|
USŁUGI RYNKU TELEKOMUNIKACYJNEGO W WARUNKACH ROSNĄCEJ ROLI INTERNETU NA PRZYKŁADZIE WYBRANYCH PAŃSTW
CZAPLEWSKI M. STECYK A. wydawnictwo: WYD UN SZCZECIN , rok wydania 2020, wydanie Icena netto: 59.40 Twoja cena 56,43 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Usługi rynku
telekomunikacyjnego w warunkach rosnącej roli internetu na przykładzie
wybranych państw
We
współczesnych warunkach społeczno-gospodarczych rośnie rola
informacji, co powoduje, że staje się ona przedmiotem badań
różnych dyscyplin naukowych. Jedną z dyscyplin wykazującą
zainteresowanie informacją jest ekonomia, co wynika z tego, że rynek i
procesy rynkowe, w ramach których kupujący oraz sprzedający
określają co mają zamiar kupować i sprzedawać, i na jakich
warunkach, są ściśle związane z informacją. Umiejętne
korzystanie z informacji coraz częściej staje się czynnikiem
decydującym o sukcesie uczestników rynku.
Należy
jednak uwzględnić, że warunkiem niezbędnym korzystania z tych
dóbr jest nie tylko umiejętność ich użytkowania, ale przede
wszystkim zapewnienie dostępu do nich. Strukturą wyspecjalizowaną w
świadczeniu usług informacyjnych i uzyskiwaniu dostępu do tych
usług jest rynek usług telekomunikacyjnych (RUT). Udostępniane przez
operatorów RUT usługi informacyjno-komunikacyjne są
ciągle doskonalone, co wynika przede wszystkim z postępu
zachodzącego w technologiach informacyjno-komunikacyjnych. W
ostatnich latach znaczące oddziaływanie na RUT i świadczone na tym
rynku usługi wywiera internet. Oznacza to, że operatorzy
telekomunikacyjni stają przed istotnym wyzwaniem poszukiwania sprawnego
sposobu wdrażania tej nowoczesnej technologii
informacyjno-komunikacyjnej oraz stworzenia racjonalnej oferty
innowacyjnych usług informacyjno-komunikacyjnych.
Ze
wstępu
1.
Teoretyczne
podstawy informacji i komunikacji
1.1. Ogólna charakterystyka informacji
1.2. Informacja jako dobro ekonomiczne
1.3. Związek informacji i komunikacji
2. Rynek
usług telekomunikacyjnych jako rynek przesyłu informacji i jego
powiązanie z internetem
2.1. Charakterystyka telekomunikacji oraz rynku usług
telekomunikacyjnych
2.2. Zmiany techniczne, ekonomiczne i organizacyjne w obszarze
rynków usług telekomunikacyjnych
2.3. Istota i rozwój internetu
2.4. Powiązania internetu i telekomunikacji
2.5. Główne kierunki oddziaływania internetu na rynki usług
telekomunikacyjnych
3. Problemy
pomiaru usług telekomunikacyjnych i internetowych w dobie powiązań
rynku usług telekomunikacyjnych i internetu – ujęcie
wielokryterialne
3.1. Koncepcje rozwoju społeczno-gospodarczego a problem pomiaru
3.2. Metody wielokryterialne i strukturalizacja procesu decyzyjnego
3.3. Proponowane metody badania usług telekomunikacyjnych i
internetowych (AHP, TOPSIS i PROMETHEE II) – ich
charakterystyka i przykłady zastosowania
4. Analiza
rynku usług telekomunikacyjnych i internetowych z wykorzystaniem modelu
AHP-TOPSIS-PROMETHEE II
4.1. Model badawczy i wstępna analiza danych
4.2. Obliczenia wag dla wybranych kryteriów (względna
wartość informacyjna i AHP)
4.3. Budowa rankingu za pomocą metody TOPSIS
4.4. Budowa rankingu za pomocą metody PROMETHEE II
4.5. Synteza uzyskanych wyników
Zakończenie
Załącznik. Analiza za pomocą metody PROMETHEE II
Bibliografia
218
stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|