|

NOWE TRENDY SPOŁECZNO-EKONOMICZNE A ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORSTWA
ANTONOWICZ P. MALINOWSKA E. SICIŃSKI J. ZAREMBA U. RED. wydawnictwo: ASPRA , rok wydania 2021, wydanie Icena netto: 48.55 Twoja cena 46,12 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Nowe trendy
społeczno-ekonomiczne a rozwój przedsiębiorstwa
Zapewnienie
ciągłości działalności przedsiębiorstwa to immanentny element budowania
marki i tradycji organizacji, faktor niezbędny do ochrony wcześniej
zdobytego udziału w rynku. Teoria przewagi konkurencyjnej
przedsiębiorstwa, rozwijana intensywnie de facto od samego początku
wyodrębnienia dyscypliny nauk o zarządzaniu (dziś również i:
jakości), jest nieustannie wzbogacana o nowe elementy. Postęp
technologiczny i strukturalne zmiany w gospodarce, dążenie
przedsiębiorstw do implementowania strategii zrównoważonego
rozwoju i działania w myśl koncepcji społecznej odpowiedzialności
biznesu (CSR) wymuszają wprowadzanie zmian w systemach zarządzania
przedsiębiorstwem, w tym zarządzania zasobami ludzkimi. Modele
organizacji ukształtowane na przestrzeni lat i funkcjonujące do dziś
nie sprawdzają się w konfrontacji z obecną rzeczywistością, gdzie
większą wagę przekłada się do roli pracownika w sukcesie organizacji i
elastyczności jej działania.
Już samo przygotowanie się przedsiębiorstwa do funkcjonowania w
niepewnym otoczeniu powinno zredukować liczbę podjętych pod presją
czasu błędnych decyzji biznesowych w przypadku wystąpienia zagrożeń w
postaci sytuacji kryzysowych. W praktyce gospodarczej, a także w
szeroko pojętym środowisku naukowym panuje konsensus co do tego, że
przedsiębiorstwa powinny nie tylko dążyć do adaptacji, lecz przede
wszystkim do kształtowania postawy wyprzedzającej reaktywności. Cechuje
się ona permanentnym ukierunkowaniem organizacji na wszystkich jej
szczeblach na zmianę, która była oraz jest i wydaje się, że
będzie w przyszłości nabierała na dynamice. W kontekście tych rozważań
warto stale dbać o dyskurs naukowy i konfrontację teorii i praktyki
gospodarczej, aby zachować nie tylko ciągłość wymiany
poglądów, ale poprzez efekty synergiczne budować dla obu
stron wartość dodaną. Dla praktyki gospodarczej będzie nią poszerzenie
horyzontu o nowe spojrzenie, często wykraczające swoim myśleniem poza
dotychczasowe ramy sektora, dla nauki zaś – budowanie nowych
paradygmatów, a także teorii naukowej.
ROZDZIAŁ
I
Wpływ
zmian społecznych i kulturowych na ewolucję modeli biznesowych
Paweł Antorowicz, Ewa Malinowska, Jędrzej Siciński, Ulyana Zaremba
ROZDZIAŁ II
Motywacja
pracowników jako element społecznej odpowiedzialności biznesu
Anna Horzela
ROZDZIAŁ III
Działalność
kieleckich przedsiębiorstw w aspekcie społecznej odpowiedzialności
Katarzyna Kiliańska
ROZDZIAŁ IV
Budowanie
trwałych relacji z pracownikami w organizacji odpowiedzialnej
społecznie.
Joanna Gajda
ROZDZIAŁ V
Społeczna
odpowiedzialność menedżerów - ujęcie socjologiczne
Anna Parniewicz-Bętkowska
ROZDZIAŁ VI
Społeczna
odpowiedzialność organizacji medialnych na przykładzie Telewizji Polsat
Ewa Mazur-Wierzbicka, Izabela Osek
ROZDZIAŁ VII
Turkusowe
zarządzanie jako odpowiedź na narastające trendy organizacyjne
Wiktor Grzyb
ROZDZIAŁ VII
Wyzwania
wobec zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach turkusowych
Anna Kryczka
ROZDZIAŁ IX
Transformacja
w organizację zieloną i jej wpływ na wydajność organizacji
Przemysław Majewski
ROZDZIAŁ X
Świadomość
ekologiczna konsumentów w kontekście koncepcji zero waste
Natalia Buczyńska-Pizoń
ROZDZIAŁ XI
Międzynarodowe
programy promujące proekologiczne rozwiązania w portach morskich
Anna Michalska-Szajer
ROZDZIAŁ XII
Model
układu relacyjnego podmiotów partycypujących w ekonomii
współdzielenia
Andrzej Hanusik
ROZDZIAŁ XIII
Myślenie
cyklem życia jako paradygmat nowoczesnego zarządzania produktem
Marcin Rychwalski
ROZDZIAŁ XIV
Wiek
pracowników jako determinanta ich lojalności wobec
pracodawcy (na przykładzie jednostek ochrony zdrowia)
Daria Smarżewska
ROZDZIAŁ XV
Zarząd
sukcesyjny z perspektywy przedsiębiorcy, jego spadkobierców,
pracowników i kontrahentów
Artur Janicki
ROZDZIAŁ XVI
Programy
onboardingowe jako źródło przewagi konkurencyjnej
przedsiębiorstw
Krzysztof Wąsek
ROZDZIAŁ XVII
Logistyczne
determinanty kształtowania konkurencyjności przedsiębiorstw
Andrzej Jezierski
ROZDZIAŁ XVIII
Polityka
transportowa Unii Europejskiej wobec wyzwań środowiskowych
Aleksandra Glądała
ROZDZIAŁ XIX
Bariery
we współpracy proinnowacyjnej uczelni i przedsiębiorstw
Dominika Rudiuk
256
stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|