| 
  
 AKTYWNA OBECNOŚĆ CZŁOWIEKA W ŚRODOWISKU ŻYCIA PERSPEKTYWA EDUKACYJNA I SPOŁECZNA
 SEGIET K. SŁUPSKA K. RED.  wydawnictwo: WYD UAM , rok wydania 2020, wydanie Icena netto: 42.25  Twoja cena  40,14 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Aktywna obecność człowieka w
środowisku życia
Perspektywa
edukacyjna i społeczna
 W
książce zaakcentowano kwestie obecności i codziennej aktywności
człowieka w środowisku. Pedagodzy społeczni w toku własnych eksploracji
wskazują na potrzebę promowania działań mobilizujących i
uruchamiających różnorodne inicjatywy społeczne w życiu
codziennym, wyrażające się przez zachowania twórcze,
innowacyjne, podmiotowe, a przede wszystkim dobrowolne. By taka
aktywność mogła zaistnieć, muszą być stworzone odpowiednie warunki
społeczno-kulturowe, polityczne, w których żyje człowiek,
powinny być respektowane wartości ludzkie oraz powinna być podejmowana
szeroko pojęta edukacja społeczna, od której zależeć będzie
możliwość bycia obecnym, twórczym, uspołecznionym w
środowisku życia; gdzie przeplata się tradycja i
współczesność, gdzie nie mogą tracić na znaczeniu:
wspólnota, tożsamość miejsca, współpraca,
zaangażowanie, spotkanie z drugim człowiekiem. Na ten istotny aspekt
– ważności aktywnego funkcjonowania jednostki w środowisku
lokalnym dla teoretycznych poszukiwań, badawczych inspiracji czy też
(bardzo pożądanych) praktycznych działań pedagogiki społecznej
– zwrócono szczególną uwagę w
prezentowanej monografii. 
 Wstęp 
 
CZĘŚĆ I. WYBRANE
ODNIESIENIA TEORETYCZNO-BADAWCZE 
 
Katarzyna Segiet 
Pedagogika współbycia inspiracją dla społeczności lokalnej i
aktywności człowieka 
 
Jerzy Modrzewski 
Wiejskość vs miejskość – istota wartości siedlisk ludzkich 
 
Mariusz Cichosz 
Środowisko/środowisko wychowawcze w ujęciu pedagogiki społecznej
– tradycja i współczesność 
 
Ewa Włodarczyk 
Indywidualizm kontra wspólnota 
 
Barbara Lipińska 
„Duch miejsca i tożsamość lokalna” –
rozważania dotyczące badań przestrzeni człowieka 
 
CZĘŚĆ II. WYZWANIA
EDUKACYJNE 
 
Waldemar Segiet 
Budowanie wspólnoty zadaniem edukacyjnym 
 
Małgorzata Rosalska 
Wychowanie do współpracy w ujęciu pedagogiki przeżyć Kurta
Hahna 
 
Daria Hejwosz-Gromkowska 
Kultura strachu, edukacja a wspólnotowość – ujęcie
socjopedagogiczne 
 
Aleksandra Boroń 
Pedagogika współbycia jako przestrzeń spotkania z
„Innym” w perspektywie sztuki 
 
Katarzyna Pawełek 
Praca nad charakterem człowieka jako przykład współbycia
wychowawcy i wychowanka 
 
Bożena Kanclerz 
Szkoła jako inicjator aktywności sąsiedzkiej – model
teoretyczny a rzeczywistość 
 
CZĘŚĆ III.
AKTYWNE DZIAŁANIE W ŚRODOWISKU 
 
Kamila Słupska 
Cel? Zaangażowanie mieszkańców… Teoria i praktyka
aktywizowania społeczności lokalnej (od uzasadnienia potrzeby działań
do przykładów ich realizacji) 
 
Agnieszka Naumiuk 
„O byciu dobrym sąsiadem”, czyli o sąsiedztwie jako
powinności i wyznaczniku człowieczeństwa w kontekście
współczesnych zadań pedagogiki współbycia 
 
Bohdan Skrzypczak 
Kooperatywa spożywcza – społeczność, instytucja, maszyna
edukacyjna 
 
Agata Matysiak-Błaszczyk, Karolina Kmiecik-Jusięga 
Wspólnotowość, zaangażowanie społeczne i aktywność kobiet
wiejskich działających w organizacjach typu koło gospodyń wiejskich na
przykładzie małopolskiego Koła Przyjaciół
Brzozówki 
 
Halina Guzy-Steinke 
Między nami sąsiadami… Obcy, cudzoziemiec –
stosunek studentów do obywateli Ukrainy 
 
Beata Górnicka 
Osoby z niepełnosprawnością w przestrzeni środowiska społecznego:
lokalnego i sąsiedzkiego 
 
Noty o Autorach 
 288
stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !. 
  
 |