ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 59.40 56,43   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PRZEDSIĘBIORSTWO WE WSPÓŁCZESNYM OTOCZENIU WYZWANIA I DYLEMATY


KOZIOŁ-NADOLNA K. LEOŃSKI W. SZCZEPKOWSKA M.

wydawnictwo: WYD UN SZCZECIN , rok wydania 2020, wydanie I

cena netto: 59.40 Twoja cena  56,43 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Przedsiębiorstwo we współczesnym otoczeniu – wyzwania i dylematy


Przedsiębiorstwa działają obecnie w warunkach, które cechuje duża złożoność, burzliwość i niesta­bilność, co stawia je w zupełnie nowych jakościowo okolicznościach. Złożoność oznacza narastającą niezwykle dynamicznie ilość czynników oddziałujących na przedsiębiorstwo, a także ich dynamikę. Za­równo ilość, jak i przede wszystkim niezwykłe tempo zmian czynników wpływających na funkcjono­wanie i rozwój przedsiębiorstw stawiają przedsiębiorców przed trudnymi wyborami, które decydują o ich sukcesie bądź porażce. Postęp technologiczny, zmiany zachowań klientów, zwiększona i globalna konkurencja, krótki cykl życia produktów i zmieniający się biznes (m.in. globalizacja, internacjonalizacja działalności, specjalizacja) to niektóre z czynników, które tworzą potrzebę zmian w organizacjach. (…)

W drodze do wykreowania właściwej ścieżki rozwojowej liczy się szybkość podejmowanych decyzji. Stawia to przed przedsiębiorcami i kadrą menedżerską ambitne zadania w zakresie identyfikacji klu­czowych zasobów i czynników sukcesu w organizacji, a także identyfikację szans i zagrożeń w otoczeniu. Istnieje więc potrzeba analizowania licznych wyzwań i to w rozmaitych układach (ekonomicznych, społecznych, prawnych itp.), przedsiębiorstwo bowiem pozostaje w ciągłych interakcjach ze swoim oto­czeniem. Jako system otwarty istnieje ono „w” i „dzięki” otoczeniu, co znaczy, że z jednej strony otoczenie powinno wspierać rozwój przedsiębiorstwa, z drugiej zaś przedsiębiorstwa powinny być odpowiedzial­ne, czyli przyjmować na siebie zobowiązania i odpowiedzialność publiczną, szczególnie w tych dziedzi­nach, które nie mogą być prowadzone na zasadach przedsiębiorczości.

Ze wstępu

1. Przedsiębiorca i przedsiębiorstwo
1.1. Przedsiębiorca w teorii zarządzania
1.2. Geneza przedsiębiorstwa
1.3. Pojęcie przedsiębiorstwa rodzinnego
1.4. Specyfika przedsiębiorstw rodzinnych
Bibliografia

2. Przedsiębiorstwo w otoczeniu
2.1. Cechy i elementy współczesnego otoczenia
2.2. Metody analizy otoczenia
Bibliografia

3. Przedsiębiorstwo w środowisku społecznym
3.1. Zrównoważony rozwój przedsiębiorstwa
3.2. Interesariusze przedsiębiorstwa
3.3. Społeczna odpowiedzialność biznesu
3.4. Zarządzanie środowiskowe
3.5. Różnorodność i zarządzanie różnorodnością w przedsiębiorstwie
Bibliografia

4. Przedsiębiorstwo na rynku globalnym
4.1. Pojęcie i istota procesu globalizacji
4.2. Identyfikacja przedsiębiorstwa globalnego
4.3. Strategie firm globalnych na rynkach zagranicznych
Bibliografia

5. Funkcjonowanie przedsiębiorstw z sektora małych i średnich przedsiębiorstw
5.1. Charakterystyka małych i średnich przedsiębiorstw
5.2. Rola sektora MŚP w gospodarce
5.3. Bariery rozwoju sektora MŚP w Polsce
5.4. Polityka i formy wspierania rozwoju sektora MŚP
5.5. Alternatywne źródła finansowanie działalności MŚP
Bibliografia

Spis rysunków i tabel

165 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024