ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZARZĄDZANIE EMOCJAMI W ORGANIZACJI


CICHOSZ A.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2021, wydanie I

cena netto: 67.50 Twoja cena  64,13 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zarządzanie emocjami w organizacji


W książce przedstawione zostały elementarne oraz najistotniejsze zagadnienia i ujęcia procesów emocjonalnych, a w szczególności ich udział w procesach percepcji, myślenia, uwagi i pamięci.

Należy pamiętać, że procesy poznawcze oraz ich determinanta emocjonalna mają decydujący wpływ na kształtowanie się kultury organizacyjnej, w niej na aksjologię organizacji, procesy interpersonalne, a w tym na komunikację międzyludzką, system norm oraz reguł, jakie w niej obowiązują, panujący w niej klimat i układy baryczne emocji, motywacji oraz postaw pracowniczych, wraz z wymiarem materialnym kultury i strukturą fizyczną organizacji.

Nota edytorska
Wstęp

Rozdział I. Emocje

1.1. Zewnętrzny i wewnętrzny wyraz emocji
1.2. Emocje w procesach myślenia, spostrzegania, pamięci, autosugestii
1.3. Impulsy z otoczenia, zmysł doskonalenia
1.4. Emocje towarzyszące osiąganiu celu
1.5. Czas i przestrzeń. Znaczenie emocji, doznań i przeżyć
1.6. Nieodłączne – egzystencjalnie pozytywne i negatywne emocje
1.7. Seks i emocje

Rozdział II. Inteligencja emocjonalna

2.1. Znaczenie cech osobowości – osobowość emocjonalnie dojrzała. Postawy i zachowania
2.2. Intelekt w racjonalnym zarządzaniu emocjami
2.3. Źródła twórczej aktywności i kreatywności. Podłoże emocjonalne
2.4. Empatia – wrażliwość na sygnały otoczenia – wzajemność, życzliwość, tolerancja
2.5. Naturalne i standardowe przejawy inteligencji emocjonalnej
2.6. Człowiek – organizacja, zmysł koncentracji uwagi, świadomość, doskonalenie i postęp

Rozdział III. Zarządzanie emocjami

3.1. Wrażliwość intelektualna – aspekt czasu i przestrzeni
3.2. Predyspozycje i niedomagania zarządcze
3.3. Orientacja na ponadprzeciętność
3.4. Napięcia, spory, konflikty i towarzyszące temu emocje
3.5. Samokontrola postaw i zachowań. Samoświadomość
3.6. Emocje – nieodłączne funkcje życiowe ustroju

Rozdział IV. Styl życia. Samodoskonalenie, samorealizacja

4.1. Wiedza, umiejętności, doświadczenie, nawyki
4.2. Twórcza aktywność w organizacji. Przejawy i efekty
4.3. Zdrowie i bezpieczeństwo – wartości najwyższe
4.4. Efekty zarządzania emocjami na tle zmienności sytuacyjnej

Rozdział V. Autorefleksje – rozważania towarzyszące

5.1. Emocje – nieodłączne w osiąganiu postępu i rozwoju
5.2. Próba autorefleksji. Strach czy odwaga
5.3. Warunki ekstremalne, nadmierne emocje, napięcia, temperament

Zakończenie
Bibliografia

248 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2025