ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

NOWE TRENDY SPOŁECZNO-EKONOMICZNE A ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORSTWA


ANTONOWICZ P. MALINOWSKA E. SICIŃSKI J. ZAREMBA U. RED.

wydawnictwo: ASPRA , rok wydania 2021, wydanie I

cena netto: 48.55 Twoja cena  46,12 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Nowe trendy społeczno-ekonomiczne a rozwój przedsiębiorstwa


Zapewnienie ciągłości działalności przedsiębiorstwa to immanentny element budowania marki i tradycji organizacji, faktor niezbędny do ochrony wcześniej zdobytego udziału w rynku. Teoria przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa, rozwijana intensywnie de facto od samego początku wyodrębnienia dyscypliny nauk o zarządzaniu (dziś również i: jakości), jest nieustannie wzbogacana o nowe elementy. Postęp technologiczny i strukturalne zmiany w gospodarce, dążenie przedsiębiorstw do implementowania strategii zrównoważonego rozwoju i działania w myśl koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) wymuszają wprowadzanie zmian w systemach zarządzania przedsiębiorstwem, w tym zarządzania zasobami ludzkimi. Modele organizacji ukształtowane na przestrzeni lat i funkcjonujące do dziś nie sprawdzają się w konfrontacji z obecną rzeczywistością, gdzie większą wagę przekłada się do roli pracownika w sukcesie organizacji i elastyczności jej działania.

Już samo przygotowanie się przedsiębiorstwa do funkcjonowania w niepewnym otoczeniu powinno zredukować liczbę podjętych pod presją czasu błędnych decyzji biznesowych w przypadku wystąpienia zagrożeń w postaci sytuacji kryzysowych. W praktyce gospodarczej, a także w szeroko pojętym środowisku naukowym panuje konsensus co do tego, że przedsiębiorstwa powinny nie tylko dążyć do adaptacji, lecz przede wszystkim do kształtowania postawy wyprzedzającej reaktywności. Cechuje się ona permanentnym ukierunkowaniem organizacji na wszystkich jej szczeblach na zmianę, która była oraz jest i wydaje się, że będzie w przyszłości nabierała na dynamice. W kontekście tych rozważań warto stale dbać o dyskurs naukowy i konfrontację teorii i praktyki gospodarczej, aby zachować nie tylko ciągłość wymiany poglądów, ale poprzez efekty synergiczne budować dla obu stron wartość dodaną. Dla praktyki gospodarczej będzie nią poszerzenie horyzontu o nowe spojrzenie, często wykraczające swoim myśleniem poza dotychczasowe ramy sektora, dla nauki zaś – budowanie nowych paradygmatów, a także teorii naukowej.

ROZDZIAŁ I
Wpływ zmian społecznych i kulturowych na ewolucję modeli biznesowych
Paweł Antorowicz, Ewa Malinowska, Jędrzej Siciński, Ulyana Zaremba

ROZDZIAŁ II
Motywacja pracowników jako element społecznej odpowiedzialności biznesu
Anna Horzela

ROZDZIAŁ III
Działalność kieleckich przedsiębiorstw w aspekcie społecznej odpowiedzialności
Katarzyna Kiliańska

ROZDZIAŁ IV
Budowanie trwałych relacji z pracownikami w organizacji odpowiedzialnej społecznie.
Joanna Gajda

ROZDZIAŁ V
Społeczna odpowiedzialność menedżerów - ujęcie socjologiczne
Anna Parniewicz-Bętkowska

ROZDZIAŁ VI
Społeczna odpowiedzialność organizacji medialnych na przykładzie Telewizji Polsat
Ewa Mazur-Wierzbicka, Izabela Osek

ROZDZIAŁ VII
Turkusowe zarządzanie jako odpowiedź na narastające trendy organizacyjne
Wiktor Grzyb

ROZDZIAŁ VII
Wyzwania wobec zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach turkusowych
Anna Kryczka

ROZDZIAŁ IX
Transformacja w organizację zieloną i jej wpływ na wydajność organizacji
Przemysław Majewski

ROZDZIAŁ X
Świadomość ekologiczna konsumentów w kontekście koncepcji zero waste
Natalia Buczyńska-Pizoń

ROZDZIAŁ XI
Międzynarodowe programy promujące proekologiczne rozwiązania w portach morskich
Anna Michalska-Szajer

ROZDZIAŁ XII
Model układu relacyjnego podmiotów partycypujących w ekonomii współdzielenia
Andrzej Hanusik

ROZDZIAŁ XIII
Myślenie cyklem życia jako paradygmat nowoczesnego zarządzania produktem
Marcin Rychwalski

ROZDZIAŁ XIV
Wiek pracowników jako determinanta ich lojalności wobec pracodawcy (na przykładzie jednostek ochrony zdrowia)
Daria Smarżewska

ROZDZIAŁ XV
Zarząd sukcesyjny z perspektywy przedsiębiorcy, jego spadkobierców, pracowników i kontrahentów
Artur Janicki

ROZDZIAŁ XVI
Programy onboardingowe jako źródło przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw
Krzysztof Wąsek

ROZDZIAŁ XVII
Logistyczne determinanty kształtowania konkurencyjności przedsiębiorstw
Andrzej Jezierski

ROZDZIAŁ XVIII
Polityka transportowa Unii Europejskiej wobec wyzwań środowiskowych
Aleksandra Glądała

ROZDZIAŁ XIX
Bariery we współpracy proinnowacyjnej uczelni i przedsiębiorstw
Dominika Rudiuk

256 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2025