Programu im. Bekkera „Średniookresowa mobilność naukowców” finansowanego przez Narodową Agencję Wymiany Narodowej (NAWA), grant nr PPN/BEK/2018/1/00429/U/00001.

Monografia może być wykorzystywana przez studentów kierunków biznesowych, którzy są zainteresowani tą problematyką. Z pewnością zainteresuje młodych adeptów budowania warsztatu naukowego i badawczego, doktorantów wszystkich form kształcenia na studiach III stopnia. Z uwagi na podjęty problem badawczy omawiane zagadnienia będą stanowić również swoisty przewodnik dla praktyków zarządzania, zwłaszcza menedżerów wyższego szczebla i wszystkich tych, którzy w swej aktywności zawodowej nieustannie szukają nowych pomysłów rozwiązywania problemów zarządzania.

Wstęp

Rozdział 1. Analiza tożsamości nauk o zarządzaniu i jakości

1.1. Uwagi wstępne
1.2. Operacjonalizacja pojęcia tożsamości w analizie nauk o zarządzaniu i jakości
1.3. Proces powstawania i kształtowania się ontologii nauk o zarządzaniu i jakości  jako warunek ustalenia jej tożsamości
1.4. Analiza strukturalna tożsamości nauk o zarządzaniu i jakości
1.5. Analiza przyczynowa tożsamości nauk o zarządzaniu i jakości
1.6. Uwagi końcowe

Rozdział 2. Natura metodologii nauk o zarządzaniu i jakości

2.1. Uwagi wstępne
2.2. Metoda, metodyka, metodologia – ujęcie definicyjne
2.3. Charakterystyka metodologii nauk o zarządzaniu i jakości jako subdyscypliny tych nauk
2.4. Uwagi końcowe

Rozdział 3. Paradygmaty metodologiczne nauk o zarządzaniu i jakości

3.1. Uwagi wstępne
3.2. Klasyfikacja paradygmatów nauk o zarządzaniu i jakości
3.3. Pojęcie paradygmatu metodologicznego
3.4. Analiza paradygmatów metodologicznych nauk o zarządzaniu i jakości 
3.5. Uwagi końcowe

Rozdział 4. Problemy i metody badawcze w naukach o zarządzaniu i jakości

4.1. Uwagi wstępne
4.2. Pojęcia problemu i problemu badawczego
4.3. Problem badawczy, naukowy i praktyczny w naukach o zarządzaniu i jakości
4.4. Metody rozwiązywania problemów naukowych i praktycznych
4.5. Klasyfikator problemów badawczych i metod ich rozwiązywania w naukach o zarządzaniu i jakości
4.6. Uwagi końcowe

Rozdział 5. Typologia metod badawczych w naukach o zarządzaniu i jakości

5.1. Uwagi wstępne
5.2. Przegląd typologii metod badawczych w naukach społecznych
5.3. Wybrane typologie metod badawczych w naukach o zarządzaniu i jakości
5.4. Uwagi końcowe

Rozdział 6. Dobór metod badawczych w naukach o zarządzaniu i jakości

6.1. Uwagi wstępne
6.2. Uwarunkowania filozoficzno-metodologiczne i metodyczne doboru metod badawczych w naukach o zarządzaniu i jakości
6.3. Teoria decyzji jako teoretyczna podstawa formułowania koncepcji doboru metod badawczych
6.4. Model koncepcji doboru metod w rozwiązywaniu problemów badawczych nauk o zarządzaniu i jakości
6.5. Uwagi końcowe

Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel

166 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2025