ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MISSELLING USŁUG FINANSOWYCH


NIZIOŁ K.

wydawnictwo: WYD UN SZCZECIN , rok wydania 2019, wydanie I

cena netto: 59.40 Twoja cena  56,43 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Misselling usług finansowych

Problemy i uwarunkowania prawno-ekonomiczne


Monografia dotyczy problematyki ważnej zarówno z teoretycznego, jak i praktycz­nego punktu widzenia. Autorka słusznie wskazuje we Wstępie, że z różnorakich powodów jednym z rynków, które wymagają szczególnej ochrony konsumentów, jest rynek finansowy. Podkreśla też dalej: „Można się również zastanawiać, czy wprowadzenie zbyt restrykcyjnych wymogów wobec podmiotów świadczących usługi finansowe, dotyczących dopasowania usługi finansowej do potrzeb konsu­menta nie spowoduje efektów przeciwnych od zamierzonych, tj. nie doprowadzi do całkowitego zwolnienia konsumenta z odpowiedzialności za świadome podej­mowanie decyzji”. Autorka słusznie akcentuje, że dopiero przedstawienie missel­lingu usług finansowych w szerszym kontekście pozwoli na jego wszechstronną analizę jako praktyki naruszającej zbiorowe interesy konsumentów, wskazanie aktualnych mankamentów regulacji prawnej oraz sformułowanie wniosków koń­cowych i postulatów de lege ferenda, które pomogą w przyszłości udoskonalić ak­tualnie obowiązujące unormowania. Wybór przedmiotu recenzowanej monografii należy więc uznać za trafny i w pełni zasadny. Monografia stanowi pracę nowator­ską w zakresie objętej nią problematyki, w uwzględnionym w niej stanie prawnym i zaproponowanym ujęciu. Mimo ogromnego znaczenia tej tematyki nie była ona dotychczas przedmiotem tak kompleksowego opracowania.

dr hab. Anna Piszcz prof. UwB

Rozdział I. Misselling usług finansowych – ogólna charakterystyka
1.1. Istota i definicje missellingu sformułowane w literaturze
1.2. Okoliczności sprzyjające missellingowi usług finansowych (wybrane przykłady)
1.3. Etyka na rynku finansowym i edukacja finansowa jako czynniki chroniące przed missellingiem usług finansowych
1.3.1. Zarys problemu
1.3.2. Ustawa o kredycie hipotecznym oraz o nadzorze nad pośrednikami kredytu hipotecznego i agentami jako przykład wzmocnienia
ochrony konsumenta mogący przeciwdziałać missellingowi usług finansowych
Uwagi podsumowujące
 
Rozdział II. Misselling usług finansowych jako nowa praktyka naruszająca zbiorowe interesy konsumentów – wprowadzenie
2.1. Ogólna charakterystyka praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów
2.2. Rynek finansowy – istota, uczestnicy
2.2.1. Specyfika rynku finansowego
2.2.2. Uczestnicy rynku finansowego
2.3. Regulacja prawna missellingu usług finansowych jako regulacja sektorowa dotycząca rynku finansowego
Uwagi podsumowujące
 
Rozdział III. Misselling a umowy dotyczące usług finansowych
3.1. Kilka uwag o konieczności wzmocnienia ochrony konsumentów przed missellingiem
3.2. Wybrane przykłady usług finansowych w Polsce zagrożone missellingiem usług finansowych
3.2.1. Umowa kredytu konsumenckiego
3.2.2. Umowa kredytu, w tym kredytu hipotecznego denominowanego w walucie obcej albo indeksowanego do waluty obcej
3.2.3. Umowy dotyczące usług finansowych zawierane na odległość
3.2.4. Umowy ubezpieczenia na życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym
3.3. Problem stosowania klauzul abuzywnych w umowach dotyczących usług finansowych w świetle orzecznictwa sądowego (wybrane zagadnienia)
Uwagi podsumowujące
 
Rozdział IV. Definicja missellingu usług finansowych z art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów oraz jej mankamenty
4.1. Zarys problemu
4.2. Brak legalnej definicji usług finansowych
4.3. Problem określenia formy missellingu usług finansowych na gruncie art. 24 ust. 2 pkt 4 u.o.k.k.
Uwagi podsumowujące
 
Rozdział V. Prawne i ekonomiczne konsekwencje missellingu usług finansowych oraz jego ujawnianie (wybrane problemy)
5.1. Konsekwencje missellingu dla rynku finansowego i jego uczestników
5.1.1. Konsumenci i podmioty świadczące usługi finansowe
5.1.2. Stabilność systemu finansowego
5.2. Instytucja „tajemniczego klienta” jako czynnik sprzyjający wykrywaniu missellingu usług finansowych
5.3. Nadzór nad ochroną konsumenta – klienta rynku finansowego
Uwagi podsumowujące
 
Zakończenie i postulaty de lege ferenda

Bibliografia
Wykaz skrótów
Spis tabel

220 stron, Format: 17.0x24.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024